מתוך פסטיבל האור 2019 (צילום: פסטיבל האורשביל אור עבודה של avs ישראל)
מתוך פסטיבל האור 2019 (צילום: פסטיבל האורשביל אור עבודה של avs ישראל)

פסטיבל האור בעיר העתיקה – עשרות מיצגים ואמנים

הפסטיבל ייפתח באירוע שבו יתארח DJ סקאזי; במהלך שמונה ימים יוצגו למאות אלפי המבקרים עשרות מיצגי אור; הכניסה ללא תשלום

פורסם בתאריך: 25.6.19 07:38

ברביעי, 26.6.19, ייפתח פסטיבל האור הבינלאומי בעיר העתיקה. מאות אלפי מבקרים, עשרות מיצגי ואמני אור מהארץ ומהעולם, שלושה מסלולים שונים בעיר העתיקה ומסיבת פתיחה ענקית בניצוחם של DJ סקאזי ושישה אמני VJ מהטובים בעולם.



הפסטיבל, שמתקיים זו השנה ה-11 ברציפות בעיר העתיקה, הוא המרתק והגדול ביותר בתחום האור בישראל ונחשב לאחד הפסטיבל המוצלחים בעולם. בפסטיבל יוצגו יצירות אמנות וטכנולוגיות חדשות שהתפתחו בשנה האחרונה בתחום אמנות האור, כל זאת לצד חיבור בין אמנים ממדינות שונות.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל צפוי להיות מהמרהיבים שנראו בארץ. מסיבת פתיחה ענקית בניצוחם של DJ סקאזי, אחד התקליטנים הגדולים בעולם, כשלצדו שישה אמני VJ מהטובים בעולם, שאחראים על המראות הוויזואליים בזמן המסיבה.


פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)

פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)


מה צפוי מחר? בין המיצגים השונים תהיה הקרנה אינטראקטיבית המתרגמת את תנועות הקהל לתמונת אור אבסטרקטית, 15 עמודי אור אשר יוצרים מסך אחד הנראה מופרד לרסיסים מאפשר לקהל לעבור בין השברים, 25 מנסרות אינטראקטיביות שמפיצות אור למרחקים, מזרקת המוריסטאן שתהפוך לנווה מדבר, אלפי מראות ומיליוני השתקפויות שבמרכזה כדור דיסקו מואר וגדול, מוצרי חשמל וציוד חשמלי הנעים במהירויות שונות ויוצרים סיפור מהפנט של אור וצל במערת צדקיהו, מבנה בגובה 10 מטר המציג את המגוון האנושי של העיר העתיקה ויוצר את "המסה המופלאה" של ירושלים, מיצג אינטראקטיבי המאפשר לקהל הרחב לנגן בפסנתר ולראות כיצד צליל הופך לאור, עבודת אור סולארית המציגה אלף צנצנות מחוברות לנורות הנטענות באופן סולארי המחברת בין קהילות שונות בעולם, פסלים בגובה 7 מטרים ההופכים לזיקוקים ועוד.


פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)

פסטיבל האור (צילום: באדיבות פסטיבל האור)




לאחר המסיבה המרהיבה ובמהלך כל ימי הפסטיבל, ניתן יהיה ליהנות משלושה מסלולים חדשים, צבעוניים ומוארים. בסמטאות העיר העתיקה יוצבו עשרות מיצגי אור.

פסטיבל אור ירושלים 2019 מתקיים ביוזמת משרד ירושלים והמורשת, עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, ובניהול והפקת החברה העירונית אריאל. "המסלולים יובילו את המבקרים לעולם שבו האור בורא יצירה חדשה בכל ערב מחדש", מוסרים המארגנים, "שלושת המסלולים הצבעוניים המתחברים זה לזה, מזמינים את הקהל ליהנות מכל יצירות האמנות המוארות, להשתתף בהפעלתן ולרקוד לצלילי ה-VJ במסיבה רב-חושית מהפנטת הממזגת צלילים ואורות לאורך כל שעות הפסטיבל, על גבי חומות העיר".

פסטיבל האור בעיר העתיקה בירושלים, 4.7-26.6. שעות הפעילות של הפסטיבל הן 20:00 עד 23:00 (במוצ"ש 24:00-21:00). הכניסה ללא תשלום. 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר