קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)
קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)

ההתחרדות של קרית היובל: החל שיפוץ מבנה ליידי דיוויס להכשרת כיתות לסמינר בנות יעקב

למרות הסערה וההתנגדות בקרב תושבים בקרית היובל - בעיריית ירושלים ממשיכים בפעולות להכנסת בית ספר חרדי ראשון לשכונה. באחרונה החל שיפוץ בחלק ממבנה תיכון ליידי דיוויס שמטרתו הכשרת 4 כיתות לימוד לבנות הסמינר ועוד 5 כיתות עבור גני ילדים חרדים. סגן ראש העיר חביליו: "נקודת אל חזור"

פורסם בתאריך: 3.11.22 07:31

הקרב על צביון קרית היובל: כניסת בית הספר החרדי סמינר 'בנות יעקב' למבנה של ליידי דיוויס ממשיכה להטריד את מנוחת הפעילים החברתיים בשכונה, כאשר למרות ההתנגדויות והמחאות – כולל מצד סגן ראש העיר יוסי חביליו וחברי מועצת העירייה מטעם סיעת התעוררות – בעיריית ירושלים העלו באחרונה את קצב הפעילות בדרך להכנסת בית ספר לא ממלכתי ראשון לקרית היובל.

ל"כל העיר" נודע כי באחרונה החלו עבודות שיפוץ במבנה של תיכון ליידי דיוויס לטובת הכשרת 9 כיתות לימוד – 5 כיתות עבור גני ילדים למגזר החרדי, כאשר מדובר על גנים שפועלים כיום בדירות בקרית היובל, ועוד 4 כיתות שמיועדות לבנות סמינר בית יעקב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


גורמים בכיכר ספרא מאשרים את הפרטים ומציינים כי "יש בקרית היובל כיום כ-900 בנות שנוסעות כל בוקר ללמוד בשכונת בית וגן בעקבות מחסור בכיתות לימוד בקרית היובל".

מנגד, בקרית היובל קיימת, כאמור, התנגדות לתוכנית, כשגם במינהל הקהילתי – אשר הלך במקרים מסוימים עם ראש העיר ליאון (כמו למשל בהחלטה השנויה במחלוקת על מתחם ורבורג, ר.ג), לא מיישרים הפעם קו עם ההחלטה.

יו"ר מינהל קהילתי יובלים דור לוי מסביר כי "אני חושב שהפתרון של כיתות בליידי דוויס הוא לא מדוייק לשום צד – מצד אחד הבנות החרדיות ילמדו בתוך בית ספר חילוני, מצד שני הכנסת בית ספר חרדי בלב ליידי דייויס הוא לא טבעי. נפעל ביחד עם העירייה למציאת פתרון חלופי אולטמטיבי".


"השאלה אשר מתגלגלת לפתחו של ראש העיר משה ליאון, ועוד יותר לשותפיו לקואליציה, היא האם בעוד דור העיר ירושלים ללא ציבור כללי זה סבבה פלוס? אם לא, יש צורך בתוכנית ברורה, והחלטית, אשר נותנת זכות הגנה על המיעוט זה, כי ככל שחולף הזמן, המשימה נעשית קשה יותר ויותר עד בלתי אפשרית" (ד"ר אסף שפנייר, חבר הנהלת יובלים)


ד״ר אסף שפנייר, חבר הנהלת יובלים, מוסיף: "ישנן שתי עובדות, שלא ניתן לערער עליהן: הראשונה – לציבור החרדי יש מחסור בגנים וכיתות לימוד; השנייה – חלקים הולכים וגדלים של 'הציבור הכללי' בירושלים מרגישים שיש להם פחות ופחות מקום ועוזבים את העיר.

"ראש העיר הקודם ניר ברקת ניסה לתת מענה לדילמה הענקית הזאת בדמות 'מתווה השכונות', שבו הוגדרו שכונות שיועדו לציבור הכללי וזאת כדי לנסות ולשמר אותו בעיר. אחת מהשכונות שהוגדרו היתה קרית יובל. משה ליאון כראש עיר נוקט גישה שונה, והיא – לתת לכל ציבור לפי צרכיו. הציבור הכללי רואה בהקמת בית ספר חרדי בלב שכונה, הפרת חוזה לא כתוב אשר דוחקת את רגליו מהעיר. ניסיתי להבהיר לחברי המועצה ולראש העיר את עוצמת התסכול של התושבים מההחלטה שנחתה עליהם בהפתעה גמורה״.


ליידי דייויס (צילום: התעוררות)

תיכון ליידי דייויס (צילום: התעוררות)


עוד מוסיף שפנייר, "השאלה אשר מתגלגלת לפתחו של ראש העיר משה ליאון, ועוד יותר לשותפיו לקואליציה, היא האם בעוד דור העיר ירושלים ללא ציבור כללי זה סבבה פלוס? אם לא, יש צורך בתוכנית ברורה, והחלטית, אשר נותנת זכות הגנה על המיעוט זה, כי ככל שחולף הזמן, המשימה נעשית קשה יותר ויותר עד בלתי אפשרית".

בעקבות התחלת העבודות, אומר סגן ראש העיר יוסי חביליו ל"כל העיר": ״אני נגד פתיחת גני ילדים חרדיים במתחם טיילור, אבל זה הרע במיעוטו כרגע. חשוב להבין שהסכנה העיקרית עדיין לא חלפה – האילוצים הפוליטיים של ראש העיר לא השתנו, והלחץ החרדי עליו לא נעלם. פתיחת בית ספר לא-ממלכתי בקרית היובל תהווה נקודת אל-חזור במאבק על צביון השכונה. אני עומד על המשמר וחושב שהציבור הליברלי בירושלים כולה, וגם ההסתדרות ורשת 'עמל', חייבים ליישר קו בנושא הזה – כדי לוודא ביחד שגם בעתיד קרית היובל תישאר שכונה פלורליסטית, ציונית וממלכתית״.


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


כזכור, כפי שפורסם לפני כחודשיים וחצי ב"כל העיר", בוועדת הכספים העירונית שהתכנסה בחודש אוגוסט אושר סעיף תקציבי הנוגע למימון השכרת מחצית מתיכון ליידי דיוויס מרשת 'עמל' – זאת לטובת הכנסת סמינר 'בית יעקב'. הדיון היה סוער וקולני וזכה להתנגדות נחרצת מצד חברי המועצה הפלורליסטים סגן ראש העיר יוסי חביליו, חברת הקואליציה לורה ורטון ויו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ.

 

 

בעקבות הסערה בחודש אוגוסט, דחה ראש העיר משה ליאון את הטענות שעלו ואמר ל"כל העיר" ״מאז שנבחרתי לתפקידי, אני פועל על מנת לקיים שיח ופעולה שיאפשרו חיים של אלה לצד אלה, תוך שמירה על האופי של כל שכונה ושכונה, במידת האפשר, ובכלל זה של קרית היובל. מדובר במאמץ עצום ויום-יומי, אשר עד כה מצליח במידה רבה, לשביעות רצון הכל. אין זו פעם ראשונה שיש מי שמעלים טענות כאלה, אך טענות דומות שעלו בעניין זה בעבר התגלו, בסופו של יום, כחששות לא מבוססים".


משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


עוד אמר ליאון: "כניסת מוסד בית יעקב למבנה עמל שהתפנה לא תפגע או תשנה את אופי השכונה, בשום דרך, גם אם יש מי שחוששים שכך יהיה. גם חששות אלה יתבררו ככאלה שאין להם על מה לסמוך. "אני אשמור על האופי של קרית היובל, אחזק את הקהילה ואת השירותים שתושבי השכונה זוכים להם ולא אאפשר לאופי השכונה להשתנות".


מחפשים דירה בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. לימור

    משה לאון יקר.
    אתה אדם טוב ואני מכבדת אותך.
    בתור אמא מסורתית צעירה עם ארבעה ילדים
    שחיה וגדלה בקרית היובל כל חייה תדע שאנחנו מתכננים לעזוב את ירושלים.
    כל פעם נותנים לנו עוד דחיפה ועוד דחיפה.
    לצערי אין לנו עתיד בעיר הזו.
    זו לא עיר לגדל בה ילדים. העיר מתחרדת מיום ליום. קרית יובל אוטוטו הופכת לבית וגן. למה?
    חבל מאד שאתה נותן לזה יד. זה באמת לא פייר

  2. כל העיר? לא רק חלק מהעיר

    מה זה השטויות האלה? אתם אנשים אינטליגנטים או סתם שונאי אחרים?
    בגוף הטענה נאמר שיש כ900 ילדות שנוסעות לבית וגן כל יום, זה אומר משהו! קרית יובל מזמן אינה חילונית, בוודאי לא חילונית למהדרין. ולתושבים – כל התושבים – יש זכות למענה של מוסדות חינוך באיזור מגוריהם – לא משנה מאיזה מגזר הם!

  3. חרדי בהייטק

    900 בנות נוסעות כל בוקר לבית וגן !! 900 בנות !! שורות של אוטובוסים על חשבון העירייה בגלל התעקשות של תושבים.. בית וגן עמוסה ופקוקה עשרות בנות מסתכנות בצפיפות נוראה בכבישים ומדרכות עמוסים במקום שילכו בסבבה ליד הבית

    אף חרדי לא גירש חילוני מקרית יובל! אף חרדי לא כפה את דעותיו על שכינו החילוני!! חרדים באו לשם כי הייתה שכונה זולה וקרובה ובית וגן החילונים ברחו כי הם הפחידו את עצמם… אבל שכחו להגיד תודה לחרדים שהקפיצו את המחירים ובזכותם הם שדגרו את עצמם מדירת פח עתיקה לדירה חדשה במבשרת או בהר חומה

    ברקת רצה שקט אז הבטיח לחילונים הבטחות אבל אין סיבה שלאון ימשיך לדפוק את החרדים שבחרו בו בגלל שיש כמה חילונים שצועקים
    תושבים זכאים לקבל שירותים מהעירייה בכל שכונה ואם יש מספיק בנות לבית ספר מגיע להם בית ספר גם אם זה לא נראה לכמה חילונים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר