בית הקונפדרציה, מתוך ההצגה “צופית פיקאדו”, גטיש מאמו, קפה שחור חזק (צילומים: דינה גונה, משה מלכא, Berket Mesele-Aldaria Mediaand Communication, תמיר מוש)
בית הקונפדרציה, מתוך ההצגה "צופית פיקאדו", גטיש מאמו, קפה שחור חזק (צילומים: דינה גונה, משה מלכא, Berket Mesele-Aldaria Mediaand Communication, תמיר מוש)

פסטיבל הולגאב השמיני בעיר יוצא לדרך

הפסטיבל ליצירה ישראלית-אתיופית, יוזמת בית הקונפדרציה, יתחיל מחר, חמישי, ויתקיים באתרים שונים ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 6.12.17 08:15

אתם מוכנים לזה? פסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית-אתיופית יתקיים זו השנה השמינית בירושלים, החל מיום חמישי הקרוב, 7.12, באתרים שונים ברחבי העיר בהם תיאטרון ירושלים, בית הקונפדרציה, בית שמואל, מרכז ז’ראר בכר, מתחם התחנה, מועדון הצוללת הצהובה והזאפה.

הפסטיבל, מבית היוצר של בית הקונפדרציה, מציג את היצירה הישראלית-אתיופית בתחומי המוזיקה, התיאטרון והמחול. "הפסטיבל ממשיך לחשוף את העושר העצום של התרבות האתיופית בארץ, ואת הכישרונות הרבים של בני הדור הראשון והשני לעלייה האתיופית" אומר המנהל האמנותי של הפסטיבל ומנכ”ל בית הקונפדרציה אפי בניה. "הדור הצעיר של היוצרים שואב משורשים מבית אך מעמיד יצירה עכשווית, בעלת שפה אמנותית חדשה ורבת פנים".

 



בית הקונפדרציה (צילום: דינה גונה)

בית הקונפדרציה (צילום: דינה גונה)


 

אז מה בתפריט? הפסטיבל ייפתח עם מופע של גטיש מאמו, מהזמרים-יוצרים הפופולריים ביותר באתיופיה כיום. מאמו, שחיבר למעלה מ־300 שירים לזמרים אתיופים שונים, יופיע לצד האנסמבל הישראלי-אתיופי טספה, המונהג על ידי הסקסופוניסט-זמר אבטה בריהון, מהמוזיקאים הבולטים שעלו לישראל מאתיופיה. (ה', 7.12, 21:00. בית שמואל).

הזמרת-יוצרת אבבה דסה, אורחת הפסטיבל בשנה שעברה, תגיע אליו גם השנה, עם מופע האפרו-סול של להקתה. (מוצ"ש, 9.12, 21:00. מתחם התחנה).

תזטה, אנסמבל המוזיקה הישראלי-אתיופי, יעלה בפסטיבל מופע חדש המתמקד בקטעים אינסטרומנטליים מקוריים של הסקספוניסט והזמר אבטה בריהון, ובעיבודים של יצירות עתיקות-מסורתיות. (א', 10.12, 20:00. בית הקונפדרציה).

בתחום התיאטרון יציג הפסטיבל את "צופית פיקאדו", ההצגה של קבוצת תיאטרון הולגאב, בניהולו האמנותי של הבמאי משה מלכא. זוהי קומדיית נונסנס ובמרכזה צופית פיקאדו, אסירה קשוחה ושרירית היוצאת לחופשה מהכלא כדי למצוא את אחותה אסתי. (א’, 10.12, 20:30. בית הקונפדרציה).

“צופית פיקאדו” (צילום: משה מלכא)

“צופית פיקאדו” (צילום: משה מלכא)

השנה, לראשונה, יעלה הפסטיבל מופע סטנד-אפ, "מבוסס על סיפור אמיתי" – של הסטנדאפיסט שלמה שמואל. (א', 10.12, 22:00. בית הקונפדרציה).

קבוצת תיאטרון הולגאב תעלה בבכורה את הצגת היחיד "לא נחמדה לקשר רציני", בכיכובה של תהילה ישעיהו. ההצגה עוסקת באישה המנסה לפתוח פרק ב’ בחייה, ותוך כדי כך מלגלגת על עצמה, על הקהילה האתיופית ועל המדינה. (ב’, 11.12, 19:30, 21:00, ג’, 12.12, 20:30. בית הקונפדרציה).

 

 

להקת 'Ground Heights' תעלה מופע מחומרי אלבום הבכורה שלה, Lemimetow Tuwled ('הדור הבא' באמהרית), המציע מוזיקה מקורית שכתבו והלחינו חברי הלהקה ומושרת באמהרית, בעברית ובאנגלית על ידי הסולנית הכריזמטית חווה הוואן מששה. (ב', 11.12, 20:30. בית הקונפדרציה).

גטיש מאמו (צילום: Berket Mesele-Aldaria Mediaand Communication)

גטיש מאמו (צילום: Berket Mesele-Aldaria Mediaand Communication)

קצת מאוחר יותר יתקיים המופע "שיבת ציון: געגועים לישראל של מעלה" של המשוררת חביבה פדיה והמלחינה רוחמה כרמל. המופע עוסק במתח בין ירושלים, תל אביב ובאר שבע, שיבת ציון ומלכות שבא. (ב', 11.12, 21:00. הזאפה).

תרבות בירושלים – לכל האירועים

בתחום המחול יקיים הפסטיבל ערב ובו שתי יצירות של להקת המחול 'ביתא': "ג'אלו" מאת דגה פדר – מופע סולו המשלב תנועה, דיבור, שירה ומוזיקה חיה; ו"הולו" – יצירה המורכבת מקטעים נבחרים של להקת 'ביתא' בעיבוד חדש. (ג', 12.12, 20:00. מרכז ז’ראר בכר).

קפה שחור חזק (צילום: תמיר מוש)

קפה שחור חזק (צילום: תמיר מוש)

"קפה שחור חזק" (אילק סהלו ואורי אלמו), צמד ההיפ-הופ-ראפ הישראלי-אתיופי יופיע גם הוא בפסטיבל, במופע חדש המציג את שירי האלבום החדש, והשני של הצמד. (ג’, 12.12, 22:00. הצוללת הצהובה).

הפסטיבל יינעל עם המופע "אפרו-בגדאד אקספרס" – מפגש פסגה בין נגן הבס יוסי פיין, הסקסופוניסט והזמר אבטה בריהון והמוזיקאי יאיר דלאל. (ד’, 13.12, הצוללת הצהובה).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר