יוסי בניון (צילום: אורן בן-חקון)
יוסי בניון (צילום: אורן בן-חקון)

"יוסי צריך להבין שהוא לא יוכל להתנהל יותר כמו כוכב"

הפרישה הוכרזה רשמית, ותפקיד המנהל המקצועי מחכה. האם יוסי בניון מתאים למשרה? "לא פשוט במערכת לחוצה כמו בית"ר - אבל יוסי יכול להצליח"

פורסם בתאריך: 28.4.19 10:15

לפני כשבוע וחצי זה קרה באופן רשמי: יוסי בניון, אחד מכוכבי העל של הכדורגל הישראלי בכל הזמנים, הודיע על פרישה. כמות התגובות למהלך, בישראל ובכל העולם – כולל מצד כמה מגדולי השחקנים ברחבי הגלובוס – מעידה יותר מכל על גדולתו של בניון השחקן, וכעת הגיע הזמן להתפנות לפרק הבא בחייו, ונראה שהוא לא יהיה דומה לשום דבר שהכיר עד היום. מסביב, באופן טבעי, כבר מתחילות לעלות שאלות. אם כן, האם יוסי בניון הוא האיש המתאים לתפקיד המנהל המקצועי בבית"ר?



"זו שאלה מעניינת מאוד", אומר שחקן העבר ופרשן ההווה תום בנאדו. "אם נסתכל על הבסיס – מדובר באחד השחקנים הטובים ביותר בכדורגל הישראלי, והכי גדול שיצא לי להתאמן ולשחק לצידו. מטבע הדברים, נרצה ששחקנים ואגדות כמוהו יאיישו תפקידים מקצועיים. מדובר במינוי ראוי ואין ספק שיוסי, עם כל מה שעבר בקריירה, יכול לתרום הרבה מאוד כמנהל מקצועי. אבל, כשמנתחים את האישיות של יוסי, לצד דברים מדהימים כמו ווינריות, אהבה וחדווה למשחק, יש כמה דברים שיכולים להיות מסוכנים: אמוציות, חוסר שליטה על הפה וכדומה. אם יוסי ירצה להצליח בתפקיד הזה הוא יצטרך לעשות התאמות, ואני מקווה שהוא מפנים את זה. כשחקן, בשלהי הקריירה שלו הוא התקשה לעשות את ההתאמות האלה, וזה המבחן הגדול שלו. אם הוא ידע לשלוט ביצרים שלו, מבחינה מקצועית אין לי ספק שהוא יכול להצליח בגדול".


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

"אם אני מסתכל על האישיות של יוסי כמו שאני מכיר אותו ומתרשם ממנו, על האופי שלו, על היושר שלו ועל הרגישות שלו – זה בדיוק המקום והזמן הנכון מבחינת המינוי הזה, והוא בהחלט מתאים לתפקיד", אומר שחקן העבר הבית"רי שמוליק לוי. "לפעמים המציאות מוכיחה אחרת, אבל התנאים המקדימים קיימים. שום דבר לא יקרה בקלות, אבל יוסי יוכל לעשות את זה. שחקן שהיה ברמות הגבוהות ביותר לתקופה ארוכה, גם בארץ וגם בחו"ל, צובר לעצמו משהו. זה לא מבטיח שיש לו טביעת עין של מאמן או של איש מקצוע באותה רמה שהציג כשחקן, ואמנם לא פשוט להיות מנהל מקצועי במערכת כל כך לחוצה כמו בית"ר, אבל יוסי יכול להצליח בגדול. אם הוא לא היה אוהב את הלחץ הזה ושייך אליו, הוא לא היה מגיע לאן שהגיע".

"אני מקווה בשבילו שהוא נכנס לעומק וצלל פנימה, ולא רק מתבסס על הניסיון הרב שלו", מדגיש בנאדו. "אני יוצא מתוך הנחה שיוסי הוא מקצוען, ויהיה מקצוען גם בתפקיד החדש, ובמקביל גם בבית"ר יצטרכו לתת לו זמן להיקלט, וללוות אותו. זה תפקיד חדש שגם המערכת תצטרך להתרגל אליו. מבחן נוסף עבור יוסי נוגע לשאלת ההתמודדות שלו עם הדברים בחדרי חדרים: הוא יצטרך לדעת איפה הגבולות, איפה הוא נותן למאמן את המרחב שלו, איפה הוא לא לוקח את כל הפוקוס, ומצד שני איפה הוא מעמיד את הבעלים במקום, כשצריך. זו אמנות, ואני בטוח שהשנה הראשונה תהיה קשה עבורו".

"כשיש לך בעלים כמו משה חוגג, אתה יכול לקבל סמכויות, כסף, אפשרויות להוכיח את מה שאתה יודע", מסכם לוי. "דבר נוסף: אסור לשכוח שזו בית"ר ירושלים. אני אומנם משוחד, אבל מדובר כאן בתפקיד המנהל המקצועי בקבוצה עם הכי הרבה אוהדים בארץ, שצריכה להיות בעיניי בין שלוש המובילות של הכדורגל הישראלי. אני מאחל לו הצלחה, רוצה שיצליח וחושב שמגיע לו להצליח".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר