קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)
קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)

הקרב על צביון קרית היובל נמשך: במוקד הפעם – הכנסת בית ספר חרדי לשכונה

ועדת הכספים אישרה לאחר דיון סוער תקציב לטובת העברת בית הספר החרדי לבנות 'בית יעקב' קרית היובל. חברי הקואליציה ורטון וחביליו מתנגדים וטוענים כי "מדובר בהפרה של הסטטוס קוו; צעד רע לעתיד השכונה", ואילו יו"ר התעוררות מאשים כי "משה ליאון ממשיך למכור את שכונת קרית היובל". מנגד, ראש העיר ליאון אומר: "אני אשמור על האופי של קרית היובל... ארבע השנים האחרונות מוכיחות כאלף עדים שניתן לסמוך על דבריי"

פורסם בתאריך: 29.8.22 12:05

הצביון של קרית היובל עומד, שוב, בלב ליבו של מאבק סוער שמתחולל בימים אלה במסדרונות עיריית ירושלים וכמובן, שגם בשכונה עצמה. הפעם במוקד הסערה – החלטת עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון להעביר את בית הספר החרדי לבנות 'בית יעקב' למבנה של תיכון ליידי דיוויס בלב ליבה של קרית היובל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשבוע, עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון רקמו לפני כשבועיים הסכם מול נציגי סיעת דגל התורה לפיו סמינר בית יעקב, אשר רבות מהתלמידות שבו מתגוררות בקרית היובל, יעבור ממבנהו בבית וגן לקרית היובל, כשבתמורה "אישרו" החרדים את הרחבת בית הספר ארגנטינה לתיכון.

אתמול, ראשון, במסגרת ועדת הכספים העירונית עלה לדיון סעיף מימון תקציבי הנוגע להשכרת מחצית מתיכון ליידי דיוויס מרשת 'עמל' על ידי העירייה לטובת הכנסת סמינר 'בית יעקב'. הדיון היה סוער וקולני והיא זכתה להתנגדות מצד סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), חברת הקואליציה לורה ורטון (מרצ) ויו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות).


ליידי דייויס (צילום: התעוררות)

תיכון ליידי דייויס (צילום: התעוררות)


שלושת המתנגדים, יש לציין, משמיעים טענות דומות כנגד הסכם השכירות שהובא לאישור ועדת הכספים וצפוי לעלות לאישור מועצת העיר בישיבתה הקרובה השבוע.

כך למשל, לטענת חברת המועצה ורטון "מדובר בהפרה של הסטטוס קוו, לפיו אין ולא יהיו בתי ספר חרדים בקרית היובל. יתרה מזאת, כל המנהג העירוני, לשכור ולהקצות מבנים עבור מוסדות חרדים פרטיים, יוצר הפלייה בין מוסדות חרדים וכל היתר. מוסדות מוכרים שאינם רשמיים בכל יתר המגזרים – חילונים, דתיים, וערבים – אינם מקבלים מבנים בחינם מהעירייה".


לורה ורטון (צילום: עיריית ירושלים)

לורה ורטון (צילום: עיריית ירושלים)


לדברי ורטון, "בית הספר ליידי דיוויס של רשת עמל הוא בית ספר מצוין שלוקח ילדים שמתקשים ומביא כ-80 אחוז מהם לתעודות בגרות. ש לברך ולחזק את עבודתם, ולא לדחוף להם בית ספר זר ומדיר, כשצוות בית הספר מתנגד לפעולה. נעשה כל מה שניתן כדי שהעסקה לא תצא לפועל".


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


סגן ראש העיר חביליו טוען גם הוא כנגד הניסיון לשנות את הצביון של קרית היובל ואומר ל"כל העיר": "הצבעתי נגד פתיחת בית ספר חרדי בקרית היובל, וכך אצביע גם במועצת העיר הקרובה. פתיחת בית ספר חרדי ׳בית יעקב׳ בלב ליבה של קרית היובל הוא צעד רע לעתיד השכונה ורע לעתיד העיר, ולכן נמנעו ממנו כל השנים. פתיחת בית ספר חרדי בקרית היובל תעביר לציבור הממלכתי בשכונה את התחושה הקשה שיש לו מטרה על הגב וטיימר שרץ לאחור".


עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


דברים ברוח דומה ואף בוטים יותר משמיע יו"ר האופוזיציה ברקוביץ שטוען כי "משה ליאון ממשיך למכור את שכונת קרית היובל ואת המגזר הציוני שחי בה. קואליציית ליאון ממשיכה לפגוע באופי ובעתיד השכונות הציוניות. קרית היובל היא רק ההתחלה – הבחירות מתקרבות וליאון שתלוי בשותפים שלו, משלם להם בריבית, על חשבון כולנו. הפעם בית ספר ממלכתי הופך לבית ספר חרדי בלב ליבה של השכונה".
ברקוביץ ממשיך וטוען כי "במקביל לא מאפשרים את מימוש התוכניות לציבור הכללי לתרבות ופנאי במגרש ורבורג של יצירת קרית תרבות ופנאי שתהווה עוגן לצעירים ומשפחות. מדובר בצעדים חד צדדיים, מסוכנים, שפוגעים בחיים המשותפים בירושלים ודוחקים החוצה את האוכלוסייה הציונית. נמשיך להילחם על האינטרסים של הציבור הציוני. עתידה של ירושלים מונח על הכף".

ההתנגדות, חשוב מאוד להדגיש ולציין, אינה רק מכיוון של חברי מועצה אלא גם מהשטח. פעילים מרכזים בקרית היובל מדגישים בשיחה עם "כל העיר" כי "סמינר 'בית יעקב' הוא כיום המיין סטרים של החינוך החרדי העצמאי. הפריסה של 'בית יעקב' בירושלים היא בכל השכונות החרדיות, ורק בהן. מי שמכניס את 'בית יעקב' אל מרכז קרית היובל בלי הידברות מבקש להכריז על השכונה כשכונה חרדית ושום טיעון, הסבר או שיכנוע עצמי לא יעזרו. ההיסטוריה הירושלמית הארוכה מציבה עובדות ברורות בהיבט הזה. כן, חשוב שיהיה פתרון חינוכי לאוכלוסיה החרדית שגרה בקרית היובל. אבל אפשר למצוא בקו התפר שבין קרית היובל לבין בית וגן המון שטחים שעליהם ניתן לבנות פתרונות חינוכיים שכאלה, ולא צריך שהפתרון יהיה במוסד קיים ומתפקד בלב קרית היובל".

 

 

בעיריית ירושלים, כמעט מיותר לציין, דוחים את הטענות על הסף, וכך גם ראש העיר משה ליאון, שאומר ל"כל העיר": ״מאז שנבחרתי לתפקידי, אני פועל על מנת לקיים שיח ופעולה שיאפשרו חיים של אלה לצד אלה, תוך שמירה על האופי של כל שכונה ושכונה, במידת האפשר, ובכלל זה של קרית היובל. מדובר במאמץ עצום ויום-יומי, אשר עד כה מצליח במידה רבה, לשביעות רצון הכל. אין זו פעם ראשונה שיש מי שמעלים טענות כאלה, אך טענות דומות שעלו בעניין זה בעבר התגלו, בסופו של יום, כחששות לא מבוססים".


משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי)

משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי)


ליאון מתייחס לסוגיית 'בית יעקב' ומדגיש כי "כניסת מוסד בית יעקב למבנה עמל שהתפנה לא תפגע או תשנה את אופי השכונה, בשום דרך, גם אם יש מי שחוששים שכך יהיה. גם חששות אלה יתבררו ככאלה שאין להם על מה לסמוך".

"אני אשמור על האופי של קרית היובל, אחזק את הקהילה ואת השירותים שתושבי השכונה זוכים להם ולא אאפשר לאופי השכונה להשתנות", מוסיף ומדגיש ליאון. "ארבע השנים האחרונות מוכיחות כאלף עדים שניתן לסמוך על דבריי וכי הדרך שאותה אני מוביל שומרת על אופייה של העיר ועל חיי כל הקהילות בעיר, כמו גם על אופיין של כל השכונות. תושבי ירושלים, מכל המגזרים, יודעים שתמיד דאגתי להם וכי אמשיך לדאוג לכולם״.


מחפשים בית בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חייל דוס

    מאות בנות שנוסעות כל בוקר לבית וגן במקום ללמוד ליד הבית זו לא אפליה ?

    כל זמן שאין חוק שאוסר על חרדים לגור בקרית יובל זכותם לגור שום וזכותם לקבל שירותים מהעירייה

    לפני שבוע אושר הרחבה לתיכון חילוני ולא שמענו זעקות
    לפני חודש אושר מתחם ורבורג לחילונים

    די לצביעות !!
    אף חרדי לא מגרש חילוני במקלות מהשכונה ואף חרדי לא סגר רחוב בשבת… החרדים הגיעו לקרית יובל כיוון שהייתה שכונת פשע מוזנחת וזולה ללא שום כוונה לעשות רע למישהו אבל הפוליטיקאים החילונים פתחו במלחמה והפחידו את החילונים שקמו וברחו…

  2. ירושלמית שמזהה בלבולי מוח פופוליסטים

    משה ליאון אומר שנסמוך עליו? מנותק מהמציאות.מגדלים גבוהים ואיכלוס אלפי משפחות על כבישים צרים והרס קרית יובל.נגיסה אחר נגיסה באיכות חיים של אנשים שאינם חרדים.הלו.יש גם כאלו בעיר הזאת.שימשיך להגיע לפתיחות וגזירת סרטים בפרצוף מדושן עונג ויצטלם כאחרון פליטי הריאליטי .חורבן העיר במשמרת שלו.ולכותב הראשון אומר שמותר,כמובן והכרחי לפתח שירותים לחרדים.אך לא דרך הברחת ציבורים אחרים מהעיר הזאת.נאלצתי לעזוב את רמות וכעת ,כנראה,את קרית היובל.

  3. צדק

    רק שאלה אחת, האם זו לא זכותם של כל הבנות החרדיות תושבות השכונה ללמוד במקום קרוב לבית????

  4. יוני

    בעיני ההחלטה אמורה להיות טכנית, יש ביקוש לייצר היצע,
    כל שכונה שיש מגוון ציבורים כולם צריכים לקבל בהתאם…
    ודי לאפליות ודעות קדומות.

  5. תושב מודאג

    זכותו של כל תושב לבחור את מקום מגוריו . אבל כוונת החרדים ומגמת פניהם ,אינה תמימה כלל .
    ברגע שיהפכו לרוב בקרית יובל ,יחליטו על סגירת כבישים בשבת ,יפקיעו מוסדות חינוך חילונים לעצמם
    ויגבילו את החילונים בשלל גזרות והיתעמרויות ,עד שיאלצו אותם לנטוש למקומות אחרים ,כולל מחוץ
    לעיר ואז תיתחרד לחלוטין . התוצאה הסופית תהיה שפרנסי העיר וכל יקיריה ודורשי שלומה ,
    יתלוננו שאין לה כל הכנסות ממיסים והיא תהיה
    יותר עניה נחשלת וניכשלת כבירת ישראל ונטל
    על המדינה !!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר