ילדים משחקים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

יו"ר ועד ההורים בעיר: "קורא להורים לא לשלם את חוזר התשלומים"

פז כהן, שמשמש גם כיו"ר פורום ההורים היישובי, מוסיף: "מדובר בהחלטה לא קלה, אבל החלטנו מתוך הבנה שחייב לקרות שינוי"

פורסם בתאריך: 5.9.17 09:25

שנת הלימודים נפתחה רק ביום שישי האחרון והמשבר הראשון כבר כאן. ועד ההורים היישובי, ובכללו גם ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים, הוציאו קריאה חד משמעית להורים שלא לשלם את תשלומי חוזר התשלומים לשנת הלימודים הקרובה, סכום שנע בין כ-250 שקלים (בגני הילדים) ועד לכ-1,350 שקלים (בבתי ספר תיכוניים), כשלטענת ועד ההורים אין שום סיבה שההורים יהיו אלה שיישאו בנטל הכספי בגין טיולים, תרבות ומסיבות סוף שנה, שמהווים לדבריהם חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים.

יצוין כי גם בשנה שעברה יצאה קריאה דומה מקרב ועד ההורים היישובי, אולם אז נענו ראשי הוועד לקריאת משרד החינוך וועדת החינוך של הכנסת להשהות את המאבק ולהשתתף בוועדות לבדיקת נושא תשלומי ההורים.

יו"ר ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים פז כהן, שמשמש גם כיו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, מציין כי בשיחה עם "כל העיר" כי "החלטנו בכובד ראש ומתוך הבנה שחייב להגיע שינוי בנושא, שיוכיח את רצינות הממשלה בנושא ביטול תשלומי ההורים. אני קורא לכל ההורים בירושלים ובכלל לא לשלם את חוזר התשלומים".

פז כהן (צילום: אוליבייה פיטוסי)

פז כהן (צילום: אוליבייה פיטוסי)

 

כהן מוסיף ומציין כי "אנו כבר עכשיו רואים שבתי הספר משנים את ההתנהלות שלהם. אמנם התלמידים ייפגעו, אבל בכל מאבק מישהו נפגע. אנחנו מקווים שהלחץ יגיע גם ממקומות אחרים כמו מוסדות תרבות ומארגני טיולים, שהם יהיו אלה שייפגעו בצורה הקשה ביותר. מדובר על תשלומי רשות, שהפכו לחובה, ואנחנו לא רואים סיבה שההורים יהיו אלו שיימנו את הטיולים ואירועי התרבות".

מפורום ועדי ההורים נמסר: "אנו נמצאים אחרי שנה של שיחות, מגעים, מריחות ושום תזוזה בנושא. לאחר התחבטויות רבות, באחריות מלאה והבנה שבאמת מיצינו את כל ערוצי ההידברות, אנו נאלצים לקרוא להורים שלא לשלם את התשלומים לשנת הלימודים הקרובה. אנו טוענים, בגיבוי ועדות שהוקמו על ידי משרד החינוך, ועדת החינוך של הכנסת וממשלת ישראל, כי מס תשלומי ההורים הינו מס רגרסיבי המשולם מה"נטו" שלנו, פוגע ומגדיל פערים. טיולים, תרבות וכו' הינם חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים ולכן המדינה היא זו שצריכה לממן אותם. בלית ברירה ובכאב אנו נאלצים להחריף את המאבק הזה תוך קריאה לשר החינוך ולחברי הכנסת לעמוד בהבטחתם להורי וילדי ישראל ולמצוא מקור מימוני לנושא".

בפנייה שהוציא הוועד מודגש כי "מאבקנו נשען על שלוש רגליים:
1. ביטול לאלתר של תשלומי ההורים.
2. שמירת המצב הקיים מבחינת כמות ואיכות הפריטים לתלמיד (אם עד עתה הוגדר ששכבה ו' יוצאת לטיול הכולל לינת לילה אחד – כך יישאר וכן הלאה).
3. שמירה על מעמד ההורים בכל הנוגע להחלטות הנוגעות לאיכות המוצר (הצגות, סיורים וכו')".

לסיכום הנושא נמסר מוועד ההורים: "האם ממשלת ישראל, העומד בראשה, שר החינוך, שר האוצר יהיו מוכנים לשאת בתוצאות? האם הם יהיו מוכנים שבשנת ה-70 למדינת ישראל לא יתקיימו טיולים ואירועי תרבות בבתי הספר? האם הם יהיו מוכנים לראות סקטורים רחבים במשק (אכסניות, חברות היסעים, מוזיאונים, חברות טיולים, תיאטראות, היכלי תרבות, מוסדות תרבות ועוד) פשוט קורסים?".

יצוין כי הקריאה לאי תשלום נוגעת אך ורק לחוזר התשלומים, כשבוועד מדגישים כי "הקריאה לאי תשלום מחריגה את הסעיפים הבאים: תשלומי ביטוח תאונות אישיות, השאלת ספרים, תל"ן (תוכנית לימודים נוספת) ומגמות בתיכונים, אותם ניתן לשלם, בשלב זה, כרגיל".

ממשרד החינוך נמסר כי "תשלומי ההורים לא עלו בשנה שעברה וגם לא יעלו בשנה הקרובה. יתרה מכך, בשנה הקרובה אנחנו פועלים להקל את הנטל על ההורים הן בסבסוד הצהרונים והן בניסיון לטפל בבעיית החופשות בחנוכה ופסח. אנחנו מאמינים כי בשנה הקרובה יתקיימו טיולים ופעילויות העשרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר