בית הספר דנמרק בגוננים (צילום: עמוד הפייסבוק של בית הספר)
בית הספר דנמרק בגוננים (צילום: עמוד הפייסבוק של בית הספר)

העברת תיכון ליידי דייויס לדנמרק – בגוננים זועמים על העירייה: "עושה הכל כדי לפגוע בתלמידים"

במכתב לראש העיר משה ליאון מבקשים חברי הנהלת מינהל קהילתי גוננים לעצור את מהלך העברת ליידי דייויס לשכונתם. יו״ר הפורום האורבני במינהל מלי ששון טוענת כי "משתמשים בשטחים הציבוריים בגוננים כאל פח אשפה עירוני בעוד ילדינו לומדים במבנים זמניים שלא מתאימים למזג האוויר הירושלמי. העירייה הזו עושה הכל כדי לפגוע בתלמידים". העירייה: "מאמינים במהלך ובתרומתו לכל הנוגעים בדבר"

פורסם בתאריך: 1.2.23 19:38

הסערה סביב העתקת תיכון ליידי דייויס ממיקומו הנוכחי בקרית היובל למבנה של בית הספר דנמרק בגוננים נמשכת, כשהפעם מצטרפים למחאה גם תושבי גוננים וחברי הנהלת המינהל הקהילתי בשכונה. טענתם העיקרית היא כי שכונת גוננים סובלת גם כך ממחסור במבני חינוך, ואין היגיון בהבאת מוסד חינוכי שאינו משרת את ילדי השכונה למבנה של דנמרק.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


במכתב חריף ששלחו חברי הנהלת המינהל הקהילתי לראש העיר משה ליאון הם טוענים כי "זו לא הפעם הראשונה בה מקודמות תוכניות מנח"י ללא שיתוף ושקיפות מול מינהל קהילתי גוננים".

עוד נטען במכתב לראש העיר: "התוכנית הנ"ל אינה מתכנסת עם מוסדות החינוך הקיימים בשכונה… כמו גם עם תוכניות הגידול והצמיחה של אותם מוסדות והצורך בהקצאת שטחים לשם כך, לא ייתכן כי ילדינו ילמדו במבנים יבילים, או מחוץ לגבולות השכונה כאשר המבנה המוסדר מוקצה לטובת ביה"ס על יסודי ועל איזורי שאינו בהכרח משרת את ילדי השכונה – וכראיה לכך תקצוב ההסעות".

בהמשך המכתב מציינים חברי הנהלת מינהל גוננים כי "שכונת גוננים רבויה בילדים אולם חסרים לנו מבני ציבור ובפרט בתי ספר, מידי שנה אנחנו נתקלים ב"משחק כיסאות" תוספת ביה"ס ליידי דיוויס להבנתנו תייצר משחק חדש המחמיר את המצב הנוכחי, כאשר תנאי השטח לא השתנו".

יו"ר הפורום האורבני במינהל גוננים, מלי ששון, אומרת ל"כל העיר": "אנו מאוכזבים עמוקות מהתנהלות מנח"י בשכונתנו. המינהל והעומד בראשו יואב זמרן מעולם לא נפגשו עם הנהלת המינהל הקהילתי הנבחרת, הם משתמשים בשטחים הציבוריים בגוננים כאל פח אשפה עירוני בעוד ילדינו לומדים במבנים זמניים שלא מתאימים למזג האוויר הירושלמי. היו ימים שמערכת החינוך בירושלים היתה גאוותה של העיר, העירייה הזו עושה הכל כדי לפגוע בתלמידים".

כאמור, התנגדות להוצאת ליידי דייויס מקרית היובל יש גם במינהל קהילתי יובלים. אסף שפנייר, יו"ר הוועדה הפיזית במינהל יובלים, מוסר, "זה רק עוד פרק ב'מה קורה שעושים דברים בלי לשתף את הנהלות המנהלים', גם אם זה מעצבן ולוקח זמן. חבל, אני עדיין קורא לראש העיר לעשות את זה אחרת. בשיתוף מלא של הנהלות המנהלים. כבר הוכחנו שאנחנו יודעים לקבל החלטות לא פשוטות בהסכמות. לדעתי, אפשר לחשוב יחד על פתרונות טובים יותר לכל הצדדים בלי לעקור בית ספר כל כך רגיש שמתפקד".

 

 

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לא אחת – עיריית ירושלים החליטה כבר בחודש אוגוסט האחרון לפנות את ליידי דייויס מקרית היובל ולהכניס למבנה שלו את בית הספר החרדי לבנות 'בית יעקב'. החלטת העירייה עוררה תרעומת גדולה בקרב תושבים בקרית היובל, פעילים חברתיים ו-ועד ההורים של בית הספר ליידי דייויס – ואף הוגשה עתירה לבית המשפט כנגד המהלך והוצא צו מניעה זמינה.


עבודות במבנה ליידי דייויס בקרית היובל (צילום: מצילים את ירושלים)

עבודות במבנה ליידי דייויס בקרית היובל (צילום: מצילים את ירושלים)


זאת ועוד, לפני כשבועיים פורסם ב"כל העיר" כי כחלק מההחלטה להוציא את ליידי דייויס מהמבנה בקרית היובל, הגיעה עיריית ירושלים להסכם עם רשת 'עמל', אשר מפעילה את ליידי דייויס והמבנה בקרית היובל שייך לה, כאשר על פי ההסכם שנחשף ב"כל העיר" – העירייה משלמת מחיר גבוה מאוד. בין השאר סוכם כי ליידי דייויס על כ-120 תלמידיו יעבור לחלק מהמבנה של בית הספר דנמרק מגוננים. כחלק מההסכם, וזו אחת הטענות של אנשי גוננים, עיריית ירושלים מתחייבת לממן הסעות לתלמידי ליידי דייויס מכל רחבי העיר (כמחצית מהם לומדים בקרית היובל והסביבה). בנוסף – על פי ההסכם, ליידי דייויס תפעיל מרכז למידה על כ-300 מטר משטחו של בית הספר בית חינוך, ובנוסף תוכל להפעיל בית ספר תיכון נוסף בירושלים. כמו כן, על פי ההסכם – עיריית ירושלים תשלם לרשת עמל כספי איזון שנתיים, תממן עבור בתי הספר של עמל פרסום ותמשוך אליהם תלמידים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העברת בית הספר ליידי דייויס למשכנו החדש במבנה בית הספר דנמרק טובה ומועילה לבית הספר ליידי דייויס, וטובה מאד לבית הספר דנמרק, שיתחזק אף הוא ואינה באה על חשבון שכונת גוננים, וילדי השכונה. חששות נציגי הציבור במינהל מובנים אך הם ניזונים מפי השמועה בלבד. הסעת ילדי ליידי דייויס נועדה להקל על ההורים של בית הספר וממנה ייהנו גם תלמידים המתגוררים בשכונת גוננים.
אין תלמיד בית ספר אחד בגוננים אשר ייפגע כתוצאה מהעברת ליידי דייויס. מינהל חינוך ירושלים והעירייה מאמינים במהלך ובתרומתו לכל הנוגעים בדבר ובכלל זה תושבי גוננים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר