קרית היובל, בית הספר ליידי דייויס (צילומים: אורן בן חקון, התעוררות)
קרית היובל, בית הספר ליידי דייויס (צילומים: אורן בן חקון, התעוררות)

פינוי ליידי דייויס מקרית היובל: עתירה נגד עיריית ירושלים

תושבי קרית היובל, כולל נציגי המינהל הקהילתי, ו-ועד ההורים של בית הספר הגישו הבוקר, ראשון, עתירה מנהלית ובקשה לצו מניעה כנגד החלטת עיריית ירושלים להעביר את בית הספר למבנה אחר בעיר, ולהכניס במקומו את בית הסמינר החרדי לבנות 'בת יעקב'

פורסם בתאריך: 22.1.23 10:10

"סטירת לחי מצלצלת לציבור הלא חרדי בקרית היובל, ובירושלים כולה" – כך מגדיר הבוקר, ראשון, סמי אלקלעי – חבר הנהלת מינהל קהילתי 'יובלים' את החלטת עיריית ירושלים להעביר את מבנה בית הספר ליידי דייויס בקרית היובל לסמינר החרדי לבנות 'בית יעקב'.

אלקלעי, ביחד עם נציג ועד ההורים של ליידי דייויס ופעיל חברתי משכונת קרית היובל, הגישו היום (ראשון) עתירה מנהלית כנגד עיריית ירושלים, רשת 'עמל' ורשת 'בית יעקב', כשבנוסף הוגשה גם בקשה לצו מניעה. יש לציין כי את העתירה הגישה עו"ד בתיה קאופמן, כאשר סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) מסייע לעותרים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


על פי העתירה, ההחלטה לפנות בית ספר ממלכתי לטובת בית ספר חרדי ראשון בקרית היובל – נעשתה ממניעים פוליטיים, בניגוד לחוק, ותוביל לשינוי צביון השכונה והפיכתה לחרדית.

על פי העתירה, שהוגשה במשותף על ידי יובל אברהם (נציג תושבי קרית היובל), דוד אוחיון (יו״ר ועד ההורים של ליידי דייויס) וסמי אלקלעי (חבר הנהלת מינהל קהילתי 'יובלים'), נטען כי מדובר על "דיל פוליטי" לקראת הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר הקרוב. מבחינה משפטית טוענים העותרים כי להעברת המבנה לידי רשת 'בית יעקב' לא קדם הליך הקצאות עירוני כפי שנדרש בחוק. בהתאם, מתבקש בית המשפט לאשר את הבקשה לצו-מניעה, למנוע עד תום ההליכים את הוצאת בית-ספר ליידי דייויס מהמבנה, ולעצור מיידית את השיפוצים שכבר החלו במבנה לטובת צרכיו הייעודיים של סמינר 'בית יעקב'.



"אנחנו נילחם על בית הספר – וננצח", אומר יו"ר ועד ההורים אוחיון. "אין לנו שום כוונה להרכין ראש ולהסכים שיעשו עסקאות פוליטיות ציניות על הגב של הילדים שלנו ועל חשבון תושבי השכונה והאזור".

אלקלעי, אשר צוטט בפתיח, מוסיף: "ההחלטה לסלק את 'ליידי דייויס' ולתת את המקום לרשת 'בנות יעקב' היא סטירת לחי מצלצלת לציבור הלא-חרדי בשכונה, ובירושלים כולה. מדובר במוסד שהציל לאורך השנים אלפי נערים ונערות שהיו בסכנת נשירה ממערכת החינוך, ובמקום להגן עליו – פוגעים בו ובשכונה כולה. אין לנו ברירה אלא לפנות להליכים משפטיים, לאחר שהחוק והפסיקה נרמסו פה באופן בוטה, ולצרכים פוליטיים בלבד, על ידי ראש עיר שצריך את הקול החרדי כדי להיבחר שוב".

 

 

יובל אברהם, תושב קרית היובל: "תושבי השכונה הלא-חרדים מרגישים שעל הגב שלהם מסומנת מטרה, ושמוסדות החינוך והתרבות שלנו נמצאים תחת מתקפה. אסור להוסיף חטא על פשע, ולסגור בית ספר מקצועי שמשרת את האוכלוסיה שחיה בשכונה מראשיתה – עבור בית ספר שאינו מלמד ליבה, ונועד לאוכלוסיה שלא גרה כאן. זו פגיעה בציבור הממלכתי, ומעשה שמרגיש כי נועד לדחוק את הציונים החוצה מקרית היובל ומירושלים. אני רוצה להודות לסגן ראש העיר יוסי חביליו שתומך בנו ומלווה אותנו במאבק על ציביון השכונה".

כאמור, לעותרים מסייע סגן ראש העיר חביליו, שמוסר: "זהו דיל פוליטי פסול, על גבו של מוסד חינוכי ותיק ועל חשבון הציבור הליברלי בקרית היובל. החלטת עיריית ירושלים להעביר ממקומו את בית הספר ליידי דייויס לטובת פתיחת בית ספר ׳בית יעקב׳ – היא לא רק אומללה, אלא מכת מוות לבית הספר ומכה אנושה לקרית היובל כשכונה פלורליסטית ופתוחה. אין כאן שדרוג – אלא פגיעה חמורה. זהו צעד פסול גם מבחינה ערכית וגם מבחינה חוקית, ויש להיאבק בו בכל דרך אפשרית. אצביע נגד ההחלטה במועצת העיר, ואמשיך ללוות את השכונה ואת צוות והנהלת 'ליידי דייויס' במלחמה שלהם על הבית. שבירת הסטטוס-קוו בקרית היובל מסכנת לא רק את צביון השכונה, אלא את העיר כולה – שתהפוך לפחות ציונית, ויותר ענייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. פלוני

    למה "בית־יעקב קרית יובל" נמצא בבית וגן? האוכלוסיה החרדית בקרית יובל גדלה לנקודה בה לבית־יעקב יש יותר תלמידות, ואין שום הצדקה שהן תמשכנה ללמוד בקרוואנים במתחם צפוף…

  2. אלמוני

    כנראה שאין יותר מקום לחילונים בירושלים, עוד מעט לא יהיה מקום לחילונים בכל הארץ, והחרדים ישתלטו על הכל, עצוב מאוד העתיד של מדינת ישראל .

  3. אלברט

    ראש עיר פח אשפה, החרדים מנסים להשתלט על שכונות בירושלים, על שכונות חילוניות גם ככה לצערי יש הגירה של אוכלוסייה גם צעירה וגם בוגרת יותר מהעיר הזו, בסוף יישארו פה רק חרדים וערבים וזו תהיה העיר הכי ענייה בארץ ללא יכולת קיום שלצערי הרב יממנו האוכלוסייה החילונית העובדת, התורמת, ומקדמת את המדינה, מול אוכלוסייה שהתרגלה לחיות על חשבון אחרים ולא לתרום כלום.

  4. יוחנן

    אין דרך ארץ בפלישה ההחרדית לשכונה. יש רמקול אדיר על גג בית חרדי בראש זנגוויל המעפיל רעשים במועדים במיוחד ביוום שישי לקראת ערב שבת. כמו בהרבה פינות בעיר מנקנקים את החילונים. מה יעשה כאשר החילונים יתגרשו? הרי החילונים הם המשלמים ארנונה מלאה, משרתים בצה"ל ולא מהנים מאלף הנחות והטבות של החרדים. אין הרמוניה. ראש העיר משה ליאון לדיראון עולם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר