קרית היובל, בית הספר ליידי דייויס (צילומים: אורן בן חקון, התעוררות)
קרית היובל, בית הספר ליידי דייויס (צילומים: אורן בן חקון, התעוררות)

הדיל הושלם: העירייה החליטה לפנות את ליידי דיוויס לטובת בית ספר חרדי. ההורים זועמים ויוצאים למאבק

ארבעה חודשים בלבד אחרי שהתקבלה ההחלטה להעביר מחצית מבית הספר ליידי דיוויס לטובת בית ספר חרדי, בעיריית ירושלים מבקשים להשלים את ההשתלטות החרדית ולפנות את תלמידי ליידי דיוויס מהמבנה כולו. ההורים זועמים ומתכננים הפגנת ענק היום, חמישי, בשעה 16:00. העירייה בתגובה: "מבינים ללב המתנגדים ולחששותיהם, אך לא מסכימים עמם"

פורסם בתאריך: 29.12.22 10:42

ארבעה חודשים בלבד חלפו מאז ההחלטה השנויה במחלוקת להכניס את בית הספר החרדי לבנות 'בית יעקב' למחצית מהמבנה של ליידי דייויס בקרית היובל, וכעת עיריית ירושלים החליטה לפנות לגמרי את תלמידי ליידי דיוויס ולהעביר את המבנה כולו לטובת בית הספר החרדי.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כארבעה חודשים, ולמרות הכחשות נמרצות מצד עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון, אז נרקמה עסקה לפיה הרחבת בית הספר הניסויי ארגנטינה בקרית היובל תאושר על ידי הוועדה המקומית לתכנון בראשות סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) ובתמורה יקבלו החרדים הכנסת בית ספר חרדי ראשון ללב ליבה של קרית היובל. הרוחות אז סערו, פעילים חברתיים וגורמים במינהל הקהילתי הביעו התנגדות חריפה, מועצת העירייה סערה. אז סערה – כעת, כאמור, מושלמת אותה עסקה עם ההחלטה לפנות לחלוטין את ליידי דיוויס מבית רשת עמל (ההסתדרות) לטובת השתלטות מלאה של בית הספר החרדי לבנות 'בנות יעקב'.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כעת, בעקבות ההחלטה לפנות לחלוטין את ליידי דיוויס, גם ההורים לתלמידי בית הספר זועמים ומתכננים מאבק ציבורי גדול. כחלק ראשון – היום, חמישי, בשעה 16:00 מתכוננת הפגנת ענק בבית הספר של ההורים והתלמידים, שאליהם צפויים להצטרף גם תושבים רבים מקרית היובל ועוד.
אסף שפנייר, תושב השכונה וחבר בהנהלת מינהל קהילתי יובלים, אומר ל"כל העיר" כי "אנחנו רוצים שיהיה מענה לכול האוכלוסיות בשכונה ולא נסכים שזה יהיה אחד על חשבון השני. לא ניתן לסגור בית ספר קיים בשכונה וכל כך חשוב".

עוד מוסיף שפנייר: "אני לא מבין איך רשת עמל וההסתדרות מוכנה לוותר על בית הספר הזה? זה בית ספר מקצועי חשוב לשכונה, חשוב לתושבים, וחשוב כהזדמנות "שניה" מקצועית לתלמידים, איזה מסר זה מעביר? ההסתדרות ועמל פשוט ויתרו על החינוך בירושלים כנראה".
ברשת עמל, יש לציין, טוענים כי הכל החל בעקבות פנייה של עיריית ירושלים בנושא. "לאחרונה התקבלה פנייה מעיריית ירושלים לבחון אפשרות להעביר את ליידי דיוויס למקום אחר", נמסר בתגובה מהרשת. "אנחנו מקיימים דיונים על מנת להבטיח את החינוך הטוב ביותר לתלמידי בית הספר".


ליידי דייויס (צילום: התעוררות)

תיכון ליידי דייויס (צילום: התעוררות)


***

כאמור, ההורים לתלמידי בית הספר לא מוכנים לוותר. רבים מהם גם מתגוררים בקרית היובל והם מרגישים שמדובר על צעד נוסף בניסיון לדחוף אותם החוצה מהשכונה.

"מנסים לקבע את קרית היובל בצביון חרדי – אני מפנה אצבע מאשימה לראש העיר ולגורמים השונים בעירייה שנראה כי הם פועלים לטובת צד אחד בלבד", אומר בשיחה עם "כל העיר" דוד אוחיון, יו"ר ועד ההורים בבתי הספר ליידי דייויס.

בית הספר ליידי דייויס, יש לציין, מחולק מאז השנה שעברה לשלושה חלקים, כאשר רשת עמל, בעקבות פניות של עיריית ירושלים, כבר העבירה שני חלקים לטובת בית הספר החרדי.

"אנחנו לא ניתן יד להעביר את החלק השלישי לחרדים", ממשיך ואומר בזעם אוחיון. "בית הספר הזה קיים כבר 58 שנים, משנת 1965. הוא גידל וטיפח דורות של תלמידים, הוא נותן מענה לתלמידים שנפלטו ממסגרות אחרות ושפחות התאימו שם, ואת זה בעירייה רוצים לסגור ולהעביר לחרדים. יש בבית הספר כ-120 תלמידים, שיוצאים ממנו עם תעודת בגרות, ציונים גבוהים וערכים. כעת העירייה והחרדים, ברוב חוצפה, רוצים להשתלט ולגרש את הילדים שלנו. אנחנו לא נאפשר את זה ונאבק בכל הכוח".


קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)

(צילום: אורן בן חקון)


לדברי אוחיון, ההפגנה המתכוננת היום (חמישי, 29.12, 16:00) היא רק צעד ראשון. "אנחנו נמשיך להיאבק עד הסוף", הוא אומר. "אם יוציאו אותנו מבית הספר, אנחנו נביא שולחנות וכיסאות והמורים ילמדו ליד שער בית הספר. זו חוצפה לנסות ולהעביר תלמידים ולפזר אותם בבתי ספר אחרים מחוץ לשכונה". ולהוציא את התלמידים מאיזור מגוריהם ואחרי שכל השנים הם גדלו עם חבריהם".

"אני לא אנוח ולא אשקוט, ואציף את הנושא בכל מדיה אפשרית על מנת למנוע את הוצאתה לפועל של התוכנית", מוסיף אוחיון. "כבר עליתי לשידור בכלי תקשורת נוספים ואני לא מתכוון להרים ידיים בקלות".

אוחיון מתגורר בקרית היובל מזה 45 שנה. הוא מכיר היטב את המאבקים ואת המתיחות הבין מגזרית בשכונה. "אני אדם מאמין ושומר מצוות, אבל לא ייתכן שהעירייה תפלה ותתעלם מציבור חילוני ומסורתי ותעניק שטחים לטובת הציבור החרדי בלבד", הוא אומר בכאב, "יש מספיק מקומות בעיר שהחרדים יכולים ללמוד בהם, ואפשר להקצות עבורם שטח ולבנות בחלקים אחרים של העיר. אבל ראש העיר פועל בשיתוף פעולה עם החרדים, ובעירייה פועלים לטובת החרדים ומתעלמים מהצרכים של תושבי קרית היובל החילונים".

 

 

אז בעצם המאבק שלכם כעת הוא על עתידה של קרית היובל ולא רק על בית הספר ליידי דיוויס?
"קרית היובל התחרדה בצורה משמעותית. יש אזורים שכבר לא נעים להיכנס אליהם בשבת. חשוב להדגיש – אין לי בעיה עם החרדים באופן אישי, אבל למה הפתרון צריך להגיע על חשבון מבנים שמיועדים לציבור החילוני? איפה ההיגיון והשוויוניות? אנחנו לא ניתן לזה לקרות, נשנס מותניים ונהפוך כל אבן כדי שזה לא יקרה. ראש העיר מוזמן לדאוג לציבור החרדי במקום אחר ולא על חשבון הציבור המסורתי והחילוני".

לאוחיון, יש לציין, ילדים הלומדים בבית הספר, אך הוא מכיר מקרוב גם את המאבק שהתנהל סביב שיפוץ והרחבת בית הספר ארגנטינה בשכונה בשנה החולפת. "לצערי זה לא רק בבית הספר ארגנטינה או ליידי דיוויס – זה קורה במקומות נוספים בקרית היובל, ולצערי אני אומר שזה כנראה ילך ויתגבר. העירייה הופכת את השכונה לחרדית".

***

אל ההפגנה של הורי ליידי דיוויס יצטרפו בוודאות פעילי חברי תנועת התעוררות, ביניהם היו"ר החדש של התנועה אדיר שוורץ (יו"ר ועדת הביקורת במועצת העירייה). בפוסט שפרסם שוורץ הוא אומר: "כמו שהתרענו לפני יותר מחצי שנה, היום זה קורה. ליאון לוקח את ליידי דייויס, מוסד חינוכי ציוני מוכר ומעביר אותו באופן ישיר לידיים חרדיות. בלב ליבה של קרית היובל יהיה סמינר חרדי של בית יעקב. מדובר במהלך שאפילו אורי לופוליאנסקי (לשעבר ראש העיר מטעם הסיעות החרדיות, ר"ג) לא העז לעשות, ומדובר במדיניות, מדיניות מכוונת לדחוק אותנו מהבית שלנו".

עוד הוסיף שוורץ: "הצטרפו אלינו למאבק על הבית. הצטרפו אלינו להפגנה בליידי דיוויס. חשוב מאוד שכולנו נהיה פה. זה מתחיל בקרית היובל וימשיך לכל השכונות. ירושלים היא הבית שלנו ואנחנו לא מוותרים על הבית".

חברת הקואליציה העירונית לורה ורטון (מרצ) מוסרת: "אנחנו, יוסי חביליו ואני, תומכים בבית הספר, בתלמידים ובתושבים נגד הניסיון לדחוק אותם משכונתם. נמשיך ללחוץ על העירייה, על רשת עמל וכל גורם מעורב כדי להבטיח את המשיך פעילותו של בית הספר במקומו הנוכחי".

יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים מסר: "העירייה מוסיפה כאן חטא על פשע – גם פוגעת קשות בתלמידי ותלמידות ׳ליידי דייויס׳, וגם פוגעת בציבור הליברלי. להוציא מוסד חילוני ותיק ומוערך, ולהכניס במקומו בית ספר של ״בית יעקב״, זה סטירת לחי מצלצלת לציבור הלא-חרדי בקרית היובל ובירושלים כולה. המשמעות היא לדחוק ולדחוף את הציבור שלנו החוצה, ולהפוך את ירושלים כולה לענייה יותר – ופחות ציונית. אסור לקבל בשוויון נפש את הפגיעה הזו, ונילחם בה בכל האמצעים ובכל הכוח״.

מהעירייה נמסר בתגובה: "אנו מבינים ללב המתנגדים ולחששותיהם, אך לא מסכימים עמם. משהתפנה בית ספר עמל, אך טבעי היה כי המקום ישרת תלמידות המתגוררות בשכונה, כך שהן יוכלו לזכות לשירותי חינוך, סמוך ככל שניתן לביתן, ולא ייאלצו לכתת רגליהן למקומות מרוחקים, ממש כמו כל תלמיד ותלמידה ירושלמים אחרים".


מחפשים דירה בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נתי

    הכל מתחיל בימי טדי קולק ניסו לחנוק את החרדים על ידי הקמת שכונות חילוניות סביבם
    בלי פתרונות דיור ובלי מבני ציבור החרדים נלחמים על כל טיפה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתבה עצובה ומלאה בשנאה!!!!! אפלייה? השתלטות????? ומה עם 1000 בנות שנושאות יום יום מקרית יובל לבית וגן בשביל ללמוד בבית הספר? זו לא אפלייה??? ההורים שלהם גרים בשכונה כחוק. משלמים ארנונה. למה הילדים האלו לא זכאים לבית הספר באיזור המגורים שלהם? כי הם חרדים??? כמה חסרי אינטליגנציה אתם יכולים להיות?? להגדיר כהשתלטות? נו, באמת!! זאת שכונה שמאלה בחרדים וחילונים שגרים יחד בהרמוניה מושלמת!!!!!

  3. יוחנן

    אין דרך ארץ בפלישה ההחרדית לשכונה. יש רמקול אדיר על גג בית חרדי בראש זנגוויל המעפיל רעשים במועדים במיוחד ביוום שישי לקראת ערב שבת. כמו בהרבה פינות בעיר מנקנקים את החילונים. מה יעשה כאשר החילונים יתגרשו? הרי החילונים הם המשלמים ארנונה מלאה, משרתים בצה"ל ולא מהנים מאלף הנחות והטבות של החרדים. אין הרמוניה. ראש העיר משה ליאון לדיראון עולם

  4. יעכבי

    למה נראה לכם שרק החילונים משלמים ארנונה???? אני משלמת ארנונה מלאה!!! ובעלי גם עובד ומשלם מיסים!!!!
    תושבי בית וגן שמשלמים כאזור א' ארנונה לא צריכים לסבול את הפקקים והאוטובוסים שמגיעים מכל שכונות ירושלים ללמוד בבית וגן. לתושבי קרית יובל מגיע בית ספר בקרית יובל ואין כל סיבה להעביר אותם בהסעות לשום שכונה אחרת!! יש להם מספיק רישום ומגיע לילד ירושלמי ללמוד קרוב לבית!!!
    זה לא ויכוח בכלל של חרדים וחילונים, אדרבא גם לחילוני יש זכות ללמוד קרוב לבית וגם צריך להבין את הצורך של החרדי ללמוד קרוב לבית. ואם זו שכונה מעורבת שיהיו כמה בתי ספר בשכונה. זה לא סותר שום דמוקרטיה ושום שוויוניות!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר