חבילות וסלי מזון לקראת ראש השנה תשע"ט בחסדי נעמי (צילום: חסדי נעמי)
חבילות וסלי מזון לקראת ראש השנה לפני שנתיים בחסדי נעמי (צילום: חסדי נעמי)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | לקראת החגים – זמן משפחתי של נתינה ועזרה לזולת

בעמותות החסד פועלים בימים אלה להכין ולחלק ארוחות וסלי מזון לבודדים, לקשישים, לחולים ולנזקקים - מדובר בזמן משפחתי איכותי וגם בחיזוק הנתינה והעזרה לזולת

פורסם בתאריך: 19.9.19 17:57

חזרנו לשגרה.

כבר יש סדר יום, חוגים, שיעורי בית, מבחנים. לוחות זמנים. נכנסים למשבצות של מטלות, וחובות. שגרה. לטוב ולעייפה.

בתוך השגרה הזאת צריך למצוא גם זמן משפחה. להמשיך להשקיע גם בחשיבה מחוץ לקופסא, בהטמעת ערכים שאינם רק חלק ממערך הלמידה. וחגים הם זמן נפלא ללמידה רגשית, מעצבת ובונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הנה עכשיו, לקראת החגים, מתחילים להתארגן סלי מזון, ארוחות לבודדים, קשישים, חולים ונזקקים. היופי והאחדות של עם ישראל בשיא תפארתו (יש דברים שאף בחירות או אמירות פוליטיות לא יכולות לקחת לנו). וזה זמן מצוין גם להנות מזמן איכות משפחתי, גם להכיר לילדינו את המצבים הפחות זוהרים בחיים, וגם לחזק בהם את הנתינה והעזרה לזולת.

יש המון מקומות וזמנים שאפשר להשתבץ ולסייע בהם. מבחר גופים מתנדבים. לדוגמא עמותת "שכן טוב" , שמכינה ארגזי מזון לחלוקה בערב חג. הם פותחים מספר מוקדים ברחבי העיר, ומזמינים משפחות להשתבץ לאריזת הארגזים. ניתן להגיע עם ילדים ולסייע למספר שעות בהכנת המארזים. מתאים לכל גיל שהילדים כבר מבינים.


חבילות וסלי מזון לקראת ראש השנה תשע"ט בחסדי נעמי (צילום: חסדי נעמי)

(צילום: חסדי נעמי)


פרויקט מדהים נוסף הוא "כרובית" , הם מרכזים אוכל ביתי מוכן בערב חג, ומחלקים לקשישים ונזקקים. אפשר להשתבץ לבישול, לאפיה, לארגון, ואפילו לשינוע. ממש לקבל כתובת ולנסוע לברך את הקשישים בברכת שנה טובה יחד עם הענקת הארוחה. או לבשל/לאפות עם הילדים בבית, לארוז יפה ולהביא למוקדי האיסוף.

לקראת החג יש מקומות שגם מארגנים ממש שולחנות חג לכל מי שצריך או רוצה לבלות באווירה חגיגית ולא לבד בבית. יש יוזמות כאלו בבתי חב"ד ואף פרטיות. ליוזמות אלו אפשר להתנדב ולהגיע לערוך את השולחנות לקבלת עשרות האנשים שיגיעו. ובקיצור, לצערנו לא חסרים אנשים לעזור להם, ולכן לא חסרים מקומות לסייע ולהתנדב בהם.

ובעיני, אין כמו להיכנס לחג, בידיעה שהצלחת לגרום למישהו לחייך גם, לשמוח, לא להיות לבד, או רעב, בזמן שסביב כולם לבושים יפה ועטופים במשפחה ובחברים.

זאת הזדמנות פז להיות חלק מטוב ואור, הטמעת ערכים וחינוך מעבר לספרים, למען אופיים של הילדים. ואם אין לכם זמן לצאת ולהתנדב, אפשר להכין איגרות שנה טובה עם הילדים, וללכת לתת לעמותות שיצרפו למארזים והארוחות שהם מוציאים. אין כמו ציור של ילד להאיר את הלב מבפנים.

מוזמנים לאתר את העמותה או הגוף שמתאים לכם בפייסבוק או בגוגל, ולהצטרף יחד עם הקטנים לשרשרת מעשים טובים.

שתמיד נהיה מהנותנים,

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר