מוזיאון ישראל, אבישי כהן (צילומים: תומר אפלבאום,Kaupo Kikkas)
מוזיאון ישראל, אבישי כהן (צילומים: תומר אפלבאום,Kaupo Kikkas)

מוזיאון ישראל: פסטיבל הג'אז יוצא לדרך

בין הגלריות השונות של המוזיאון יתקיימו בשבוע הבא למעלה מ-20 מופעי ג'אז של אמנים ישראלים ובינלאומיים. הפתיחה ברביעי

פורסם בתאריך: 5.12.18 21:12

למעלה מ-20 מופעי ג'אז בינלאומיים יתקיימו במשך שלושה ימים בשבוע הבא בין הגלריות והתצוגות המרהיבות של מוזיאון ישראל. משיתוף הפעולה הייחודי והרב תחומי הזה תוכלו ליהנות בימים רביעי עד שישי הקרובים (14.12-12.12) במסגרת פסטיבל הג'אז הבינלאומי, שמתקיים זו השנה הרביעית ברציפות.



הפסטיבל, יש לציין, הינו פרויקט דגל בינלאומי של פסטיבל ישראל בשיתוף הצוללת הצהובה ומוזיאון ישראל. במסגרת הפסטיבל תוכלו ליהנות ממופעים של אמני ג'אז בינלאומיים וישראלים (ושילובים חד פעמיים ביניהם), אשר ימלאו את החללים המרהיבים של המוזיאון. על הפן האמנותי אמון החצוצרן הבינלאומי אבישי כהן.

בין המשתתפים: מאט וילסון טריו (עם אבישי כהן), ענת כהן ומרסלו, אסף אמדורסקי בהפקת מקור מיוחדת עם "לא סטנדרטים", שאסול, אדם בן עזרא, ד'יאנטוני פארקס, ג'ירי סטיבן טריו, קמליה בטליה, קולולוש, מחווה לארני לורנס ועוד

(צילום: Kaupo Kikkas)

אבישי כהן (צילום: Kaupo Kikkas)

"הפסטיבל שם דגש על מפגש מיוחד וחד פעמי בין המוזיקה לבין האמנות, מפגש שיוצר התכתבות מעניינת ומעשירה בין השתיים, תוך שהן שואבות השראה זו מזו ונמזגות זו אל תוך זו", נמסר ממארגני הפסטיבל. "השיטוט הלילי במוזיאון, בין מיצגי האמנות למסדרונות המוזיקליים, בין האולמות הגדולים לבין הגלריות והחללים האינטימיים, הופכים את הפסטיבל לאירוע שהוא מעבר למופע מוזיקלי סטנדרטי. התוכנית האמנותית מורכבת מסגנונות שונים שמרכיבים את עולם הג'אז, והעולמות המוזיקליים שמתכתבים עמו: פרשנויות מודרניות לצד סטנדרטים מוכרים, ג'אז חופשי מול ג'אז קלאסי ונגיעות מוזיקת עולם, מופעי פריצה מפתיעים ומחדשים, שילובים יצירתיים, סוחפים ולא צפויים בין אמני הפסטיבל, הפקות מקור מיוחדות לפסטיבל וג'אמים ספונטניים".

מנכ"ל פסטיבל ישראל איל שר מציין כי "השנה רקחנו חגיגה מסעירה של ג'אז מסורתי וחדשני, מובנה ומאולתר, אוניברסלי ואישי, שובב ומהורהר, מזרח ומערב, בינלאומי ומקומי. אנחנו נרגשים לקראת עוד מפגש מופלא בין מוזיקאים מרחבי העולם ומישראל באווירה הקסומה של גלריות האמנות במוזיאון ישראל".

המנהל האמנותי כהן מוסיף: ״אנחנו מרגישים שלאחר 3 שנים מדהימות, הצלחנו לרכוש את אמון הקהל בחוויה יוצאת הדופן שהפסטיבל מציע. השנה העזנו יותר בבחירת תוכן אמנותי מאתגר ומגוון, כאשר חלק גדול מהמשתתפים כבר בולטים ומוערכים בסצנה, וחלקם שמות מבטיחים, בדרכם לפריצה הגדולה. יצרנו תכנית שיש בה עושר אמנותי שמגיע מכל רחבי העולם, כיוונים וסגנונות שונים לחלוטין שמשלימים זה את זה ביצירת תמונה משולבת ומרתקת. ממש כמו המסע האמנותי ברחבי המוזיאון, כאשר כל גלריה לוקחת לעולם אחר, המעבר בין המופעים השונים יוצר חוויה שאין שנייה לה״.

כאמור, במסגרת הפסטיבל יתקיימו 23 מופעים שונים ברחבי המוזיאון, כשבנוסף יתקיימו שני ערבי ג'אם סשן בצוללת הצהובה (ד'-ה', 13.12-12.12, מהשעה 23:30. הכניסה חופשית). כמו כן, במהלך ימי הפסטיבל תוכלו להסתובב בין החללים והגלריות של הפסטיבל, שם תפגשו מופעים מיוחדים בשם 'הקולות הצפים' – מופעים שמבוססים כולם על אלתור טהור ללא הכנות וללא חזרות. את המיקומים השונים תוכלו לגלות בכניסה לפסטיבל בכל אחד משלושת הימים שבו הוא יתקיים.

מארגני הפסטיבל מסכמים ואומרים כי "גם השנה הושם דגש על מחירי כרטיסים אטרקטיביים במיוחד, המאפשרים בכרטיס אחד לקבל את החוויה המלאה של הפסטיבל בגלריות השונות ובמופעי האודיטוריום. כך, מחיר כרטיס יומי לכל המופעים בגלריות עומד על 120 שקלים; כרטיס לכל מופעי הגלריות ולמופע אודיטוריום אחד הינו 180 שקלים; וכרטיס לכל מופעי הגלריות ולשני מופעי אודיטוריום עומד על 240 שקלים; כרטיס לכלל המופעים בשלושת ימי הפסטיבל הינו 540 שקלים. יצוין כי הנחה תינתן למנויי מוזיאון ישראל, סטודנטים, חיילים וגמלאים".

מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)

מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)

פסטיבל הג'אז הבינלאומי. ד'-ה', 13.12-12.12, מהשעה 18:30, ו', 14.12, מהשעה 11:00. מוזיאון ישראל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר