משה גיאת וילדי בר מצווה בכותל (צילום: מוטי צדוק)
משה גיאת וילדי בר מצווה בכותל (צילום: מוטי צדוק)

יוזמה מרגשת של הזמר משה גיאת: חגיגות בר מצווה בכותל לילדים נזקקים

ארגון "בר מצווה בכותל" בניהולו של הזמר משה גיאת מקיים טקסים לילדים נזקקים: "ילד שלא עשו לו בר מצווה לא ישכח את זה כל חייו"

פורסם בתאריך: 26.4.17 18:05

ארגון "בר מצווה בכותל" בניהולו של הזמר משה גיאת מקיים טקסים לילדים נזקקים, יתומים וחוסים. בארגון מספרים כי את הטקסים הם חוגגים בין פעמיים לשלוש בשנה. השבוע נערך טקס ביום רביעי, בארגון מציינים כי בכל פעם הם עורכים טקס בר מצווה לכמה עשרות ילדים. בכל טקס ישנם הסעות, תפילה חגיגית בכותל, הנחת תפילין, סיור במנהרות הכותל וארוחת צהריים חגיגית במסעדת "מרבד הקסמים". במהלך הטקס משתתפים גם אמנים וקוסמים שמנעימים את זמנם של הילדים. בנוסף ישנה חלוקה של טליתות ותפילין לילדי בר המצווה. הבנות מקבלות פמוטים.

גיאת מספר כי הילדים מאוד נרגשים מהטקס, והיו כמה ילדים שבסיומו אמרו לו שהוא כמו אבא עבורם. כיוון שמדובר על ילדים יתומים או חוסים, ישנם ילדים שההורים שלהם איננם כשירים להשתתף בטקס, אולם בד"כ מישהו מבני המשפחה מגיע.

 

משה גיאת וילדי בר מצווה בכותל (צילום: מוטי צדוק)

משה גיאת וילדי בר מצווה בכותל (צילום: מוטי צדוק)

 

הטקסים מתקיימים במועדים קבועים; לפני חג שבועות, לפני ל"ג בעומר, ובחודש הסליחות, אלול. לעיתים מתקיים הטקס בחודש דצמבר, במקום אחד מהמועדים הקודמים. האירועים כולם ממומנים על ידי אנשי עסקים ברחבי הארץ והעולם, שגם משתתפים בטקסים ואף מקבלים תעודות הוקרה בסיומם.

ארגון "בר מצווה בכותל" פונה למוסדות רווחה מכל רחבי הארץ, לקיום הטקסים. בירושלים ישנו שיתוף פעולה עם מוסד לילדים פגועי נפש.

משה גיאת, ירושלמי, תושב מוסררה, מספר כי "כשהגעתי לירושלים לפני 22 שנה התחלתי להתעסק בבר מצוות בכותל, כעסק מסחרי. כשעשיתי את זה ראיתי ילדים מסכנים שאין מי שיעשה להם בר מצווה. משם נולד הרעיון של ארגון 'בר מצווה בכותל'. בשבילי זה סיפוק רוחני לנפש, לעזור לילדים האלה. ילד שלא עשו לו בר מצווה לא ישכח את זה כל חייו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר