מרתון ירושלים 2016 (צילום: פלאש 90)
מרתון ירושלים 2016 (צילום: פלאש 90)

עוד יומיים – מרתון ירושלים 2017: לאן כולם רצים?

ביום שישי, 17.3, ייערך בעיר אירוע מרתון ירושלים בהשתתפות אלפים, ביניהם חיילים, לוחמי ששת הימים, בני נוער, ילדי שלוה, ילדי אלי"ן ועמותת שונות שירוצו למען קידום מטרות חברתיות

פורסם בתאריך: 15.3.17 07:36

בעוד יומיים, שישי,  17.3, ייערך מרתון ירושלים, זו השנה השביעית ובסימן 50 שנה לאיחודה של העיר. כ־30 אלף רצים נרשמו עד כה למקצים השונים של המרתון. בעירייה מציינים כי הנרשמים למקצים השונים של מרתון ירושלים מגיעים השנה מ־60 מדינות. האירוע יכלול גם השנה שבעה מקצים: מרתון מלא – 42.195 ק"מ, חצי מרתון – 21.1 ק"מ, 10 ק"מ, מרוץ עממי – 5 ק"מ, מרוץ משפחות – 1.7 ק"מ ומרוץ הקהילות – 800 מטרים, שבו צפויים להקדיש את ריצתם כ־6,000 רצים לאחת מהעמותות החברתיות השותפות למרתון. יש לציין כי גילו של הרץ הוותיק ביותר – 82, גילו של הרץ הצעיר ביותר – 8. המקצה הפופולארי ביותר הוא של ה־10 ק"מ, אליו נרשמו עד כה כ־10,000 רצים.

 

מרתון ירושלים 2016 (צילום: פלאש 90)

מרתון ירושלים 2016 (צילום: פלאש 90)

לצד המרתוניסטים, חצי המרתוניסטים, וגם רצי ה־10 ק"מ המקצוענים והמקצוענים פחות, רצים רבים רואים באירוע הספורטיבי הגדול הזדמנות לרוץ למען מטרה מסוימת. לוחמים ממלחמת ששת הימים צפויים לרוץ בצוותא עם בני משפחותיהם, וכן עם חיילים צעירים. למעשה, למעלה מ־2,500 חיילי צה"ל ירוצו למען מטרות חברתיות שונות, בהם למשל חיילי חטיבת גבעתי שיאמצו עמותה לנוער בסיכון.

עוד ירוצו מתנדבים למען העלאת המודעות להשתלת איברים – כאלו שתרמו את איבריהם ללא היכרות מוקדמת עם הנתרמים. כמו כן, ישתתפו רצים על הספקטרום האוטיסטי שירוצו להעלאת המודעות לנושא.

בתוך כל אלה, במה מרכזית ניתנת למרוץ הקהילות, שבו כ־3,000 מהרצים מתכוונים להקדיש את ריצתם לאחת מהעמותות החברתיות השותפות למרתון. בין העמותות שנרשמו – ארגון שלוה, האגודה למלחמה בסרטן, מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בירושלים, קבוצת הריצה של בית החולים אלי"ן – "הרצים האמיצים", עלה, מלב"ב ,קו לנוער, קו לחיים, חיינו, יחד ועוד.
ארגון שלוה, שלמעשה הקים את מרוץ הקהילות של מרתון ירושלים יחד עם ראש העיר ניר ברקת, ישתתף בפעם השביעית ברציפות במרתון ירושלים 2017. מדובר בקבוצה הגדולה ביותר באירוע.

הארגון מציין בימים אלו 26 שנה לפעילותו ויהווה גם השנה מרכיב מרכזי במרתון, ובמרוץ הקהילות של מרתון ירושלים הבינלאומי 2017. שלוה הוא הארגון החברתי הוותיק ביותר המשתתף במרוץ הקהילות (800 מטרים) של המרתון הירושלמי, עם כ־1,000 רצים השנה. 400 מתוכם מגיעים ממדינות ארה"ב, קנדה, בריטניה ,מקסיקו ואוסטרליה. הרצים בקבוצת שלוה ירוצו במטרה לגייס כספים לארגון, לצורך קליטת ילדים נוספים בשלוה והרחבת תוכניות התמיכה בבני משפחותיהם.

גם השנה ירוצו לצד ילדי שלוה ובני משפחותיהם חיילי מג"ב, תנועות נוער ,תלמידי בתי ספר וכן מפורסמים וידוענים שיגיעו להביע את תמיכתם בשלוה. "ילדי שלוה הפכו לחלק בלתי נפרד ממרתון ירושלים החל מיומו הראשון ואנו נרגשים בכל פעם מחדש להשתתף בו", אומר אבי סמואלס , יו"ר ארגון שלוה. "מדובר בהצהרה חברתית חשובה מאין כמותה בדבר קבלת השונה אל חיק הקהילה. לא מדובר בריצה תחרותית, אלא עשייה משותפת של כולם למען ילדי ירושלים עם הצרכים המיוחדים. הפרויקט מחמם את הלב ומעניק לילדים, למשפחות, לצוות ולמתנדבים המון כוח ואנרגיות להמשך הדרך. אנו מברכים על הזכות שניתנה לנו להמשיך את המסורת הנפלאה הזאת ומודים על כך לעיריית ירושלים ולעומד בראשה ראש העיר מר ניר ברקת".

קבוצת שלוה במרתון ירושלים (צילום: באדיבות שלוה)

קבוצת שלוה במרתון ירושלים (צילום: באדיבות שלוה)

קבוצת שלוה במרתון ירושלים (צילום: באדיבות שלוה)

קבוצת שלוה במרתון ירושלים (צילום: באדיבות שלוה)

השנה התגייסו רצות ורצים רבים למען מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בירושלים. "כל אחד מהרצים פתח לעצמו דף בקמפיין הגיוס שלנו, שבו תיאר בכמה מילים מדוע בחר לרוץ למען מרכז הסיוע", מציינים השבוע במרכז הסיוע, "כולם מתוך אמונה בדרך החשובה של מרכז הסיוע ובעשייה המשמעותית שלנו. יש לנו רצים בכל המקצים, החל מכאלה שרצים לראשונה בחייהם ובחרו במקצה ה־5 ק"מ ועד רץ מרתון שלם. כל אחד מהרצים פנה לכל המכרים והקרובים שלו וביקש מהם לגייס כסף למענו אשר ייתרם בסופו של דבר למרכז הסיוע. הרצים של המרכז, אשר עושים הכל בהתנדבות מתוך אמונה גדולה בעשייה שלנו, גייסו עד היום קרוב ל־13,000 שקלים אשר יסייעו לנו לקיים את פעילותו של מרכז הסיוע".

במרתון ירושלים צפויה להשתתף גם קבוצה מיוחדת של נוער, שעבורה הריצה היא הישג בלתי נתפס: "הרצים האמיצים" קבוצת הריצה של בית החולים אלי"ן בקרית היובל בירושלים. ילדי הקבוצה ישתתפו במקצה של ה־5 ק"מ. "מדובר בקבוצה של ילדים ובני נוער שעברו שיקום בבית החולים", מציינים בבית החולים אלי"ן, "ומתקדמים להרפתקה חדשה בחייהם, המיועדת להיות שלב נוסף וספורטיבי במיוחד, בתהליך השיקום – ריצת 5 ק"מ במרתון ירושלים. המשתתפים, בגילאי 20-13 שנים, מתאמנים מדי שבוע בהנחייתו של חיים ויזמן – מאמן ריצה ומנהל פרויקטים מיוחדים בבית החולים, רות ויצטום – פיזיותרפיסטית ורצה למרחקים ארוכים ונורית שטרן – פיזיותרפיסטית ממחלקת שיקום. בנוסף, מצטרפים לאימוני הריצה מתנדבים המלווים את הילדים ומסייעים להם.

קבוצת ילדי בית החולים אלי"ן בירושלים (צילום: יח"צ)

קבוצת ילדי בית החולים אלי"ן בירושלים (צילום: יח"צ)

"האימון מקדם את בני הנוער שעברו שיקום מורכב וארוך להסתכל לעתיד", מדגישים באלי"ן, "עם אמונה ביכולותיהם ולאופקים חדשים, תוך אינטגרציה בפעילות קהילתית. הם לומדים להתמודד עם מאמץ, קושי, והתמדה ומסמלים בכך את רוח הספורט והניצחון האישי. לצידם יקחו חלק במרתון חברי קבוצת  'אדרנאלי"ן', שירוצו במטרה לגייס כספים עבור בית החולים, שהינו עמותה עצמאית הנזקקת לתרומות כדי לתת את הטיפולים ברמה המתקדמת ביותר. זוהי השנה השלישית שקבוצת אדרנאלי"ן רצה במרתון ירושלים למען גיוס כספים עבור הילדים המאותגרים פיזית, המשוקמים בבית החולים אלי"ן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר