ירושלים (צילום: אמיל סלמן)
ירושלים (צילום: אמיל סלמן)

דעה | רק מרצ תציל את ירושלים

פורסם בתאריך: 4.4.19 11:43

מאז ומתמיד היה לי חיבור רגשי עמוק לירושלים. עוד כשהייתי ילד בן ארבע בבגדד וינקתי את האהבה לירושלים עם חלב אמי, ומסיפור חייו של אבי, אשר חלה במחלת עיניים איומה בעיראק ולא נמצא לו מרפא עד שהגיע לדוקטור טיכו בירושלים ושם ניצלו עיניו. האהבה לירושלים היתה למעשה המוטיב הציוני הראשון שקלטתי וגם משום כך גורלה של ירושלים חשוב לי מאוד.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

רק מרצ תוכל להציל את גורלה של ירושלים ולהביא לתחושת ביטחון, למגר את ההסתה ברחובות ולהביא לצדק חברתי.

מבחינה ביטחונית, מיד לאחר מלחמת ששת הימים, בה שירתי כלוחם בצנחנים הבנתי שאין לתרגם את תוצאות המלחמה לכיבושים, אלא לשלום. ברור לי שלא יוכל להתקיים שלום שלא יבוא ממקום של כבוד הדדי בנינו לבין הפלסטינים. דבר אשר יתאפשר רק אם יהיו שתי מדינות לשני עמים, מזרח ירושלים תשמש כבירת המדינה הפלסטינית ומערב ירושלים כבירת העם היהודי וירושלים תהיה פתוחה לכל תושביה ומטייליה. גם ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל שהיה המנהיג של הימין בישראל הבין שכדי להגיע לשלום יש להיפרד משטחים.


רן כהן (צילום: דניאל צציק)

רן כהן (צילום: דניאל צציק)


מבחינת ההסתה ברחובות, שלטון הימין בראשות הליכוד ונתניהו הביאו את עם ישראל בארצו לרמות שנאה והסתה ששיאן ברצח אמיל גרינצווייג וראש הממשלה יצחק רבין. תופעה זו לא תגיע לקיצה אם נתניהו ימשיך להסית במונחים של "בוגדים ועוכרי ישראל". צריך לזכור שחורבן בית המקדש אירע בשל שנאת חינם. לכן, צריך להפסיק את ההסתה על ידי בחירה במי שמייצג את הניגוד המוחלט לימין הקיצוני וזו מרצ.

מבחינה חברתית – כלכלית, ירושלים היא אחת מהערים שבהן יש את רמת העוני הגבוהה בישראל – זוגות צעירים לא יכולים לרכוש דירה וקשה מאוד למצוא מקומות עבודה עם פרנסה טובה. כשאני התמניתי לשר התעשייה והמסחר בשנת 1999, גיליתי שיש במשרד 30 מיליון שקלים שהיו מוקצבים לפיתוח התעשייה בירושלים והוקפאו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורק בשביל לפגוע בראש העירייה אולמרט. עם הכסף הזה בסופו של דבר, באישורו של ראש הממשלה ברק, פיתחנו את הר החוצבים ועוד אזורים נוספים בעיר. ירושלים לא תשרוד בלי מפלגה שדואגת לדיור הציבורי, לנכים, לשכר מינימום ראוי והקטנת הפערים הכלכליים והחברתיים – דבר שמרצ עושה בצורה הטובה ביותר.


רן כהן, אלוף – משנה בדימוס, לשעבר שר וחבר כנסת מטעם מפלגת "מרצ" ומחבר הספרים "סעיד" המגולל את סיפור חייו, ו"מלחמה על הבית – מהלכיו של חוק הדיור הציבורי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר