(צילום: שרה לנגר ויוסי אופנהיים אלעד, "תנועה בטוחה")
(צילום: שרה לנגר ויוסי אופנהיים אלעד, "תנועה בטוחה")

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | תדברו עם הילדים והילדות על פרטיות הגוף, תחנכו להגנה עצמית

בעקבות פרסום המקרה המזעזע על אונס בת ה-11 על ידי חבורת בנים בגילאי 12-11: כל הורה חייב לפעול מיד, כדי למנוע את המקרה הבא

פורסם בתאריך: 17.7.19 19:08

השבוע טפטף אלי הסיפור על אונס בת ה-11 על ידי חבורת בנים בגילאי 12-11. הסיפור לא נזעק אלי מכותרות, לא הציף את הרשת, אלא טפטף בפוסטים פרטיים, תגובות בקבוצות. ניסה לצאת להכרה אבל ללא במה נאותה. רק לקראת המהדורה המרכזית, גובשה כתבה קצרצרה.

מקרה כזה דורש כותרות אדומות, גדולות, בולטות. משדרים מיוחדים, דפים ראשיים, מהדורות פורצות. אך לצערנו נדמה שאם אין פה איזה היבט פוליטי, לאומני, ידועני, זה פשוט לא באמת חשוב מספיק לאף אחד.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

אז זה חשוב! חשוב מאוד אפילו! אנחנו כחברה חייבים לזעוק כל מקרה כזה, לדאוג שלא יהיו עוד כמותו בשום מישור. ללמוד איך למנוע את המקרה הבא ולהעניש את כל מי ששותף, ידע ופגע. וממש לא להתעלם, להשתיק או לטאטא.

כל אדם, הורה, וילד יכול להתחיל לפעול מיד. אז איך אנחנו יכולים להתחיל את השינוי? בקלות.

ראשית כהורים עלינו ללמד את ילדינו גבולות. טוב ורע. מותר ואסור. פרטיות הגוף שלהם והתנהגות מינית נכונה.

ואין פה משהו שצריך להביך אותנו. בדיוק כמו שאנחנו מלמדים כל דבר אחר כמו חשיבות שתייה מרובה בחום כדי לא להתייבש, להסתכל ימינה ושמאלה בחציית הכביש. בדיוק באותה חשיבות וטבעיות לדבר גם על כך שגופם ברשותם.

דברו על גבולות הפרטיות. על אזורים בגופנו שהם רק שלנו, (אפשר להיעזר בגבולות בגד ים. מה שהוא מכסה שייך לאזורים פרטיים ביותר). דברו על מגע נעים או לא נעים, בהסכמה או לא. חדדו שגם מגע נעים, שמרגיש לא נכון הוא בעצם פסול. הסבירו כמה חשוב לכבד "לא" של חבר למגע שלנו או דיבור. שלפעמים מה שנראה לנו נכון ורצוי, לא תמיד מתקבל כך מהעבר השני. וכמה חשוב להקשיב ולוודא תמיד שמה שקורה אכן מקובל ונעים לשותפנו.



ובעיקר, למדו אותם להשתמש בקול שלהם. הקול הוא הנשק הצמוד אליהם, נמצא איתם ויכול להציל אותם. למדו אותם לצעוק בקול. את החשיבות של השימוש בקול שלהם. אם כדי לעמוד על שלהם באמירת "לא". ואם כדי לעורר תשומת לב של אנשים בסביבה שיכולים לשמוע ולגשת לעזור.


(צילום: שרה לנגר ויוסי אופנהיים אלעד, "תנועה בטוחה")

(צילום: שרה לנגר ויוסי אופנהיים אלעד, "תנועה בטוחה")


תרגלו איתם את צעקת ה"לא". ככל שתתמידו הם יזכרו זאת ולא יחששו להשתמש בקולם. אני מגיל קטן, עשיתי תחרויות עם הילדים מי צועק "לא" הכי בקול. זה נשמע משעשע, אבל שורה תחתונה זה מחלחל ומשתרש. וזה מה שחשוב.

אל תתביישו לבקש כלים מאנשי מקצוע. יש מקורות נפלאים לידע, מידע ואפילו סדנאות.
מקור מומלץ מאוד, הוא האתר של קואופרטיב "תנועה בטוחה": נפש שקטה בגוף מוגן https://www.safemoves.co.il

המורכב כולו מאנשי טיפול, חינוך ומחקר, עם רקע באמנויות לחימה, המפעילים סדנאות למניעת ועצירת אלימות. ועושים עבודת קודש.

והכי חשוב לזכור. תחזקו את הילדים שלכם, אל תשפטו אותם. תעניקו להם תמיכה וחיזוקים. שירגישו בטוחים לדבר, לשתף ולהיעזר בכם. חיזרו והזכירו להם שאתם תמיד פה עבורם. ותשמחו לעזור במה שיבקשו, מבלי להטיף להם.

מיכל 

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר