השריפה בפלאפל עובד (צילום: איתן אלירם)
פלאפל עובד (צילום: איתן אלירם)

בקעה ירושלים: דוכן הפלאפל המיתולוגי נשרף

פורסם בתאריך: 22.1.17 14:42

42 שנה לאחר שנפתח פלאפל עובד בשכונת בקעה בירושלים פרצה השבוע דליקה במקום, לאחר שלטענת הכבאות סיר הטיגון נותר דולק. הדליקה פרצה ביום ראשון בפלאפל, שפועל ברחוב דרך בית לחם. לטענת כבאות אש והצלה האש החלה לאחר שסיר הטיגון נותר דולק. מפקד תחנת כיבוי והצלה בשכונת הר חומה חיים מזרחי שהגיע לזירת השריפה. "מחקירה ראשונית שלנו התברר שסיר טיגון עמוק המופעל חשמלית נשאר דולק וגרם לשריפה. הנזק למקום הוא חמור מאוד ויש לשפץ אותו ביסודיות".

בעלי המקום, דורון חן, בנו של עובדיה חן ז"ל שהקים את המקום, מבטיח כי הפלאפל צפוי לחזור לפעילות בקרוב – ככל הנראה כבר בשבוע הבא, לאחר שיעבור שיפוץ. "הייתי המום שראיתי את השריפה", מתאר השבוע חן. "יש לי קשר רגשי מאוד חזק למקום ולכן לא היה קל לי לעכל שהוא נשרף. בדיוק יצאתי מבית הכנסת, ובעלים של חנות סמוכה התקשר לספר לי על השריפה, רצתי יחד איתו לחנות והוא ניסה לכבות את האש באמצעות מטף לכיבוי אש, ובזמן זה הגיעו לוחמי אש למקום. עובד שלי שעזר להכין את החנות  כנראה השאיר משהו דלוק שגרם לשריפה".

חן מספר כי לאחר מות אביו הוא לקח על עצמו את הבעלות על העסק המשפחתי. "כילד בן תשע זרקתי את כדורי הפלאפל הראשונים שלי במקום", הוא אומר. "מדובר במקום משפחתי קטן, צנוע, אבל ברוך השם מאוד מצליח ובאים אליו לקוחות רבים אשר חלקם התקשר לתמוך. זה מאוד שימח אותי. אני מקווה שכבר בשבוע הבא המקום ייפתח לאחר השיפוץ".

לאחר השריפה הלקוחות הקבועים של המקום הביעו רצון לסייע. אחד מהם הוא איתן אלירם, שפרסם פוסט בפייסבוק התומך במקום וזכה לעשרות שיתופים ומאות לייקים. "יש בקרב רבים מלקוחות המקום התגייסות כדי לסייע", מדגיש אלירם. "אני אחד מהלקוחות שמאוד נהנה להגיע לפלאפל ולכן אני חלק מקהילה שעוזרת לגייס מגבית שתעזור בשיקום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר