הפגנדה נגד העברת ליידי דייויס מקרית היובל, בית הספר ליידי דייויס, קרית היובל (צילומים: מצילים את ירושלים, התעוררות, אורן בן חקון)
הפגנה נגד העברת ליידי דייויס מקרית היובל (צילומים: מצילים את ירושלים, התעוררות, אורן בן חקון)

העברת ליידי דייויס מקרית היובל: התשלום ששילמה עיריית ירושלים נחשף

בתמורה להעתקת בית הספר ליידי דייויס מקרית היובל, רשת 'עמל' תקבל מעיריית ירושלים מחצית משטח בית הספר דנמרק, בסוף השנה תקבל עמל כעשירית מהשטח של בית הספר 'בית חינוך' ועד 2025 היא תפעיל בית ספר על יסודי נוסף. עוד תקבל עמל – מימון הסעת תלמידי ליידי דייויס ל-5 שנים וגם 'כספי איזון' בכל שנה. סגן ראש העיר חביליו: "כניעה מוחלטת לאליעזר ראוכברגר ולחרדים"

פורסם בתאריך: 25.1.23 07:47

עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון החליטו, כידוע, להעביר את מבנה בית הספר ליידי דייויס בקרית היובל לסמינר החרדי לבנות 'בית יעקב'. ההחלטה הזו עוררה, כפי שפורסם ב"כל העיר", זעם גדול תושבי השכונה, נציגים מהמינהל הקהילתי ובקרב הורים לתלמידים בליידי דייויס, אשר הגישו עתירה כנגד המהלך ואף קיבלו מבית המשפט צו מניעה זמני.

אולם כעת מתברר כי להחלטה הזו יש גם פן כלכלי, ונדמה שעלותה לציבור הירושלמי היא גדולה וכבדה. יש לציין כי בית הספר ליידי דייויס משתייך לרשת 'עמל' (אשר קשורה להסתדרות העובדים). המבנה בקרית היובל שייך גם הוא לרשת עמל, ועל כן נדרשה עיריית ירושלים להגיע להסכם מול רשת עמל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 5 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


וההסכם הזה, כך טוענים המתנגדים, רק מדגיש את גודל האבסורד והכניעה של עיריית ירושלים ושל ראש העיר ליאון לחרדים – שכן לטובת הכנסת סמינר 'בית יעקב' למבנה של ליידי דייויס בקרית היובל מוותרת עיריית ירושלים על נכסים אחרים רבים ברחבי העיר.

על פי ההסכם שנחתם עם רשת עמל, הסכם שאושר על ידי ועדת הכספים וצפוי להיות מאושר בישיבת מועצת העירייה הקרובה, עיריית ירושלים מוותרת על שלושה בתי ספר ומעבירה אותם לרשת 'עמל' לתקופה של 10 שנים – זאת בתמורה למבנה של ליידי דייויס בקרית היובל. כן, 3 מבנים (2.5 ליתר דיוק) תמורת מבנה בודד.

כידוע, בית הספר ליידי דייויס צפוי לעבור למבנה של בית הספר דנמרק בגוננים, כשהוא יקבל בשלב ראשון כמחצית מהמבנה. בנוסף, על פי ההסכם שנחתם עם רשת עמל, בסוף שנת הלימודים הנוכחית, דהיינו בחודש יוני 2023, יועבר לידי רשת עמל גם כעשירית מהשטח של בית הספר בית חינוך, ועל פי ההסכם – שאושר כאמור בוועדת הכספים – יועבר בית ספר על יסודי נוסף לידי רשת עמל (החל מיוני 2025 – שמו לא נכתב בהסכם ויוחלט עליו בהמשך) – כל זאת לתקופה של 10 שנים, עם אופציה להארכה ל-10 שנים נוספות.

עוד נכתב בהסכם, כי באם בית הספר ליידי דייויס יצמח, אזי הוא יקבל חלקים נוספים מהמבנה של בית הספר דנמרק.

זהו? ממש לא. על פי ההסכם בין עיריית ירושלים לרשת 'עמל', עיריית ירושלים תישא בעלויות של הסעת תלמידי ליידי דייויס מקרית היובל (כ-50 אחוז מתלמידי בית הספר מתגוררים בשכונה ובסמוך לה) ומאזורים נוספים ברחבי העיר לבית הספר דנמרק, זאת לתקופה של 5 שנים.

זאת ועוד, עיריית ירושלים תישא בעלויות הפרסום של המוסדות, העירייה תפעל אקטיבית לנתב תלמידים למוסדות, והעירייה גם תשלם לרשת עמל "כספי איזון". יש לציין כי גם בנושא כספי האיזון – ההסכם אושר למרות שלא ננקט בו גובה הסכום שאותו תשלם עיריית ירושלים לרשת עמל.

בכיכר ספרא, יש לציין, טוענים כי אישור ההסכם הוא חוקי למרות צו המניעה, וכי הוא יכובד בכפוף להחלטת בית המשפט. עוד נטען כי ניתן לאשר את ההסכם עם החוסרים הקיימים (ללא שם בית הספר השלישי וללא סכום כספי האיזון) וכי הם יושלמו בהמשך ויובאו שוב לאישור ועדת הכספים ומועצת העירייה.


יוסי חביליו (צילום: רן מלמד)

יוסי חביליו (צילום: רן מלמד)


סגן ראש העיר יוסי חביליו, אשר מלווה את המאבק נגד העברת ליידי דייויס אומר: "עיריית ירושלים מרימה דגל לבן ונכנעת לאליעזר ראוכברגר ולחרדים כניעה מוחלטת. זה התחיל בהחלטה פסולה מבחינה ערכית – לגרש בית ספר ותיק שמגיש לבגרות לטובת בית ספר חרדי מהזרם "מוכר שאינו רשמי", המשיך בהתנהלות בלתי-חוקית – התחייבות להעביר מבנה לידיי רשת 'בית יעקב' מבלי שנערך לשטח הליך הקצאה עירוני כנדרש, ונגמר בהפקרות כלכלית – בה מבקשים מוועדת הכספים וממועצת העיר לאשר הסכם שאין בו פרטים אלמנטריים כמו היקף השטחים או המשמעות הכלכלית של המהלך. זאת שערוריה. לא יעלה על הדעת שחברי מועצת העיר יחתמו על צ'ק פתוח שמטרתו אחת: להסדיר בכל מחיר את ההחלטה האומללה שתהווה מכת מוות לבי"ס 'ליידי דייויס', ותפגע אנושות בקרית היובל כשכונה ציונית וליברלית".

 

 

יו"ר האופוזיציה שוורץ מוסיף: "נמשיך לפעול ולהיאבק, בספרא ובשטח, כדי שיימצא פתרון צודק יותר, שאינו מאיים על צביונה הציוני של קרית היובל, ולא פוגע בתלמידי ליידי דייויס".


אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)

אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)


חברת הקואליציה ורטון: "התאכזבתי קשות לראות את טיוטת ההסכם בין רשת עמל והעירייה, שמציעה לסלק את בית הספר ליידי דייויס ממה שהיה ביתו בקרית היובל יותר מ-50 שנה. אנחנו עומדים לקראת הרחבה מסיבית (מדי, לטעמי) של השכונה, ואין ספק שמתאים לבית הספר לקלוט במקום עוד מהתלמידים רבים שירצו ללמוד לימודים טכנולוגיים ומקצועיים. בנוסף, יש הזדמנות לפתח מסגרת לקלוט תלמידים עולים בשכונה, דבר שרשת עמל הצטיינה בו".


לורה ורטון (צילום: עיריית ירושלים)

לורה ורטון (צילום: עיריית ירושלים)


עוד מוסיפה ורטון: "גם נדהמתי שחברי המועצה לא נרתעו ממתן אישור להליך למרות הצו של בית המשפט שאוסר מפורשות על העירייה להתקשר בהסכם השכירות. אני עומדת לצד התושבים, התלמידים, ההורים ואנשי ההנהלה של בית הספר שלא רוצים לעזוב, ולצד המינהל התקין שקובע איסור הן על השכירות והן על העקיפה הפסולה של הליך של הקצאה. עוד אפשר לתקן את העוולות האלה ואני מקווה שנצליח לתקן אותם".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים וביקש הבהרות למספר סוגיות:
– מדוע עיריית ירושלים מוותר על כל כך הרבה נכסים עירוניים (דנמרק, בית חינוך ובית ספר נוסף) בנוסף לכסף מזומן עבור מבנה אחד בקרית היובל?
– מהו היקף חילופי השטחים הכולל בהסכם מול רשת עמל?
– האם ההורים של בתי הספר הנוספים שתקבל רשת עמל כבר יודעים על המהלכים המתוכננים?
– האם לדעת עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון מדובר בהסכם טוב לירושלים? הסכם אשר מוותר על נכסים רבים וכספים – רבים לטובת הכנסת בית ספר חרדי לשכונת קרית היובל?

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים רואה לנגד עיניה, בכל שיקוליה, בכל עניין ועניין את טובת העיר, תושביה והמוסדות הקשורים אליה.

"רשת 'עמל' בכלל, ובית הספר ליידי דייויס בפרט, הם מהסמלים החשובים של העיר. במסגרת היערכות לשנים הבאות ומתוך בדיקת הנתונים החליטה העירייה בשיתוף עם רשת עמל, לקדם את בית הספר ליידי דייויס לקראת עתיד טוב יותר, במבנה מודרני המתאים לצרכיו ומותאמים לעת הזאת. בית הספר ליידי דייויס יעבור למשכנו החדש, במבנה בית הספר דנמרק בשנת הלימודים הקרובה, ויזכה למשכן הראוי לתלמידיו. העירייה ורשת עמל יעניקו לבית הספר את התמיכה לה הוא זקוק ויסייעו להורים ולתלמידים בכל הקשור למעבר ולהסתגלות הנדרשת. לאחר המעבר ובמשך מספר שנים תיבחן פעילות המוסדות השוכנים בבית הספר דנמרק, וביחד אתם ייבחנו כל ההיבטים של שיתוף הפעולה במסגרת מבנה משותף. עובדות אלה הובאו, מיד לאחר חתימת ההסכם לידיעת הורי בית הספר ליידי דייויס.

"העירייה תביא לאישור מועצת העיר ההסכם בישיבת המועצה הקרובה, לאחר שזה יאושר על ידי ועדת הכספים. ההסכם פתוח לעיון הציבור. העובדה שרשת עמל מפנה שטחים נרחבים ומקבלת בתמורה שטח מצומצם היא זו שמזכה את רשת עמל בתשלומי איזון, בהתאם. אנו מברכים את נכונות רשת עמל להרחיב את פעילותה בעיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית ללא פטור מארנונה

    גירוש אוכלוסיות שלמות מהעיר.דחיקת מוחלשים שלא יכולים לעזוב.העיקר שלאון גוזר סרטים על כל שביל וגינה ציבורית.
    הזיה. איש קטן משרתם של חרדים.בושה.עאלק ראש עיר בירה.

  2. פוליטיקה מסריחה

    וזה שבית ספר אזורי של קרית יובל ממוקם בשכונת בית וגן מקובל על אדון חביליו הצבוע?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר