מורן מזרחי, אלי מזרחי (צילומים ניר כפרי, מאיר אליפור)
מורן מזרחי, אלי מזרחי (צילומים ניר כפרי, מאיר אליפור)

מורן מזרחי: "אבא שלי באמת עשה מהפכה בשוק, אני מתרגשת בשבילו"

אלי מזרחי, שפעל לקידום שוק מחנה יהודה והיה הראשון שזיהה את פוטנציאל הבילוי מקום, ידליק משואה בערב יום העצמאות

פורסם בתאריך: 20.4.17 10:01

"זה מאוד מרגש והיה מאוד מפתיע, הוא בכלל לא ידע שזה הולך לקרות", אומרת בשיחה עם "כל העיר" מורן מזרחי, בתו של אלי מזרחי, מוותיקי הסוחרים בשוק מחנה יהודה, שפעל כמעט כל חייו למען קידומו של השוק ונבחר להדליק משואה בערב יום העצמאות הקרוב שיעמוד השנה בסימן 50 שנה ליום ירושלים. "הוא היה מרוגש, וקיבל מלא טלפונים, מלא אנשים צלצלו, אנשים כתבו לו וזה פשוט מאוד ריגש אותו. מאוד פירגנו לו על זה, הוא כל כך שמח".

מזרחי מספרת כי השבוע, כשהגיעה שיחת הטלפון עם הבשורה ממשרד התרבות, "הוא היה בשוק. כשהתקשרו להודיע לו הוא היה בטוח שמישהו עושה עליו מתיחה", היא מתארת, "ואחר כך הוא היה מאוד מרוגש, כל כך שמח שהוא ידליק משואה.

אלי מזרחי (צילום: ניר כפרי)

אלי מזרחי (צילום: ניר כפרי)

"בתור מי שליוותה אותו כל השנים, אני לא חושבת שיש אנשים שיודעים, אבל הוא באמת עשה לביתו במובן הכי רחב", מדגישה  מזרחי, "כמה הוא חשב על השוק ועל העיר. אלו הדברים שהעסיקו אותו. כמה שהוא השקיע וכמה הוא היה נמצא בישיבות בעירייה, והיה עובר בין הסוחרים ומחלק להם פלאיירים ונלחם על תקציבים לשוק. הוא כל הזמן היה עסוק בזה. הוא לא ישן בלילות, ובהמשך גם היה חולה", היא אומרת, "אבל הוא היה חלוץ כשפתח את 'צחקו' ואת 'הכל לאופה וגם קפה', זה הכי חלוצי. הוא ייסד בארץ את הז'אנר של הבילוי בשוק, והיה לו את האומץ להחזיק בדעה לא מקובלת".

מורן מזרחי (צילום: מאיר אליפור)

מורן מזרחי (צילום: מאיר אליפור)

מזרחי היה הראשון שזיהה את פוטנציאל הבילוי וחיי הלילה בשוק מחנה יהודה. ב־2002, כשכל העסקים בשוק היו רק בסטות וחנויות שעבדו עד שעות הערב בלבד, בשיא תקופת הפיגועים של האינתיפאדה השנייה, פתח מזרחי, ששימש כיו"ר ועד הסוחרים בשוק, את 'קפה מזרחי' יחד עם חנות לכלי אפייה ולבישול 'הכל לאופה וגם לקפה'. את התפריט במקום עיצבה מורן מזרחי, זאת לאחר שסיימה לימודי פטיסרי בקורדון בלו בפריז, צרפת. ב־2005 פתחה המשפחה את מסעדת 'צחקו' שהציעה מטבח ים תיכוני מודרני אך המקום נסגר ב־2008. ב־2011 הקים מזרחי, יחד עם המוזיקאי הירושלמי שאנן סטריט, את הבר 'קזינו דה פריז' בשוק הגרוזיני, שפועל עד היום. בספטמבר 2016 נאלץ מזרחי לסגור את 'קפה מזרחי', לאחר שלדבריו הוא ומשפחתו התעייפו מהבירוקרטיה.

"מאוד מרגש שאבא שלי מדליק משואה, שזה קורה ממסדית", מוסיפה מזרחי. "אבא שלי היה בן אדם אחד לבד, שבזמנו הפרטי לא הפסיק לקדם את השוק. זה כיף שזוכרים לו את זה ושמציינים את זה. הוא באמת שינה ועשה מהפכה בשוק, אני מאוד מתרגשת בשבילו.

"בעבר, בתוך הבית היו המון מריבות על זה", היא מספרת, "הוא היה אומר לנו 'אני אשנה' ו'אני אעשה'. והיינו אומרים לו 'אתה מטורף'. היו הרבה שנים שהוא היה לבד כי הוא לא התפרנס מהעסק. אבל היו לו את הכוחות ואת האמונה שלא יקברו את השוק. והשוק ימשיך ויפרח ותהיה קליינטורה חדשה וככה היה.

שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

"אבא שלי נשם את השוק, ובשבילי זה היה בית שני", היא מסכמת. "הוא מגיע היום בימי חמישי לשוק, אומר שלום ועובר בכמה בסטות, אבל חלאס נגמרו לו הכוחות, וזה בסדר כי הוא עשה המון, העשייה למען השוק לקחה ממנו הרבה כוחות".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר