מאור בוזגלו (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית''ר ירושלים)
מאור בוזגלו (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית''ר ירושלים)

"בעוד חודש וקצת מאור יוכל לחזור לשחק"

בבית"ר מצפים לחזרתו של מאור בוזגלו, אך נראה שבמשפחתו הדריכות רבה עוד יותר. "הוא כבר נשרף מהשיקום. אני רוצה אותו בריא, שלם וחזק", מדגיש האב יעקב בוזגלו

פורסם בתאריך: 20.9.18 14:32

לפני כשבועיים, ב-6.9, כמעט עשרה חודשים אחרי שנפצע במשחק בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, ערך מאור בוזגלו את אימוניו הראשונים במדים הצהובים-שחורים, עם יתר שחקני הסגל של בית"ר.



בוזגלו, כזכור, נפצע בפעם הראשונה בברך ב-25.4.17, מול אותה מכבי חיפה. הוא עבר ניתוח בברכו – ניתוח שלטענת אביו ואחיו לא היה ניתוח טוב – ונפצע שוב בדצמבר האחרון. הוא עבר תהליך שיקום ארוך נוסף, ומייגע, כזה שהיה שובר שחקנים אחרים ואף גורם להם לתלות את הנעליים מוקדם מהצפוי.

"הגדוּלה של מאור היא שמהרגע שהוא נפצע בחיפה כבר דמיַינו בראש את החזרה שלו", אומר אסי בוזגלו, אחיו של מאור, בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומציין שמרוב שקשר הרכש של בית"ר היה אופטימי, הוא נתן הרגשה שאוטוטו הוא חוזר, ככל שהתקדם בשלבי החזרה. "אנחנו רוצים שזה יהיה התסריט הכי טוב שיש. לייצג את בית"ר בבירה זה משהו שעושה לנו צמרמורת, כי גדלנו שם. אנחנו יודעים מה זה טדי מלא: זה לא משתווה לשום מקום בארץ. כל מה שנשאר זה לאחל בריאות ומזל".

כזכור, הבעלים משה חוגג הנחית את בוזגלו בבית"ר ב-19 באוגוסט, כמה ימים אחרי שרכש את המועדון מידיו של אלי טביב. המטרה בהחתמתו של אחד הכוכבים הגדולים בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות היתה חלק ממהלך גדול של הבאת כמה שיותר שמות גדולים, על מנת לחזק את הקבוצה. עם זאת, הבחירה בבוזגלו, מעבר להצלחה המיתוּגית, היתה הימור מקצועי שכן איש לא יודע באיזה מצב תקבל בית"ר את השחקן, שערך רק שישה משחקים רשמיים בשנה האחרונה. ערפל כבד נותר סביבו – והוא עשוי להתפוגג, לפי התחזיות, בחודש הקרוב, אז יחזור בוזגלו למגרשים.

"מאור מחכה כבר לרגע שבו הוא יחזור, והוא לא יירגע עד שזה יקרה", מספר אוהד בוזגלו, אחיו הגדול של מאור, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא עובד במרץ, לא מעניין אותו כלום: הוא רואה רק את החזרה למגרשים לנגד עיניו. אני אומר לשחקנים שלי שאחרי הפסד אתה מחכה רק למשחק הבא, כדי לעשות תוצאה חיובית. אותו הדבר גם במקרה של מאור: הוא עבר פציעה, ומאז לא מעניין אותו כלום – רק לחזור חזק יותר ממה שהיה, לעשות את כל מה שהרופאים אומרים לו וגם לקצר את זמן ההחלמה, אבל לחזור הכי חזק והכי טוב שאפשר".

העבודה של מאור בוזגלו בזמן השיקום כללה גם עבודה אינטנסיבית מבחינה פיזית, הן בחדר הכושר והן בעבודה בבריכת השחייה, שם בילה שעות על גבי שעות – על מנת לחזור למקום שהוא כל כך אוהב, אל כר הדשא.

"הוא משקיע בשיקום שלו שש או שבע שעות ביום", מציין אסי בוזגלו. "זה כולל עבודה על קואורדינציה, עבודה במים, פיזיותרפיה – שילוב של הכול".

"הוא כבר נשרף מהשיקום", מצהיר יעקב בוזגלו, מחבר הספר 'הילד ענק' ואביו של מאור, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא משתקם כל הזמן. אני רוצה אותו בריא, שלם, חזק. שיחזור רק שהוא מרגיש הכי טוב. אני מקווה שזה יקרה כמה שיותר מהר. אני יותר מדי מחובר לילד, אני מרגיש כל כאב שלו. אנחנו מספיק חזקים במשפחה כדי לחזק אותו, למרות שהוא חזק בעצמו. יש לו תוכנית כתובה מהרופא המנתח, הוא עושה את המיטב ומקדים את המאוחר. זה המקצוע שלו, ובמקצוע הזה אתה צריך להשקיע, אחרת תשקע".

"ההרגשה טובה, במיוחד משום שאנשים חשבו שהשיקום יימשך כמעט שנה", מספר בהתרגשות אסי בוזגלו על החזרה של מאור לאימונים עם הקבוצה. "היום, שמונה חודשים מאז שנפצע, הוא עשה כבר שני אימונים. "השיקום מתקדם לפי התוכנית, היעד לחזרה הוא סוף אוקטובר. זה אומר שבעוד חודש וקצת מהיום הוא יוכל לחזור לשחק".

מאור בוזגלו (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית''ר ירושלים)

מאור בוזגלו (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים)

איך עוברת העבודה היומיומית – איך מרימים את מצב הרוח?

"אנחנו קוראים לזה פציעה שנייה, כי הניתוח לא הצליח. מאור הוא האדם הכי אופטימי והכי חזק שאני מכיר, ובגלל זה הטיפים והעצות שאנחנו נותנים לו יכולים לסייע. קל הרבה יותר לתת עצות לאדם אופטימי וחזק מנטלית, מאשר להרים מישהו ולהתחיל איתו מאפס. זו הגדולה של מאור, בעצם".

"מאור בוזגלו זה השחקן הכי חזק מנטלית שפגשתי", טוען האח אוהד. "מדובר בשחקן שעבר לגור לבד בצרפת בגיל 14, אחר כך המשיך ליובנטוס – בלי המשפחה. אחר כך חזר לארץ והיה בבלגיה, ישב על הספסל, עבר פציעות ונפצע בצולבת שלוש פעמים – פעמיים באותה רגל. אין אדם חזק ממנו מנטלית בכדורגל הישראלי. אין לי ספק שהוא יחזור להיות מאור בוזגלו שכולם התגעגעו אליו".

"יש תוכנית סדורה. הוא יצטרך להתחיל לקבל דקות בהדרגה, ולחזור גם דרך האימונים", מציין האב יעקב. "תכף פגרה של שלושה שבועות, אז לא צריך למהר לשום מקום".

"הניתוח האחרון הרבה יותר טוב מהקודם", מוסיף וטוען האח אוהד. "הצפי הוא כמה שבועות של אימונים מלאים עם הקבוצה, ובסביבות המחזור השביעי או השמיני לדעתי נראה אותו משותף".

מאור משתף בתחושות ובתהליך ההתאקלמות בבית"ר?

"בית"ר ירושלים זו בית"ר ירושלים", אומר האב יעקב, שהיה שותף לעונת האליפות ההיסטורית של המועדון בעונת 1986/87. "הוא יודע עליה הכל, כי גם לי היה מה לספר לו. אני מעריך שהוא יחזור בקרוב. הוא נמצא תחת פיקוח טוב, ומה שנשאר זה להשיג קצת מזל. מאור הוא מסוג השחקנים שיודע מה הוא צריך לעשות, כמה לעשות ואיך לעשות. ברגע שהוא משתלב עם כל הקבוצה, זו התגברות: הוא צריך להתגבר על כל המכשולים שיש, וזו האינדיקציה. כשאתה עובד לבד אתה נזהר ועושה דברים בצורה שונה מאשר עם קבוצה. ברגע שאתה מתאמן עם קבוצה אתה מושך את השחקנים והם מושכים אותך, לכן זה שונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר