כלי הרכב של ההורים לתלמידי הניסויי חוסמים את התנועה ברחוב הלל
כלי הרכב של ההורים לתלמידי הניסויי חוסמים את התנועה ברחוב הלל

צפו: הורי הניסויי חוסמים את התנועה במרכז העיר

"לא רוצים מפלצות בבית הספר". הורים לתלמידי בית הספר הניסויי במרכז העיר חסמו הבוקר, ראשון, את התנועה ברחוב הלל ובצירים הסמוכים, במחאה נגד הצבת שישה מגדלי חניה סמוך לבית הספר

פורסם בתאריך: 2.9.18 09:24

הבוקר, ראשון, 2.9, פתיחת שנת הלימודים תשע"ט, לא נפתחה כסדרה בבית הספר הניסויי במרכז העיר. בהמשך למאבק ההורים נגד הצבת מתקני חניה בקומות סמוך לבית הספר – הבוקר חסמו ההורים את התנועה באמצעות כלי הרכב שלהם ברחוב הלל ובצירים הסמוכים לבית הספר.הורים אחרים עמדו מחוץ לבית הספר עם שלטי מחאה, הפגינו נגד המהלך וקראו: "לא רוצים מפלצות בבית הספר".





כפי שפורסם ב"כל העיר", הורי בית הספר הניסויי החלו בסדרת מחאות על רקע ההחלטה של עיריית ירושלים וחברת עדן להציב מתקני חניה לגובה, וזאת לטענתם, "מבלי שנעשו כל הסידורים הנדרשים לשמירה על ביטחון הילדים כמו זיהום אוויר, רעש,תיכנון תנועה ובטיחות".

מנגד, בעירייה ציינו בין השאר כי "התכנית שאושרה על מגרש בבעלות עירונית מאפשרת הקמתם של למעלה מ-100 מקומות חניה במקום ה-30 הקיימים בו כיום. מדובר בתוספת משמעותית מאוד עבור העסקים והמבקרים במרכז העיר. בחודשים האחרונים קיימה העירייה שיח הדוק עם הנהלת בית הספר וארגון ההורים של בית הספר והעקרונות למתווה הוסכמו בין הצדדים והם מאזנים היטב בין צרכי הציבור הרחב מחד וצרכי בית הספר מאידך, כך שכולם מרוויחים. אנו נמשיך בשיח מול הגורמים הרלוונטים על מנת ליישם את ההבנות שגובשו ולהמשיך ולחזק את מרכז העיר ובתוך כך את בית הספר הניסויי כפי שעשתה עד כה".

מחאת הורי הנסויי סמוך לבית הספר

מרכז העיר, סמוך לבית הספר הניסויי, הבוקר

במסגרת הפגנה שנערכה לפני שבועיים ילדי בית הספר הרימו שלטי מחאה עליהם כתוב: "מכירת חיסול", "ניר ברקת מזהם אותנו", "אומרים לא למפלצות החניה" ו-"לא נעים לראות סרטן בגן". על אף מחאת בית הספר, תושבי השכונה, סוחרים, אנשי ציבור, אנשי איכות סביבה ומומחי תנועה, עיריית ירושלים לא הסירה את התכנית מסדר היום, סגרה את המגרש ועורכת בימים אלה עבודות חפירה חפוזות במקום.

יו"ר וועד ההורים, יניב מזר, שמוביל את המחאה: "לצערנו בזמן שבכל המדינה נפתחת שנת הלימודים בהתרגשות גדולה, אצלנו הורי בית הספר וגני הילדים חוששים וחרדים לבריאותם ובטיחותם של הילדים. עיריית ירושלים פלשה לשטח המשמש את בית הספר כאחרונת עברייני הבנייה במטרה להקים מפלצות חניה. ננקוט במספר צעדי מחאה כדי להמחיש למקבלי ההחלטות את חוסר ההיגיון בהחלטה שתפגע לא רק בבית הספר אלא בכל תושב שירצה להגיע למרכז העיר".

מרכז העיר, סמוך לבית הספר הניסויי, הבוקר

מרכז העיר, סמוך לבית הספר הניסויי, הבוקר

לדבריה של מאיה שיאון, אמא לשלושה ילדים בבית הספר, "כל ההתעקשות של העירייה נובעת רק במטרה אחת להכניס עוד כסף לקופה שלה ולא משנה מה המחיר שישלמו ילדנו. מחר נפתח את שנת הלימודים במחאה כדי להמחיש לתושבי העיר את האסון התנועתי העלול להיגרם כתוצאה מהקמת מפלצות החניה בסמוך לבית הספר, ולא נפסיק עד שהתוכנית תרד מסדר היום כי מפלצות חניה זה לא פתרון לחניה".

ההורים הגישו בשבוע שעבר ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה נגד תוכנית העירייה. בתגובה, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג, פנה למנכ"ל העירייה בדרישה לפתוח את המגרש מחדש שכן "במצב הנוכחי אין אפשרות לאף אחד לחנות במקום – לא הורי בית הספר הניסויי, לא תושבים בעלי תו אזורי ולא המבקרים באזור, דבר שעלול להימשך כך תקופה ארוכה עד להכרעת וועדת ערר מחוזית".

מחאת הורי הניסויי, חוסמים את התנועה ברחוב הלל

חוסמים את התנועה, רחוב הלל, הבוקר

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. בית ספר שתקוע בגרון העיר

    למה כל הזמן הבית ספר הזה מחורר את הראש
    הוא היה בכלל צריך לצאת לאיזור הזה,
    עכשיו הם רוצים להמשיך לפגוע בכל תושבי העיר?
    זה כמו שישימו בית ספר בעזריאלי בתל אביב, ויגידו לסגור את החנייה שם
    למה כל תומכי ברקוביץ עושים מהומות ורוצים להתנכל להמשך התפתחותה?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חניה פרטית עבור ההורים שעושים סידורים וכו בעיר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה מרכז העיר הפקוק צריך להיות מאוכלס בבית ספר. שיעברו ללמוד בשכונות שירדנו את האזור בשעות הפיק ממאות המכוניות של ההורים ועל המגרש יש להקים מתחם חדש של בתי מלון. יאלללה נודניקים נשבר מכם

  4. לעירייה עקומה יש פרויקטים עקומים

    כל מה שהעירייה הזו מבצעת ,נעשה מתוך שלומיאליות של ועדה מחוזית הזויה. "רכבת התקלה"
    חסימת צירים ראשיים בגלל רמזורים שאינם צריכים להיות שם ,מיגדלים מגלומניים דוגמת "מיפלצות הולילנד" במרכז ירןשלים ,בנייה ב" רכס לבן" שהינה
    למעשה שמורת טבע ירוקה ,שצפויה לההרס על ידי
    כרישי נדל"ן ועוד ועוד "תעלות בלאומילך".על כן
    ביום הבוחר נבוא עימה חשבון .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר