עו"ד נאדיה עוויד, מתוך אודישן מאסטר שף
עו"ד נאדיה עוויד, מתוך אודישן מאסטר שף

מתמודדת מאסטר שף נאדיה עוויד מפסגת זאב: "אמרו לי שהשמעתי קול שפוי"

עו"ד נאדיה עוויד, מוסלמית מפסגת זאב, מתמודדת בתוכנית מאסטר שף, שריגשה את הצופים, בשיחה עם "כל העיר": "אני הדוגמא שאפשר לחיות בדו קיום"

פורסם בתאריך: 12.11.17 17:47

מאז שהופיעה עו"ד נאדיה עוויד, ערביה-ישראלית, שמתגוררת בפסגת זאב, בתוכנית האוכל "מאסטר שף" בשבוע שעבר, הטלפון שלה עובד שעות נוספות, ונראה שגם היא. בין הדיונים הארוכים בבתי המשפט היא מצליחה להשחיל שיחה עם "כל העיר". "המונים התקשרו אלי", היא מספרת, "גם כאלה שאני לא מכירה – אמרו לי שחיממתי להם את הלב, שאני אישה מדהימה ושהם שמחו שהשמעתי קול שפוי".

 



 

עוויד, בת 55, במקור מהכפר דבוריה בצפון, עובדת במשרד עורכי דין במערב ירושלים, נשואה לד"ר כאמל עוויד ואמא לארבעה ילדים, היממה וריגשה את צופי העונה השביעית של "מאסטר שף" ועל הדרך שברה כמה סטיגמות. כשמיכל אנסקי שאלה אותה: "את לא חווה גזענות?" היא ענתה בלי למצמץ: "לא, איפה שאני ממש לא, אני גרה שם בכיף, יש לי שכנים מדהימים, אנחנו ביחסים מצוינים. אני הולכת לברי מצוות, לחתונות, וכולם כיפות סרוגות כמעט, השכנים שלי – אני בקשר מצוין איתם". וכשאייל שני שאל אותה "את מתנחלת?", השיבה לו בהומור: "אני לא מתנחלת אני משחררת אדמות מידי כובשים", והדגישה שהיא צוחקת. בהמשך היא הוסיפה: "אני רוצה שכולם יחיו כאן בשלום".

 


עו"ד נאדיה עוויד (צילום: פרטי)

עו"ד נאדיה עוויד במשרד שלה, היום (צילום: פרטי)


 

עוויד, בעלת תארים בסיעוד, בבריאות הציבור ובמשפטים, התגוררה במזרח העיר במשך 18 שנה, לדבריה לאחר שהעירייה הפקיעה את האדמה שלה על מנת לסלול את כביש המנהרה להר הצופים היא עברה לפסגת זאב: "רציתי לקנות אדמה ואין אדמה במזרח ירושלים – אדמות שאני יכולה לקחת משכנתה". עוויד הדהימה את השופטים לא רק באישיותה, איך לומר – הכובשת, אלא גם באמצעות ידיה המוכשרות – מנה של ריזוטו פריקה עם יונים ושלווים יחד עם ירקות שורש ותבלינים שלמים הובילה אותה על המסלול המהיר לקבלת סינר ולהתמודדות בתוכנית מאסטר שף.

 

 

ל"כל העיר" היא מספרת על הרגע שבו החליטה ללכת עם כיסוי ראש: "תמיד הייתי דתייה אך את כיסוי הראש הוספתי לאחר שביקרתי במכה עם הילדים. אנחנו גרים, עובדים ולומדים באווירה ישראלית ויהודית, אני עשיתי בגרות בתנ"ך וילדיי שלומדים בתיכון רנה קסין – זהותם לא תשתנה בשל כך. אנחנו ערבים פלסטינים שחיים במדינת ישראל, מכירים בקיומה של מדינת ישראל, אך רוצים עבור השכנים שלנו מעבר לגדר שיחיו אף הם בזהות שלמה. אני מבינה את הסיטואציה שהביאה לחשדנות ולשנאה", מבהירה עוויד, "גם אני הייתי בקרבת פיגוע טרור של אוטובוס מתפוצץ, לצערי יש קבוצות באסלאם שבשם הדת עושות דברים איומים, זו לא דרכנו, דרך האסלאם היא דרך סובלנות, קבלת השונה וממש אין פנטיות".

 



 

לתוכנית הבאת איתך את השכנים שלך – משפחה יהודית, למה?

"בתוכנית כשאמרו שאני יכולה להביא בני משפחה, אני העדפתי להביא איתי את משפחת בן הרוש, שהם בעבורי משפחה. עברנו כברת דרך ארוכה יחד, ואף לתקופה מסוימת הם גרו איתנו בבית. הם היו מבחינתי הבחירה הראשונה. אני הדוגמא שאפשר לחיות בדו קיום. נוצר מצב שלא כל כך הבינו אותי כששאלו אותי בתוכנית שאם אני גרה בפסגת זאב 'אני מתנחלת', אז עניתי בצחוק שאני משחררת אדמות, היו שנפגעו מכך, אבל זו לא היתה כוונתי".

 


המשפחה והחברים של עו"ד נאדיה עוויד

המשפחה והחברים של עו"ד נאדיה עוויד


 

עוויד, בין השאר גם פעילה בעמותת "נסאאים מקדסייה", שמסייעת לילדים חולי סרטן המתגוררים בשטחים הפלסטיניים. "אני חלק מקבוצת אנשים ממזרח ירושלים שבראשם עומד רגאי אלקוואסמה ואני עורכת הדין של העמותה בהתנדבות", היא מציינת. "הרעיון הוא ליצור גשר בין ילדים חולי סרטן שמגיעים להדסה לקבלת טיפולים לבין שירותי בית החולים, כמו שפה ותרבות ופה אנחנו נכנסים לתמונה. לרוב ילד חולה מגיע עם מלווה שהוא מבוגר מאוד, מפני שישנם מגבלות של המדינה שלא מאפשרות כניסת הורים ולכן זה סבא או סבתא. אז הילד נמצא בחברת אדם מבוגר מאוד כשהוא מנותק מהבית וההורים שלו. אנחנו מסיעים את החולים על ידי רכב שהעמותה קנתה, אנחנו דואגים לסידורי לינה כשצריך לחזור לטיפולים, דואגים לטיולים ואף מחלקים אוכל ומתנות בחגי באסלאם, לכל ילדי המחלקה ללא הבדל דת. אני רוצה לציין שאנו עוזרים לכל מי שפונה אלינו, לא רק למוסלמים".

 


עו"ד נאדיה עוויד וד"ר כמאל עוויד (צילום: פרטי)

עו"ד נאדיה עוויד וד"ר כמאל עוויד (צילום: פרטי)


 

לסיום, תספרי לנו מה את מתכננת לבשל בתוכנית?

"אני לא יכולה לדבר על זה, אבל אני יכולה להגיד שמחכות הפתעות רבות".

 

עו"ד נאדיה עוויד, מתוך אודישן מאסטר שף


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר