קפה שלוה (צילום: ארנון בוסאני)
קפה שלוה (צילום: ארנון בוסאני)

בית וגן – נפתח בית קפה חברתי: "כל ההכנסות לצעירי שלוה"

צוות העובדים מורכב מצעירי שלוה. סימה בן חיים, מבעלי המקום: "הקמנו את בית הקפה כדי שכל ההכנסות ילכו למרכז שלוה"

פורסם בתאריך: 20.3.17 15:15

בית קפה חדש וייחודי החל לפעול בתחילת החודש במרכז שלוה שבבית וגן, שפועל למען ילדים, בני נוער וצעירים עם צרכים מיוחדים. צוות העובדים של בית הקפה – 'קפה שלוה', מורכב למעשה מהצעירים שמגיעים למרכז שלוה. "הרעיון הוא לשלב את הנערים בחברה מתוך מרכז שלוה", מספרת השבוע ל"כל העיר" סימה בן חיים, מבעלי המקום, "וזאת על מנת ליצור בית קפה עבורם שפתוח לקהל הרחב".

עבור בן חיים לא מדובר בבית הקפה הראשון שאותו היא מנהלת. כזכור, היא היתה מבעלי 'קפה איתמר' שפעל במושב אורה ונסגר לפני חודשיים – ב־1.1.17. כפי שפורסם ב"כל העיר", בעלי 'קפה איתמר' נאלצו לסגור את המקום לאחר עשר שנות פעילות, בטענה כי הקרקע אמורה לשמש לחקלאות בלבד.

 

סימה בן חיים בקפה שלוה (צילום: לביא סער)

סימה בן חיים בקפה שלוה (צילום: לביא סער)

 

בן חיים ממשיכה ומספרת כי "החלטנו להקים את בית הקפה כי זו דרכנו לצמוח מתוך השבר אל הקהילה. אני ושותפיי, להב דורון ושחר ברכיאל, שמחזיקים גם בבית הקפה דרך הגפן, רוצים לתת ולתמוך. חלק מהעובדים שלנו הם גם מקפה איתמר והנערים נמצאים איתנו ולומדים מאיתנו, ואנו שמחים על כך, זה נותן לנו סיפוק יום יומי. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם צוות המדריכים בשלוה ואנשי מקצוע שמלמדים אותנו ומנחים אותו כיצד עלינו לנהוג בסיטואציות שונות, הרעיון הוא שגם אנחנו נלמד סובלנות כלפי מוגבלויות שונות".

"הצעירים של שלוה עובדים כיום כמלצרים וכמארחים", מתארת בן חיים, "אבל השאיפה היא להגיע למצב שהם ממלאים את כל תפקידי בית הקפה, מהמטבח ועד האירוח. הקמנו את בית הקפה כדי שכל ההכנסות ילכו למרכז שלוה ולצעירי שלוה, כמובן אחרי קיזוז ההוצאות של הפרודוקטים והמשכורות. המיזם הוא כולו אל ולמען ילדי שלוה. אני מאוד רוצה שהקהילה תתמוך במיזם ותגיע אלינו לבית הקפה, זו אולי הדרך הקטנה לתת לנערים הללו להרגיש חלק מאיתנו".

יוחנן סמואלס, מנכ"ל שלוה, מספר כי "בבית הקפה אנחנו מעסיקים צעירים בגילאי 40-18, לפי הצורך ולפי היכולת, בדיוק כמו בכל מקום עבודה אחר. זה אתגר שקרם עור וגידים אחרי שביקרנו בבית זית ב'דרך הגפן', וסיפרנו לסימה ולשחר על מה שאנו חושבים ורוצים לעשות. ההיענות היתה חיובית ומהירה ופשוט יצאנו לדרך. האתגר שהצבנו הוא להפוך את החבר'ה האלה לאנשי מקצוע בכל תחום ההסעדה, ובדרך זו לקדם אותם חברתית ואישית.

"חלק מהעובדים בבית הקפה, הועסק בעבר במקומות אחרים, שם לא תמיד שולמה להם משכורת", אומר סמואלס. "והיום כשהם מקבלים מאיתנו את המעטפה  זה נראה כאילו הם זכו בלוטו, הם שמחים. אחד העובדים חוסך לטיסה לארה"ב – זהו החלום הגדול שלו כבר הרבה זמן. חשוב לי להדגיש שזה מאוד לא קל עבורם, ולמרות זאת הם עומדים בכל מה שמבקשים מהם, בעזרת הדרכה צמודה ואהבה".

סמואלס מוסיף כי מעבר לפעילות בית הקפה, "אנחנו עורכים אירועים שונים כמו בת ובר מצווה, אירועים עסקיים, ימי עיון וכדומה. אנו רוצים להגיע למצב של שילוב מוחלט של האוכלוסייה הרגילה עם אוכלוסיית שלוה".
קפה שלוה, רחוב שלוה 1, שעות פתיחה: א'-ה' 8:00-22:30, יום ו' 13:00-8:00.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר