הפגנת הנכים מול בית ראש הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי)
(צילום: אוליבייה פיטוסי)

הפגנת הנכים סמוך לכנסת: רחובות נסגרו לתנועה

מהמשטרה נמסר כי נחסמו לתנועה הרחובות קפלן וזוסמן, שוטרי אגף התנועה מכווינים את כלי הרכב לצירים חלופיים

פורסם בתאריך: 5.2.18 11:50

בכיכר הכניסה למשכן הכנסת מתקיימת הפגנת הנכים. המפגינים חוסמים את תנועת כלי הרכב ועקב כך, מהמשטרה נמסר כי נחסמו לתנועה הרחובות קפלן וזוסמן. שוטרי אגף התנועה במקום מכווינים את התנועה לצירים חלופיים. הנכים מתכוונים לחסום בהמשך גם את הכניסה לעיר.

את המחאה מובילים בחודשים האחרונים שני ארגוני הנכים – "נכה, לא חצי בן אדם" ו"מטה מאבק הנכים". בחודש האחרון יצאו ראשי המאבק בקמפיין שילוט חוצות ברחבי הארץ, שבו מופיעים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הכיתוב "לא עומד במילה", שר האוצר משה כחלון עם הכיתוב "נטו לא חברתי" ושר הרווחה חיים כץ עם הכיתוב "פוגע בנכים".

הנכים העלו הילוך במחאה שהם מובילים – בשנה האחרונה חסמו המפגינים צירים מרכזיים ברחבי הארץ, ביניהם גם בירושלים. בין השאר חסמו הנכים את הכניסה לעיר, את רחוב עזה סמוך לבית ראש הממשלה ואת תוואי הרכבת הקלה ואת רחוב יפו.

הפגנת הנכים, חוסמים את תנועת הרכבת הקלה (צילום: אורן בן-חקון)

הפגנת הנכים, חוסמים את תנועת הרכבת הקלה (צילום: אורן בן-חקון)

חלק מקבוצות המאבק של הנכים ממשיכים במחאתם, על אף ההסכם שאליו הגיעו ארגוני מחאה אחרים עם הממשלה. הנכים שלא מקבלים את תנאי ההסכם פועלים להשוואת הקצבאות לשכר המינימום. כפי שפורסם, לפי ההסכם הקצבה של כל הנכים בעלי 100 אחוז אי כושר השתכרות תגדל לכ-4,000 שקלים בחודש בארבע פעימות, מינואר 2018 ועד ינואר 2021. מבחינת התקציב הממשלתי – מדובר בתוספת של 4.2 מיליארד שקלים. כמו כן, נקבע בהסכם כי קצבת הנכות תוצמד לשכר הממוצע במשק והסכום שעד אליו ניתן להשתכר ולשמור על מלוא סכום הקצבה יוגדל מ-2,800 שקלים ל-4,300 שקלים בשתי פעימות. לפי ההסכם הממשלה תבחון את השפעת העלאת הסכום, ואם תתברר כחיובית הממשלה תשקול להעלות את הקצבה עד לסכום של 5,300 שקלים.

הפגנת הנכים מול בית ראש הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הפגנת הנכים מול בית ראש הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

עוד לפי ההסכם נכים עם 100 אחוז אי כושר השתכרות ומעל 80 אחוז נכות רפואי  יקבלו כ-4,050 שקלים בחודש, נכים עם 100 אחוז אי כושר השתכרות ו-50 אחוז עד 79 אחוז נכות רפואית יקבלו כ-4,000 שקלים בחודש, נכים עפ 100 אחוז אי כושר השתכרות ו-40 אחוז עד 49 אחוז נכות רפואית יקבלו כ-3,800 שקלים בחודש, ונכים עם 60 אחוז עד 74 אחוז אי כושר השתכרות יקבלו כ–2,100 שקלים עד 2,400 שקלים בחודש.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אבי

    מסכנים הנכים מסבנים אותם
    כל נושא העלאת הקצבה היא שקר
    בעוד 3 חודשים אולי יעלו את הקצבה
    לחלק קטן של נכים בסכום של מאות בודדים
    והפעימה השנייה אם תהייה בכלל
    ולא יהיו תמורות או בחירות יעלה בעוד סכום קטן
    אבל לעלות משכורות הח"כים במהירות הבזק בעוד 5000 ש"ח ידעו להעביר.. סכום השווה למעל שבע מליון בשנה רק ל 120 איש שכבר יש להם משכורת מעל 40000 רכב נהג ופנסיות ועוד המון תנאים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם זה כול כך מעניין אותך תלך ותבדוק.
    מי שיענה לך הוא לא יודע כמוך.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדינה של מושחתים למה נכים צריכים לחפש אוכל בזבל או לקבץ נדבות בנימין נתניהו בחרנו בך לראשות ממשלה ואתה דואג לכיס שלך וגם השרים וחברי כנסת ונכים קשישים צריכים לחפש בזבל כדי שיהיה להם מה לאכול ותרופות פסיכיאטריות שהן נורא יקרות מה יעשו נכים שלא מסוגלים לעבוד בעבודה פיזית קשה וסובלים מאובדן אי כושר עבודה אים יכולנו לעבוד לא היינו צריכים להילחם הנכים על העלאת קצבאות למה שלא תגדילו את הקצבאות לסכום מלא למה לחכות לשנת 2019 או 2020

  4. נכה .אישה .

    זה פשוט מאוד עצוב.. אנשים חולים ו בלי כוח.. צריך לבחור.או תרופות או אוכל..ו כול הזמן ב לצמצם עוד ועוד..זה לא חיים.באמת.הייתי עובדות כול החיים שליבלי הפסקה..ועכשב כשה חליתי זה מה שקורה.עד מתי הקרקס עם קצבאות נכים ?עד מתי?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק הפגנות.וכוח יקבלו הנכים מה שאם רוצים.היא אפשר להתקיים מהסכומים הזעומים שאם נותנים לנכים.בושה וחרפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר