הילד סולימן בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
הילד סולימן בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

הרופאים בהדסה נדהמו: בן 4 בכיסא גלגלים החל ללכת לאחר הניתוח

הרופאים בהדסה נדהמו - לאחר שישב בכיסא גלגלים, החל סלימן ללכת לראשונה בחייו בזכות ניתוח להסרת גידול בעמוד השדרה

פורסם בתאריך: 14.8.17 10:12

סלימן, בן 4, המתגורר בעזה, החל ללכת השבוע לראשונה בחייו וזאת לאחר שעבר ניתוח מוצלח להסרת גידול בעמוד השדרה בבית החולים הדסה עין כרם. סלימן ישב, כמעט מאז שנולד, בכיסא גלגלים כשהוא אינו מסוגל לעמוד על רגליו או לדרוך עליהן.

"סלימן בן ה-4 הועבר לבית החולים הדסה עין כרם לפני כמה שבועות באמצעות אמבולנס של 'הסהר האדום', כשהוא במצב נשימתי קשה. הוא היה בקוצר נשימה ונעזר בחמצן", מתאר פרופ' עוזי יזהר, מנהל היחידה לניתוחי חזה בהדסה.

פרופ' יזהר מסביר כי הילד, המתגורר עם משפחתו בעזה נולד עם מספר מומים מולדים בעמוד השדרה ובבית החזה, ולאורך שנות ילדותו המעטות עבר ניסיונות לא מוצלחים לאבחן את מצבו במספר בתי חולים, עד שהגיע להדסה. הוא נותח בעבר על מנת להפחית עומס על עמוד השדרה הצווארי בשל חוסר התפתחות של החוליות, אך לא השתפר מבחינה קלינית בשל העדר טיפול מתאים בבעיות האחרות מהן סבל.

"בבית החזה הימני של סלימן התפתח גידול מולד משמעותי", מספר פרופ' יזהר, "אשר גרם ללחץ על חוט השדרה והריאה. היעדר התפשטות תקינה של הריאה הוביל לזיהומים ריאתיים חוזרים ונזק כרוני לריאה. בהגיעו לבית החולים היתה עדות לדלקת ריאות חריפה בכל הריאה הימנית".

 

הילד סולימן הולך בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

הילד סולימן הולך בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

 

לאחר קבלתו לבית החולים אושפז סלימן במחלקת ילדים, שם טופל על ידי מומחים ברפואת ריאות. הוא עבר מספר בדיקות אבחנתיות טרם ההחלטה על ניתוח בבית החזה. "במהלך השנתיים האחרונות הפסיק סלימן ללכת ולהשתמש ברגליו. הוא לא היה מסוגל לעמוד עליהן או להפעילן והוריו ניידו אותו בכיסא גלגלים", אומר פרופ' יזהר, "לא היתה לו תחושה או תנועה בגפיים התחתונות. לאחר שמצבו הנשימתי השתפר החלטנו לנתחו על מנת לבצע כריתה של הגידול הלא שכיח והגדול מבית החזה". בניתוח בוצעה כריתה שלמה של הגידול ומהלכו היה תקין".

 

המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

 

ההתאוששות המהירה של הילד הדהימה אפילו את רופאיו. "לאחר שהוסר הגידול סלימן התאושש ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם. משם הועבר למחלקה לכירורגיית ילדים. מצבו הנשימתי השתפר מאוד ,הוא נגמל מהחמצן לו היה מחובר בשנתיים האחרונות ואכל היטב", מציין פרופ' יזהר. "השלב הבא היה בלתי נמנע. אז אמרתי לו: 'קדימה ילד, מתחילים ללכת. במאמץ רב הוא הניע רגל, ואז את השנייה, הוא ממש רצה ללכת – ראו את זה בנחישות של ילד בן 4 בסך הכל. למחרת זה כבר היה מרשים יותר, כשהגעתי למחלקה ראיתי אותו הולך ונאחז בכיסא הגלגלים ששימש אותו עד כה כדי להגיע ממקום למקום. תמיד הכיסא הסיע אותו, הפעם הם התחלפו, הוא זה שהסיע את הכיסא ברחבי המחלקה".

על מנת להמשיך בריפוי ולשקם את הליכתו, הופנה סלמן לבית החולים אלי"ן בקרית היובל, שם ימשיך בטיפול.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר