הפגנת תושבי שכונות גוננים נגד סגירת גנים
הפגנת תושבי שכונות גוננים נגד סגירת גנים

גוננים: עשרות הורים וילדים הפגינו נגד העברת שני גנים בשכונה

לטענת ההורים, העירייה העבירה שני גנים שהיו מפוזרים בשכונה למבנה חדש ברחוב בן דוסא, שיאכלס שמונה גנים, מה שלדבריהם יוביל לעומסי תנועה כבדים. עוד טוענים ההורים כי בגנים הקיימים ישנה צפיפות גדולה. העירייה בתגובה: "עיריית ירושלים מקדמת הקמת מוסדות חינוך חדשים בשכונה לאור הגידול המבורך בה"

פורסם בתאריך: 9.7.18 10:52

צפיפות, שיבוץ מאוחר ופיזור גיאוגרפי שכמעט ולא קיים. אלו הם הטענות המרכזיות של עשרות הורים בשכונת גוננים, אשר הפגינו ביום חמישי שעבר (5.7) כנגד כוונת העירייה להעביר שני גנים שפעלו ברחבי השכונה אל המבנה החדש שנבנה באחרונה ברחוב בן דוסא, אשר יאכלס בשנת הלימודים הקרובה שמונה גנים. לטענת ההורים ופעילים חברתיים בשכונה, היעדר הפיזור הגיאוגרפי וריכוז הגנים במבנה אחד יובילו לעומסי תנועה כבדים באזור, כשבנוסף הם יקשו על התושבים שיאלצו כעת להגיע לגנים שמרוחקים מבתיהם.

בהפגנה, שהתקיימה כאמור ביום חמישי, מחו ההורים כנגד כוונת העירייה להעביר שני גנים שהיו פזורים בשכונה אל מבנה הגנים ברחוב בן דוסא. בנוסף, ההורים טוענים כי "גוננים, שכונת המשפחות הצעירות של ירושלים, סובלת בשנים האחרונות באופן ניכר ממחסור חמור בכיתות גן. הצפיפות בגנים הקיימים היא קיצונית, ובשל כך פעוטות וילדים רבים נאלצים להירשם לגנים מחוץ לשכונה".

ההורים המוחים מוסיפים וטוענים כי "לאחרונה הסתיימה בניית שמונה כיתות גן חדשות בשכונה, אולם ארבע כיתות מתוכן הן עבור ילדי חינוך מיוחד מכל רחבי העיר. כמו כן, בכוונת העירייה להעביר גנים שהוכשרו במתחמי בתי ספר בשכונה אל הגנים החדשים שנפתחו, כך שבפועל רק כיתת גן חדשה אחת נוספה לשכונה".

בהפגנה שהתקיימה ביום חמישי ההורים והילדים תושבי השכונה קיימו את ההפגנה ביום חמישי אחרי הצהרים וקראו לעירייה שלא להעביר את הגנים ממיקומם, זאת מכיוון שבכל מקרה הביקוש אליהם קיים כבר היום ומדי שנה העירייה נאלצת לפתוח שתי כיתות גן חדשות בגוננים.

לדברי יוסי סעידוב מוועד שכונת גוננים: "מדי שנה העירייה "המומה" לגלות כי נולדו עשרות ילדים חדשים בשכונת גוננים, למרות שמדובר בפעוטות שהם כבר בני שלוש. זו התנהלות שאיננה מקצועית, פוגעת ומטרידה את ההורים והילדים. השנה, בעקבות הבחירות לעירייה, נזכרו כמה פוליטיקאים לגלות את מצוקת הגנים בגוננים – זאת אחרי הזנחה של התחום בשנים האחרונות".

גדי אורבך, פעיל חברתי בשכונת גוננים, מוסיף ומסביר כי "בעשר השנים האחרונות נפתח בכל שנה גן חדש בשכונת גוננים, אך הדבר נעשה ברגע האחרון ומוביל בסופו של דבר לכך שבגנים הקיימים ישנה צפיפות גדולה עם 35-30 ילדים בכל גן. בעיה נוספת שנגרמת מכך היא שהורים רבים לא יודעים עד שלב מאוד מאוחר לאיזה גן ילדם משובץ".

 

אורבך מוסיף ומתייחס גם לפיזור הגיאוגרפי של הגנים וטוען כי "העירייה העבירה באחרונה שלושה גנים שהיו מפוזרים בשכונה למבנה ברחוב בן דוסא. הדבר יוביל לכך שבו יפעלו שמונה גני ילדים ובמקום צפויים להיות בשעות הבוקר והצהריים עומסי תנועה כבדים".

למרות הטענות, אורבך גם מבקש להודות לעירייה ומציין כי "יחד עם זאת, אני רוצה להודות לעירייה על פתיחת גן עירייה חדש במתחם האולפנה לאמנויות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אין שחר לטענות על סגירת שתי כיתות גן בשכונת גוננים. עיריית ירושלים שמחה ומקדמת הקמת מוסדות חינוך חדשים בשכונה לאור הגידול המבורך בה. מינהל החינוך מקיים שיח מתמשך עם נציגי ההורים ורכזים מובילים במינהל הקהילתי, במסגרתו הודיע על פתיחת גן נוסף בשכונת גוננים. הדבר יאפשר פיזור רחב יותר של הילדים בשכונה והקטנת מספר הילדים בכל גן. מינהל החינוך בונה יחד עם ההורים תוכנית אסטרטגית לשנים הקרובות במטרה לתת מענה לכלל הצרכים הנדרשים בשכונה. כחלק מתכנית זו, מינהל החינוך עתיד לפתוח בשנה הבאה את בית הספר היסודי המכיל ממ"ד קטמון – בית ספר ראשון מסוגו בארץ, שיוביל למידה חדשנית ומותאמת אישית לילדים בעלי צרכים מיוחדים וללא צרכים מיוחדים, אשר גם הוא עתיד לתת מענה לילדי השכונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר