(מימין) הלל מורן, רועי ג'רופי (צילום: שרון עזרן)
(מימין) הלל מורן, רועי ג'רופי (צילום: שרון עזרן)

הלל ורועי מרמת שרת פתחו בקמפיין גיוס המונים להביא ילד משלהם

הלל מורן ובן זוגו רועי ג'רופי, מרמת שרת, פתחו בקמפיין גיוס המונים כדי להביא לעולם ילד באמצעות הליך פונדקאות: "גם בירושלים אנחנו יכולים לגדל ילדים"

פורסם בתאריך: 20.11.17 12:48

רועי ג'רופי והלל מורן מרמת שרת, בזוגיות כבר כחמש שנים וחצי וכיום הם פועלים להקים משפחה. ג'רופי ומורן הבינו כי הדרך בארץ לילד רצופה קשיים ומכשולים, כמעט עד בלתי אפשרי, ולכן הם פתחו קמפיין לגיוס המונים לטובת הליך פונדקאות בחו"ל.

הם הכירו בפאב 'המקווה', שהיה אז אחד המקומות הפופולאריים לקהילה הגאה בעיר. "זה ויכוח שנמשך כבר חמש שנים וחצי, אבל כדי לקצר את הסיפור נגיד שאני התחלתי איתו", מספר ג'רופי בחיוך על היום שבו הכיר את בן זוגו. "בתוך כמה שבועות אפשר לומר שהוא כבר עבר לגור בדירה ששכרתי בזמנו, ודי מהר הבנו שאנחנו הולכים להתחתן". רועי והלל התחתנו בבניין העירייה בקופנהגן, דנמרק, ובארץ ערכו מסיבה חגיגית בקיבוץ גבעת חיים, קיבוצו של מורן.

 



 

"היה ברור מאוד שילד הוא הכיוון שאנחנו הולכים אליו", ממשיך ואומר ג'רופי. "הלל תמיד רצה ילדים. אני התחלתי לרצות ילד בעקבות מה שקרה מסביבי: עוד ועוד חברות נכנסו להיריון, ילדו, הקימו משפחות. היום לשנינו יש אחיינים, ואנחנו מאוד אוהבים להיות איתם. כשאני מגיע לקיבוץ של הלל, האחיינית שלו באה לחבק אותי, וכשאנחנו מגיעים לבית של ההורים שלי – האחיין שלי בא לחבק אותו".

 


רועי ג'רופי והלל מורן

רועי ג'רופי והלל מורן



 

כעת, כאמור, מעוניינים בני הזוג להביא ילד משלהם לעולם, אך לא מדובר במשימה קלה: לאחר בירורים רבים הבינו השניים כי אימוץ יהיה דבר מורכב ואפילו בלתי אפשרי עבורם, ולכן פנו לאפשרות של הבאת ילד בעזרת אם פונדקאית. אלא שמדובר בתהליך יקר מאוד. "הבנו שאנחנו יכולים לעשות את זה בחו"ל, בארה"ב או בקנדה", מסביר ג'רופי, "אבל התהליך כולו יעלה לנו בסביבות 600 אלף שקלים, אם לוקחים בחשבון כל מיני תרחישים אפשריים. אנחנו מקבלים תמיכה מההורים, פודים חסכונות ומנסים למכור את הדירה, אך עדיין זקוקים לעוד עזרה, לכן פתחנו את הקמפיין לגיוס המונים".

 


רועי ג'רופי והלל מורן


 

הקמפיין נעשה דרך אתר YouCaring האמריקאי, כדי לפנות גם לקהילות יהודיות מעבר לים, שלהלל קשרים טובים עם כמה מראשיהן. הסכום שמקווים השניים לגייס: כ-150 אלף שקלים (50 אלף דולרים). בתוך שבועיים הם כבר גייסו כמעט עשרת אלפים דולרים.

 

 

"אחד הדברים שלמדנו בתוך התהליך הוא שאין כאן עניין של מי שם כסף, וכמה כסף הוא שם, אלא איך אנשים מתייחסים אליך בתהליך הזה", אומר ג'רופי הנרגש. "זה הדבר המשמעותי: אתה חושף את עצמך בצורה הכי עמוקה, אתה הכי חשוף שיש, ואם מחבקים אותך ומראים אהבה, אתה ממש מתחזק מזה. אנחנו זוכים להמון תמיכה ולאהבה, אנשים כותבים לנו דברים מאוד מרגשים. כל זה גרם לי להבין שבאמת לא הכול שחור: גם בירושלים אנחנו יכולים למצוא את עצמנו ולגדל פה ילדים. אנחנו ממש לא צריכים לעבור לתל אביב בשביל זה, הכול יהיה בסדר גמור".

 


רועי ג'רופי והלל מורן (צילום: שרון עזרן)

רועי ג'רופי והלל מורן (צילום: שרון עזרן)


 

כעת מקווים השניים לגייס את הכסף בהקדם, שכן ממתין להם תהליך ארוך ומפרך של כשנתיים עד שיוכלו לחזור לישראל, חובקים בתינוקם המשותף. מבחינת ג'רופי, אין טבעי יותר מגידול הילד כאן, בירושלים: "הסיפור של ירושלים מאוד חזק אצלי. אני רוצה שהילד הזה יגדל פה, בעיר הזאת, לא כמחאה פוליטית של זוג גייז – אני חושב שזו עיר מדהימה. ילד שיגדל כאן, לזוג הורים שאוהבים ונותנים ומעניקים כמו שאנחנו מתכננים להיות, יהיה ילד מדהים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר