שולחן ליל סדר (צילום: datafox)
שולחן ליל סדר (צילום: datafox)

סקר: 100 אחוז מהציבור היהודי בירושלים יחגוג את ליל הסדר

כל הירושלמים מסובין: לפי סקר של תנועת בינה, עבור 66 אחוז מהירושלמים מדובר באירוע משפחתי ולא דתי, ורק 65 אחוז מהירושלמים יחגגו אותו כהלכתו

פורסם בתאריך: 2.4.17 18:31

ביום שני בערב, 10.4, ערב ליל הסדר, נראה כי 100 אחוז מהירושלמים יחגגו את הסדר, וזאת לפי סקר גיאוקרטוגרפיה שיזם עבור ארגון "בינה", העוסק בהעמקת הזהות היהודית בקרב הציבור הישראלי. לפי הסקר עבור 66 אחוז מהם זהו אירוע משפחתי ולא דתי, ורק 65 אחוז מהם יחגגו אותו כהלכתו.

עוד לפי הסקר, שיעור הירושלמים הנמנע מארוחת החג או יוצא לחו"ל הינו אפסי. בסקר נמצא כי 98.5 אחוז מהציבור הישראלי יהודי יציינו השנה את ליל הסדר.

הסקר, שנערך בשבוע שעבר, כלל מדגם מייצג של 500 גברים ונשים מהישובים היהודיים בכל הארץ. הסקר בדק כיצד הישראלים יחגגו את ליל הסדר ומהי תפיסתם לגבי החג.

כאמור, לפי הסקר 65 אחוז מהירושלמים חוגגים את הסדר כהלכתו, לעומת 36 אחוז בלבד מתושבי השרון, 52 אחוז מתושבי המרכז ו-53 אחוז מתושבי אזור הדרום ואזור הצפון. רק 35 אחוז מהירושלמים מציינים את הסדר בארוחה חגיגית שאינה כוללת הקפדה על ההלכות, לעומת 59 אחוז מתושבי השרון, כ-40 אחוז מתושבי הדרום והמרכז וכ-32 אחוז מתושבי הצפון. שיעור הירושלמים שמציינים את הסדר בארוחה חגיגית בלבד שאינה כוללת את קריאת ההגדה או יוצאים לחו"ל כדי להימנע מאירוע הסדר, שואף לאפס, לעומת 11 אחוז מתושבי הצפון לדוגמה, שמציינים את הסדר בארוחה בלבד או שלושה אחוזים מהם שאף בוחרים ביציאה מהארץ ללא ציון החג.

ערן ברוך מנכ"ל בינ"ה  מוסר: " אנו רואים עד כמה הציבור הישראלי קשור לתרבות ולמסורת היהודית. המשפחה היא ערך ישראלי מרכזי, רוב מכריע של הישראלים בוחר לייצר זיקה בין המסורת היהודית לערך המשפחה. משמח להיות יחד דור אחרי דור, חילוניים מסורתיים דתיים וחרדים – יוצאים יחד ממצרים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר