יעל ארד (צילום: אילן צחור)
יעל ארד (צילום: אילן צחור)

הערב: יעל ארד תפתח את הפנינג הספורט של מרתון ירושלים

המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל יעל ארד תפתח עם ההרצאה "מצוינות בספורט, בעסקים ובחיים". בשיחה עם "כל העיר" היא אומרת: "כל מי שהצליח בחיים נכשל בדרך. לא צריך לפחד להציב מטרות, אלא לדעת להתמודד עם האכזבות"

פורסם בתאריך: 6.3.18 14:47

היום, שלישי, 6.3, ייפתח בהיכל הארנה הפנינג הספורט של מרתון ירושלים – אירוע המרתון עצמו ייערך ביום שישי, 9.3. את האירוע תפתח יעל ארד, המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל שזכתה במדליית ארד בג'ודו ב-1992, באולימפיאדת ברצלונה, עם ההרצאה "מצוינות בספורט, בעסקים ובחיים".

בשיחה עם "כל העיר" מספרת ארד, כיום אשת עסקים מצליחה ומנטורית, כי "אני הרבה פעמים אומרת שמה שמבדיל בין אלה שעשו את זה לאלו שלא, זה לא רק הכישרון והעבודה הקשה, אלא היכולת להתמודד עם אכזבות. אני משתפת את הקהל עם הדרך שאני עשיתי, לא מהמקום הנוסטלגי, אלא דווקא מהמקום הזה שהצלחה לא שמורה לאנשים שההצלחה 'נגעה' בהם בלידה, אלא לאנשים רגילים. כשאני מספרת את הסיפור שלי הוא עובר דרך נקודות ציון של קושי והתמודדות, ועל הכלים שהובילו אותי להצלחה בספורט, ומשמשים אותי בעולם העסקי בו אני פועלת כיום. בספורט הכל שחור ולבן, אבל בחיים האמיתיים אנחנו לא זוכים במדליות כל חודש והרבה פעמים הכישלונות וההצלחות מטושטשים. בהרצאה שלי אני מחדדת נקודות לניהול צמיחה אישי וניהול קריירה, ואיך אנחנו צריכים לקחת את הגורל שלנו בידיים ולא לחכות לזרום עם החיים".

הפנינג הספורט של מרתון ירושלים (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

הפנינג הספורט של מרתון ירושלים (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

איך זה להיות השראה לספורטאיות ישראליות?

"זכיתי במדליה האולימפית לפני 26 שנים, וביום אחד הפכתי למפורסמת ומוכרת ודמות לחיקוי. לוקח זמן לעכל את זה. הדרך לתת השראה לאנשים זה להאניש את הסיפור שלך. לא להפוך את הסיפור שלך למשהו שהוא בלתי אפשרי, שרק את יכולה או שאת כוכב בודד בשמיים, אלא להנגיש אותו לאנשים שיושבים מולך. כל מי שיש לו כשרון, מאמין בעצמו ומוכן לעבוד קשה יוכל לעשות את זה. אני מאמינה שהכל בידיים שלנו. מספיק שכל מי שיושב מולי מציב לעצמו מטרה והחלום יכול להתגשם. כל אחד בעולם שלו. אם רוצים להיות מודל השראה צריך להנגיש את היכולת להצליח למי שעומד מולך".

איזה טיפים יש לך לאנשי עסקים וספורטאים בתחילת הדרך?

"צריך לנהל את עצמך באופן אישי. אי אפשר להגיע למטרות ויעדים אם לא מציבים אותם. הרבה אנשים לא מנהלים ככה את החיים שלהם. בתחום הספורט התחרותי אנחנו מתרגלים לנהל את החיים שלנו בהצבת מטרות. הרבה פעמים אנחנו נכשלים בדרך, אבל אכזבה זה משהו חשוב. צריך לחלק את המטרות למטרות ביניים ריאליות. כי המטרה הגדולה הרבה פעמים היא לא בהישג יד וקשה הרבה פעמים להגיע אליה מבלי להתייאש, אבל כשמחלקים את המטרה הגדולה למטרות ביניים ריאליות, כל פעם רואים את המטרה הריאלית שמולך, יותר קל לך לכוון את עצמך. גם אם יש אכזבות בדרך מידי פעם, היכולת שלי להגיע למטרה הגדולה הוא לעלות שלב ועוד שלב. הדבר הכי משמעותי במצוינות זה להציב מטרות, ואחר כך להבין שבמהלך הדרך אכזבה זה לא דבר רע".

 

ארד מדגישה כי "כל מי שהצליח בחיים נכשל בדרך. לא צריך לפחד להציב מטרות אלא לדעת להתמודד עם האכזבות. חלק מהדרך זה לקחת את הגורל בידיים. לא לחכות שדברים יקרו וללכת מכורח האינרציה וכורח ההרגל. להבין שיש מציאות משתנה ולבדוק את המטרות שלי ביחס למציאות ולבדוק אם אני במקום הנכון ולא לפחד לעשות שינויים אם צריך בשביל להתקרב למטרה שלי".

נשמע פשוט כשאת מסבירה את זה

"זה לא פשוט, נכון, אבל זו דרך. זאת מתודולוגיה. נקרא לזה שיטה".

יעל ארד (צילום: אילן צחור)

יעל ארד (צילום: אילן צחור)

אורלי בן אהרון, יועצת ראש העיר לקידום האישה בעיריית ירושלים, מוסיפה כי "עיסוק בספורט מאפשר פיתוח כישורי חיים מגוונים. עידוד נערות ונשים לעסוק בספורט, מחזק אותן לקראת אתגרים נוספים בחייהן – משחרר מכבלים ומעניק תחושת ביטחון. ספורט ואורח חיים בריא מועלים לגוף ולנפש , מניעים לפעולה וחושפים את הכוח פיסי ואת כוח הרצון. הבנת הכוח שלך משליכה לכל תחומי החיים והיא חשובה במיוחד לנשים. העיסוק בספורט, מזמן אינספור מצבים הדרושים ניתוח מצב והנעה לפעולה בהתאם לו ,אפילו בתוך משחק בודד או תחרות אחת. לא פעם נשים שהצליחו בספורט הובילו גם התחומים אחרים בחברה, בכלכלה ובעסקים. דוגמה מצוינת לכך היא יעל ארד המדליסטית הראשונה של ישראל וכיום אשת עסקים ומנכ"לית מצליחה. המפגש איתה יזמן הזדמנות לשמוע מה אפשר לקבל מפעילות ספורטיבית ומה אפשר לקחת הלאה לחיים".

ההרצאה של יעל ארד תתקיים הערב, שלישי, 6.3, בשעה 18:00 בהיכל הארנה. הכניסה חינם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר