לילי בן עמי (צילום: פרטי)
לילי בן עמי (צילום: פרטי)

"תפסיקו עם 'נסיכה ויפה', תתחילו לשבח ילדות כ'חכמות וחזקות'"

לילי בן עמי, מומחית למגדר וחינוך: "צריך לכוון ילדות להתמודד על תפקידים כבר בשלבים המוקדמים, כגון מועצת התלמידים ואגודת הסטודנטים, והדבר החשוב ביותר הוא לשנות את צורת השיח כלפיהן"

פורסם בתאריך: 24.6.17 19:44

"כפמיניסטית, דעתי היא שאישה צריכה להתקדם כאישה, עם קודים נשיים ולא עם קודים גבריים, וכשתגיע האישה הזאת לעמדת מפתח, אני אדע שהפמיניזם ניצח", כך אומרת לילי בן עמי, מומחית למגדר וחינוך מטעם משרד החינוך. "התפקיד שלנו הוא להתחיל ולחנך כבר מגיל מאוד צעיר לגבי מגדר ושלאישה מגיעות אותן הזכויות כמו שלגברים".

 

 

לילי בן עמי (צילום: פרטי)

לילי בן עמי (צילום: פרטי)

 

בן עמי, בת 37 נשואה לערן, אמא לשלושה בנים, מתגוררת בבית זית. היא מרצה ומורה וכבר עשר שנים פעילה בתחום של חינוך, בעיקר מגדרי והיא מופיעה לא מעט בטלוויזיה כמומחית לנושא.

מה זה בעצם חינוך למגדר?

"בקורסים שאני מעבירה לגננות הן מספרות שישנם בנים בגן שרוצים לשחק עם בובה ועגלה, והאבא של הילד מתנגד לכך. התשובה היא – האם כשהם הולכים לגני השעשועים הם לא רואים אבות עם עגלה ותינוקות, או אבא שמבשל בבית? הם בסך הכל רוצים לעשות את מה שהם רואים, צריך להפסיק את החינוך על פי מגדר שילדה היא עם בובות, ובנים עם מכוניות ולשנות את כל החשיבה. רק בדרך זאת בעתיד אנו נגיע לשוויון, ונשים תוכלנה לשלב קריירה ואמהות בצורה מלאה ושווה. בנוסף צריך לכוון ילדות להתמודד על תפקידים כבר בשלבים המוקדמים, כגון מועצת התלמידים ואגודת הסטודנטים, והדבר החשוב ביותר הוא לשנות את צורת השיח כלפיהן ולהפסיק לשבח אותן רק על החיצוניות כגון, תפסיקו עם 'נסיכה ויפה', תתחילו לשבח ילדות כ'חכמות וחזקות'".

 

לילי בן עמי (צילום: פרטי)

לילי בן עמי (צילום: פרטי)

 

***

המהפך של המנהלת רוני אוחנה בביתה ספר גואטמלה בקרית מנחם 

הטור החדש של רותי זינדל-אוכמן: איך התחלתי לרוץ ולא הפסקתי? 

הטור החדש של רני חזון וייס: על הפער בין חופשות התלמידים לחופשות ההורים? 

 

***

 

איך גורמים לנשים להגיע לעמדות השפעה?

"הפתרון לזה יגיע רק בשילוב של מספר גורמים, כמובן הראשון הוא שוב, חינוך מגיל צעיר, דבר שאנו פועלים להעלות את המודעות לקח על ידי כל הסביבה הקרובה, כלומר מכיוון שכרגע יש לנו רק מנהיגים גברים בתפקיד ראש הממשלה, נשיא רמטכ"ל ובדרך כלל מקשטים את הגנים בתמונות שלהם, אפשר לקשט עם תמונות של סופרים וסופרות וכך תיראנה גם נשים כשותפות לעשייה. דבר נוסף היום מודדים עבודה לפי שעות ולא לפי תפוקות ונשים מכיוון שהן רוצות לשלב דברים הן טובות מאוד בתפוקת עבודה אבל זה לא נספר להן מכיוון שהן נמצאות פחות שעות בעבודה. דבר שלישי כמה שתהיינה יותר נשים בעמדות כוח הן תמשוכנה אליהן עוד נשים לתפקידים בכירים".

 

לילי בן עמי מתארחת בחינוכית (צילום מסך)

לילי בן עמי מתארחת בחינוכית (צילום מסך)

 

כפי שפורסם באתר "כל העיר", השכר הממוצע לאישה בירושלים נמוך בכ-1,500 שקלים בחודש משכרו של גבר ירושלמי.  וזהו רק קצה הקרחון. בנוגע לפערים הגדולים בשכר הנשים לעומת שכר הגברים, בן עמי מדגישה כי "כבר היום המחוקק הורה להשוות את השכר בין נשים לגברים המבצעים אותה עבודה, אבל בשל העובדה שאנו לא נוהגים לדבר על שכר, ברוב הפעמים אנו לא יודעים על כך. המהפך הפמיניסטי הוא תהליך ארוך של בערך 150 שנה ועוד לא השגנו את כל מה שאנו רוצות, אבל אנו לא עומדות במקום ואנו כל הזמן בהתקדמות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיכל

    אין שום סתירה בין יפה וחכמה!!! תפסיקו להגיד להורים מה להגיד! בנות לא צריכות להרגיש לא בסדר עם זה שהן יפות בדיוק כפי שלא צריכות להרגיש כך אם הן חכמות!

  2. פמיניזם עאלק

    מתי לקרא לבת שלי יפה הפך להיות משהו לא בסדר? למה בנות יפות צריכות באופן אוטומטי להרגיש שזה אומר שהן לא חכמות? ממש לא פמיניסטי בעיני. ואתן יודעות מה?: לא כל אחת חייבת להיות חכמה, בדיוק כמו שלא כל אחת צריכה לדעת לבשל, שכל אחת תהיה מה שמתאים לה. יש בנות יפות, חכמות יותר ופחות, מלאות, רזות, בדיוק כמו שיש גברים כאלה למרבה ההפתעה. סתם מעצבן. פמיניזם בשקל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר