אתר המרכז הרפואי הדסה (צילום מסך)
הלוגו החדש באתר המרכז הרפואי הדסה (צילום מסך)

אחרי הסערה ברשת – בהדסה מבהירים: "מגן הדוד נשאר; מקור לגאווה ציונית"

אחרי עשורים רבים - המרכז הרפואי הדסה התחדש באחרונה בלוגו חדש, שהוביל לביקורת ותהיה - לאן נעלם מגן הדוד ועלה הזית? לאחר הסערה, בהדסה מדגישים: "תהליך של מיתוג מחדש... סמל הדסה הוותיק בשום אופן לא נמחק"

פורסם בתאריך: 27.4.24 19:43

המרכז הרפואי הדסה עמד בימים האחרונים בליבה של סערה ברשת, כשאל הדסה הופנו טענות שונות ומשונות. הסיבה – גולשים באתר הדסה גילו כי סמל הדסה הוחלף, ובמקום הלוגו הישן – שבו עלי זית סביב מגן דוד – הוחלף במשהו חדשני יותר, שאינו כולל את מגן הדוד.

הסערה, כאמור, היתה גדולה. גולשים רבים זעמו וטענו כי בעת הזה (המלחמה, ר"ג), ראוי היה להשאיר את מגן הדוד במרכז הלוגו החדש ובוודאי שלא להעלימו כליל.


סמל הדסה הישן (צילום מסך)

סמל הדסה הישן (צילום מסך)


אולם מתברר כי מדובר בסך הכל על הליך מיתוגי שנועד לשוות לאתר הדסה ולסמליל של המרכז הרפואי מראה עדכני וחדשני – זאת לאחר עשורים רבים.

גורמים שונים איתם שוחח "כל העיר" בנושא מדגישים כי תהליך דומה עברו בשנים האחרונות מוסדות רבים – בהם, אולי כבר שכחתם, גם עיריית ירושלים, שכידוע העלימה את האריה מהלוגו שלה. גם אז, עם העלמת האריה מהלוגו של העירייה, היו מי שהתרעמו אבל התרגלו עם הזמן, כשהאריה ממשיך להופיע על דגלי העירייה ועוד.

 

 

 

גם בהדסה, כאמור, מדובר על הליך מיתוגי, שמטרתו לעדכן את הנראות של הדסה – ראשית באתר הרשמי של המרכז הרפואי ובהמשך אולי גם בפרסומים כאלה ואחרים. יחד עם זאת – הלוגו הישן – שבמרכזו, כאמור, מגן דוד, נשאר גם הוא כסמל הדסה ואינו הולך לשום מקום. "סמל הדסה הותיק בשום אופן לא נמחק, הוא מופיע ויוסיף להופיע תמיד עם מגן הדוד על בנייני הדסה ועל דגליה הרשמיים ומהווה עבורנו מקור לגאווה ציונית עמוקה", מתייחסים בהדסה לסערה שהתחוללה בימים האחרונים.


המרכז הרפואי הדסה (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה (צילום: אבי חיון)


עוד מסבירים במרכז הרפואי הדסה: "לפני כשנה התחלנו בהדסה תהליך של מיתוג מחדש, שתכליתו עדכון הארגון וסיפורו אשר החל לפני 120 שנים. חלק מהתהליך כלל התאמת השפה הגראפית לעולמות הדיגיטל, כפי שמקובל וקורה בארגונים ותיקים רבים בעלי מורשת ברחבי העולם. התהליך כלל מחקר רציני ולימוד של סביבת העבודה, הגדרת ערכיה וחזונה של הדסה.

עם זאת, הלוגו שעודכן לסמל החדש מתכתב עם עולמות הדיגיטל והקדמה – תוך שמירה על ערכים ובסיס מהותה של הדסה כמרכז רפואי מוביל המעניק טיפול לכל אדם באשר הוא. סמל זה יהיה בשימוש הדסה על מסמכיה ובתצורות הדיגיטל השונות אשר בשימושה".

הלוגו הישן, כאמור, ימשיך לפאר את בנייני הדסה ואת דגלי המרכז הרפואי, בעוד הלוגו החדש יהיה בתצורות הדיגיטל השונות אשר בשימוש. מהומה על לא מאומה?

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר