מדריכות ומשתתפות תוכנית "יוזמת עתיד" (צילום: יח"צ)
מדריכות ומשתתפות תוכנית "יוזמת עתיד" (צילום: יח"צ)

יוזמות עתיד: תוכנית יזמות וקונדיטוריה לנערות חרדיות

התוכנית, ביוזמת העירייה, המרכז לטיפוח יזמות ובשיתוף עם "גליה קונדיטוריה", מקנה לנערות חרדיות ממצב סוציו-אקונומי נמוך, כלים לפתיחת עסק ולהתמקצעות בתחום הקונדיטוריה

פורסם בתאריך: 4.2.18 10:50

נותנים הזדמנות עסקית לנערות חרדיות: מט"י (מרכז טיפוח יזמות) ירושלים והעירייה סיימו באחרונה תוכנית הכשרה מיוחדת לנערות חרדיות בגילאי 21-17, שהגיעו מבתים ברמה סוציו-אקונומית נמוכה.

התוכנית נערכה במסגרת שיתוף פעולה בין מט"י, קשת חרדים וקידום נוער – מחלקת מקב"ץ (מרכז קידום נוער וצעירים) בעירייה, בליווי אישי של תמר לוינשטיין וכן מחלקת הכשרות. כמו כן, את שיעורי הקונדיטוריה העבירה הגב' גליה אגייב, בעלת "גליה קונדיטוריה".

מטרת התוכנית היתה להקנות לנערות כלים להקמת עסק בתחום הקונדיטוריה ולהעשיר את הידע שלהן. התוכנית כללה שיעורי קונדיטוריה ושיעורי יזמות, שהתמקדו בפן העסקי. בסיומה של התכנית, המשתתפות הציגו את העסק שלהן וחלקן אף החלו לשווקו.

"כיף לראות בנות צעירות שעל אף הקשיים בחייהן האישיים, לוקחות אחריות על העתיד שלהן והופכות כישרון לפרנסה ולעסק עצמאי", מציינת נוי חורי, רכזת הדרכה ופרויקטים במט"י ירושלים.

 

 

לדברי ענבר אור, מנחת שיעורי היזמות, "התגובות שקיבלנו מהמשתתפות היו מדהימות. הן טענו שהתוכנית היא למעשה מתנה לכל החיים בעבורן. לדבריהן, התוכנית שינתה את חייהן ואת התפיסה שלהן. הביטחון העצמי שלהן עלה, וכך גם הידע שלהן על הקמה וניהול של עסק. חלקן כבר המליצו לחברות שלהן על התוכנית, כך שזה עובר מפה לאוזן ויש ביקוש לתכנית נוספת".

טלי גולדברג, מנהלת מחלקת מקב"ץ בעירייה: "התוכנית הכילה תכנים רבים וארכה כארבעה חודשים. המשתתפות הגיעו ממשפחות חרדיות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, כך שמדובר בדבר שהוא יוצא דופן. למשתתפות הללו יש מטלות נוספות, וחלקן אף עובדות בכדי לעזור בפרנסת המשפחה. מניסיוננו, אנו מודעים לכך שקשה לאוכלוסיית קצה להתמיד בתוכנית ארוכה ומחייבת. החוויה הזו, של התחלה וסיום היתה מעצימה מאוד בעבורן".

גליה אגייב, בעלת "גליה קונדיטוריה", שהיתה אמונה, כאמור, על הפן המקצועי מציינת כי "כקונדיטורית, היה לי חשוב להעביר להן טכניקות עבודה ולא מתכונים. המטרה שעמדה לנגד עייני היא שבסופו של התהליך הן יוכלו ליישם את הטכניקות הללו ולעבוד בתחום הקונדיטוריה. כמדריכה, היה לי חשוב לראות שאנחנו מלמדים אותם דברים ישימים, כך שהדברים שהן למדו לא יישארו בגדר תחביב בסביבה המשפחתית והחברית, אלא שהן יוכלו למנף את הידע והכלים שרכשו ליצירת מקור פרנסה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר