מעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)
מעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: 87 אחוזים מבני הנוער בעיר מתגייסים לצה"ל

נתוני הגיוס בעיר הם מהגבוהים בארץ. חצי מהמתגייסים בוחרים בתפקידי לחימה, ו-90 אחוזים משרתים שירות משמעותי

פורסם בתאריך: 11.2.18 10:15

גאווה עירונית: בני הנוער במעלה אדומים מתגייסים לצה"ל בשיעור מרשים. בישיבה מקצועית שנתית שהתקיימה השבוע בנושא נתוני הגיוס ופעילות ההכנה לצה"ל הוצגו לראש העיר בני כשריאל נתונים שונים בנושא, שהמסקנה העולה מהם ברורה: שיעור המתגייסים בקרב בנים ילידי 1996 (גיוס 2014) גבוה בצורה ניכרת מהממוצע הארצי, ועומד על 87 אחוזים. מקרב הלומדים במוסדות החינוך בעיר השיעור עומד על 97 אחוזים.

עוד עולה מהנתונים כי שיעור המתגייסים לתפקידי לחימה עומד על 50 אחוזים, ושיעור המתגייסים שמשרתים שירות משמעותי עומד על 90 אחוזים. בתיכון אופק ברנקו וייס עומד אחוז הגיוס בקרב הגברים על 100 אחוזים. הנתונים הללו מציבים את מעלה אדומים בצמרת הערים המובילות את מדדי הגיוס לצה"ל.

 

 

מעיריית מעלה אדומים נמסר כי ריכוז הנתונים וניתוחם בוצעו על ידי אגף כוח אדם בצה"ל, והועברו למשרד הביטחון. הנתונים מתייחסים לכלל בני הנוער ממעלה אדומים, גם אם אינם לומדים במסגרות החינוכיות בעיר. מעבר להצגתם בפני אנשי הרשות, לנתוני הגיוס תפקיד חשוב בבניית תוכנית ההכנה לצה"ל בבתי הספר ובמסגרות בלתי פורמאליות.

סגן ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק הנוער, גיא יפרח: "הנתונים מרשימים יותר ויותר משנה לשנה. אני מחזק את ידי כל העוסקים במלאכה על ההישג. צוות ההוראה במוסדות החינוך, תנועות הנוער וצוותי החינוך הבלתי פורמלי מבינים היטב את חשיבות השירות הצבאי ופועלים בכל הדרכים להטמעת ערכי הציונות ואהבת המדינה, לצד העלאת המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל. הנתונים מדברים בעד עצמם".

ראש העיר כשריאל מוסיף: "יש לנו נוער איכותי, נפלא וטוב. יש לנו בעיר חינוך ערכי ברמה גבוהה מאוד, וזה נותן את פירותיו גם בנוגע לגיוס לצה"ל. הנוער שלנו פטריוט אמיתי ותורם גם באזרחות וגם בצה"ל. אחד ממרכיבי החינוך הערכי הוא אחוז הגיוס לצה"ל והשירות המשמעותי, בהתאם ליכולותיו של המתגייס".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר