יוסי דייטש, החזרה מקפריסין (צילומים: דוברות העירייה, אילן אסייג)
יוסי דייטש, החזרה מקפריסין (צילומים: דוברות העירייה, אילן אסייג)

סגן ראש העיר דייטש על פרשת איה נאפה: "היה צריך להוריד את הדגל לחצי התורן; איפה המעורבות ההורית?"

בשיחה עם "כל העיר" לקראת ועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, אומר סגן ראש העיר יוסי דייטש על פרשת איה נאפה: "זה פשוט פורנוגרפיה וגועל נפש; צריך לבדוק מה קורה למערכת החינוך ולמוסר שלנו"

פורסם בתאריך: 31.7.19 10:29

"החופש הגדול הנוכחי הוא תמרור אזהרה מאוד גדול לכך שמערכת החינוך שלנו בצרות", כך אומר סגן ראש העיר יוסי דייטש (אגודת ישראל) בשיחה עם "כל העיר" בפתיחת חודש החינוך של ירושלים ולקראת ועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, שתיערך ב-21.8 בטרמינל במתחם בתחנה. "הסיפור הזה של קפריסין, שאמנם הסתיים בכך שהצעירים הישראלים חזרו ארצה בלי אישום פלילי, הוא פרוז'קטור של אזהרה שהציבו לנו מול הפנים כדי שנראה איך אנחנו נראים", ממשיך דייטש וטוען כי "יום אחרי שאותם צעירים חזרו ארצה היה צריך להוריד פה את הדגל לחצי התורן ולהתחיל לבדוק איפה טעינו, לבדוק מה קורה למערכת החינוך ולמוסר שלנו".

כידוע, אחד מהמעורבים בפרשה הוא בנו של בכיר בעיריית ירושלים. דייטש מתייחס באופן כללי לפרשה ומוסיף כי "מה שקורה בתקופה האחרונה הוא לא פחות ממחריד. פתחתי את הרדיו ביום ראשון בערב ונחרדתי, ובסך הכל רציתי לשמוע את מהודרת החדשות. לא האמנתי שזו המדינה שבה אני חי. אני חושב שכיום כל אדם שחרד לילדיו לא יכול לתת להם לשמוע את מהדורת החדשות. זה פשוט פורנוגרפיה וגועל נפש. ביום ראשון שמעתי תיאורים מפורטים ונוראים על מה שהתרחש בקפריסין ותיאורים מזעזעים על גבול הפורנוגרפיה של הסרטונים שצולמו והובילו לשחרור של הנערים. אחר כך דיברו על הרצח ברמלה בגלל ויכוח על מקום חניה וזה נמשך עוד ועוד. זו מדינה מתוקנת?".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"איך יכול להיות שחבורת נערים נוסעת לחופשה בקפריסין והתוצאה היא שמדינה שלמה עומדת בקלון בכל העולם במשך עשרה ימים בגלל מה שקרה שם", ממשיך דייטש. "ומהן המסקנות של אותם נערים לאחר חזרתם לארץ? אני שמעתי נער אחד, והזדעזעתי, שאומר שהמסקנה שלו היא שצריך להחתים בחורות לפני שהולכים איתן. באמת? זו המסקנה שלו מכל האירוע הזה? איפה הערכים? איפה הכבוד הבסיסי? איפה אנחנו כמדינה? הנוער שלנו לא אמור להגיע בכלל לסיטואציה הזו. הוא אמור לדעת לכבד את הזולת. לצערי, אנחנו מתעסקים בשטויות ובפוליטיקה בגרוש במקום להתעסק בעיקר – בחינוך ובעתיד של ילדינו. אנחנו צריכים לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות. להשקיע ולהתייחס לנושא החינוך באותה חרדת קודש שבה אנחנו מתייחסים לביטחון. להשקיע עוד ועוד בחינוך וזה עדיין לא יהיה מספיק".



"אני לא הייתי נותן לילד שלי לנסוע בגיל כזה לחו"ל לבד" מדגיש דייטש, "ובכל מקרה הייתי בודק את המקום שאליו הוא נוסע, את הפעילות שיש שם, את החברים שאיתם הוא נוסע, את התוכניות שלהם, באיזה מקום הוא מתאכסן ומהו סדר היום שלו, איפה המעורבות ההורית? כן, עכשיו יהיה מי שיגיד שזו התערבות יתר ושאני לא נותן עצמאות – אבל אני מעדיף שיטיחו בי שאני לא נותן עצמאות ולא לקבל טלפון באמצע הלילה בגלל שהילד נעצר או שהוא בבית חולים בגלל קטטה".

עוד מוסיף דייטש: "אנחנו כהורים צריכים להיות יותר מעורבים בחייהם של הילדים שלנו. עצמאות זה אולי נשמע טוב, אבל מצד שני היא מביאה את החורבן. זה שאנחנו נותנים לילדים שלנו לעשות ככל העולה על רוחם בשם הייחודיות וכדי שלא להכביד על נפש הילד – זה טעות. יש דורות שלמים שלא זכו לחופש המוחלט הזה ולא חסר להם כלום – לא ביטחון עצמי, ולא חוויות ולא שום דבר".



מה ניתן לעשות ברמה העירונית?
"צריך למצוא את הדרכים להעסיק את הנוער בשעות הפנאי ובימי החופש. למלא להם את השעות בפעילות עם ערכים ולטובת הכלל ולא ברביצה מול מסכים או בחופשות הוללות".

ובפועל – מה צריך לעשות?
למצוא דרך להגביר את שיעורי הערכים והמסורת היהודית. למכור לילדים יותר ציונות. לגרום להם להבין את חשיבות הערך של בן אדם לחברו, את חשיבות הכבוד לזולת, ללמד דרך ארץ ואיך מתנהגים. המעורבות שלנו, הן ברמה העירונית והן ברמה הפרטנית, צריכה לגדול. זה לא הוקוס פוקוס, דרושה פה עבודה וצריכה להיות תוכנית לאומית שתוביל לשם. שתגרום לנוער שלנו לבלות בלי שאירועים יסתיימו במריבות, בקללות, באלימות ובאירוע כמו שקרה בקפריסין".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. אורן כהן-מגן

    צודק בהחלט סגן ראש העיר, דויטש. זו פשיטת רגל מוסרית, ערכית וחינוכית. תמרור אדום שיש להתייחס אליו במלא הרצינות. וקודם כל ההורים! הכל מתחיל מהבית בו הילד הזה גדל. מהדוגמה האישית שהוא מקבל מהוריו. ומהמודל לחיקוי שעומד לצידו במהלך חייו. בהחלט הדגל צריך לרדת לחצי התורן.

  2. שיבדוק

    גם מה נעשה אצל המגזר החרדי,לפני שיטיף מוסר.
    הכי קל להטיף לאחרים מוסר.הבעיה שהטפת שהמוסר היא מעוותת,

  3. מ.ירושלים

    מ.ירושלים
    צודק בהחלט .יש מקום לדרוש ולפטר את הבכיר בעירייה שהביא נזק וקלון על העיר!

  4. ירושלמית

    כל מילה נכונה..אם אין חינוך לערכים בבית ובראש המדינה עומד אדם מושחת אז זו התוצאה..זילזול ורמאות

  5. זאת התוצאה

    של יותר מעשור של שלטון ביבי הליכוד החרדים והכיפות הסרוגות
    אז שדטייש יפנה חיצי בקורת לאלו שמחזיקים במושכות השלטון,
    חינוך לא מתחיל רק בבית,חינוך ,מוסר,וחברה בריאה מתווים דרכי שלטון נכונים
    בכל מגזר יש בעיות,גם במגזר החרדי,וגם הדתי,גם שם יש בעיות לא קטנות

    דבר נוסף הטפת מוסר לאחרים זאת הדרך הכי קלה,שכל אחד יקח משהו מהסיפור הזה ויתקן את עצמו
    במקום להתחיל להטיף מוסר ולתקן אחרים.

    אנשים מטיפים מוסר לאחרים בקלות,רק כשזה נוגע לאחרים.
    נראה אתכם מטיפים להם מוסר לאלו שרצים להטיף מוסר לאחרים ,הם ינפנפו אתכם מעלהם.

    שורה תחתונה צריך רק להצטער שאלו שיכולים להשפיע על החברה במדינה שלנו ולהתוות מוסר,דרך ארץ,סמל למידות טובות,
    בוחרים בדרך הפוכה

  6. ירושלמי לשעבר

    אני מניסיוני יודע שהחרדים לא טובים יותר. אבל אכן צריך להוריד את בדגל לחצי התורן

  7. טובלים ושרץ בידם

    טובלים ושרץ בידם אתה בא ללמד אותנן מוסר? לפחות אצלנו יש שקיפות בניגוד לחברה שאתה גדלת שבה עושים חיות אדם עושים כרצונם ואתם מטאטים מתחת לשטיח לא מכבדים חוק ומוסר

  8. ירושלמי

    אם יש בכיר בעירית ירושלים שבנו הוא חלק מאותה חבורת נערים שסרחה, חייב אותו בכיר להדיר את רגליו מהשירות הציבורי ולעשות לביתו בקטע החינוכי.
    חבל שלא מפורסם שמו, כי הרי שכרו הוא ממשלם המיסים הישראלי/ירושלמי.

  9. פחחות וזגגות

    יוסי דייטש גילה סוף סוף מה זה ערסים. האליטה החדשה בישראל. בהצלחה

  10. אני

    כל מילה אמת מקווה שגם הכותב עושה בדק בית. הכל היום מקבל יחס של זילות. עושים ילדים ונותנים למסגרת גדל אותם מ7 עד 17 נותנים להם טלפון מגיל שלוש העיקר שיסתמו את הפה לא מלמדים ילדים כבוד וגבולות ואנחנו לקראת מימוש כל החזון והנבואות…. השם ירחם

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנחנו קיבלנו חופש מההורים וגם בעוד מליון גילגולים לא היינו מגיעים למצבים של סדום ועמורה. מדובר בנערים ומשפחות רקובות כמו חצי מהעם הזה זאת אמת המרה והכואבת. אפשר לחנך רק את מי שרוצה ונפשי חשקה בדרך הטובה, רק מי שהוא טוב וישר בבסיס שלו. לא נראה לי שמדובר באנשים שהחינוך לא היה זמין להם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר