בית שלוה החדש (צילום: עמותת שלוה)
בית שלוה החדש (צילום: עמותת שלוה)

בית וגן: נחנך משכן חדש למרכז שלוה

המרכז החדש, שעלות בנייתו נאמדת בכרבע מיליארד שקלים, ייתן מענה לאלפי ילדים עם מוגבלויות מדי יום

פורסם בתאריך: 10.5.17 21:22

ביום חמישי שעבר התקיים טקס פתיחה למרכז שלוה החדש, ששוכן בבית וגן. בטקס השתתפו כ־200 פילנתרופים מכל העולם וביניהם רעיית הנשיא נחמה ריבלין, ראש העיר ניר ברקת והמדליסט האולימפי אורי ששון, אשר הקים בשלוה בית ספר לג'ודו לילדים עם מוגבלויות.
מרכז שלוה החדש יטפל בכ־1,000 ילדים מדי יום (לשם השוואה, המרכז הישן הכיל עד 500 ילדים ביום), עד גיל 21. במרכז החדש נחנכה גם תכנית ייחודית לבוגרים בעלי מוגבלויות, להכשרה תעסוקתית. לצד זה פועל במרכז בית קפה חברתי, שבו עובדים צעירי שלוה. 
המרכז, שהוקם בעלות של כרבע מיליארד שקל, מתפרס על שטח של 24,000 מ"ר בשמונה קומות, ומכיל בריכות שחייה, מרכז ספורט, אודיטוריום, ג'ימבורי, גני ילדים ועוד.
ארגון שלוה הוקם לפני כ־27 שנים, בעקבות ניסיונם האישי של זוג הורים, מלכי וקלמן סמואלס, שבנם יוסי אשר נולד כילד בריא לחלוטין קיבל חיסון שגרתי פגום. בעקבות החיסון, יוסי סובל עד היום מנכות קשה, חרשות ועיוורון. מלכי וקלמן, אשר חשו שלהם, כמשפחה, לא היה מענה של ממש, החליטו לעשות מעשה והקימו את ארגון שלוה.
לדברי קלמן סמואלס, נשיא ומייסד שלוה, "זה בשבילי סגירת מעגל כשלפני 27 שנים התחלנו עם ארבעה ילדים והיום אנחנו נותנים מענה למעל 1,000 ילדים עם מוגבלויות עם ציוד מתקדם ברמה עולמית מדי יום, לא האמנתי שהחלום יתגשם, זה רגע מאוד מרגש".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר