מתוך סרטון הווידאו בגוננים - צעיר נכה (צילום: פרטי)
מתוך סרטון הווידאו (צילום: פרטי)

איך בדיוק יעבור כאן נער בכסא גלגלים? כדאי לשאול את חלק מעובדי מינהל גוננים

ל"כל העיר" נודע כי עובדי עיריית ירושלים הגיעו להתקין מחסומים למניעת חניה על המדרכה ברחוב בן זכאי בעקבות תלונות של נער בן 15 שמתנייד בכסא גלגלים, אך חלק מעובדי המינהל מנעו זאת. המינהל בתגובה: "פועלים למציאת פתרון הולם"

פורסם בתאריך: 30.7.19 16:34

איך בדיוק נער בן 15 שמתנייד בכסא גלגלים יכול לעבור ברחוב יוחנן בן זכאי? לאחר פניות רבות לעיריית ירושלים מצד הנער ואמו, שמתגוררים בשכונה, הגיעו עובדי העירייה ביום ראשון לרחוב בן זכאי על מנת להציב מחסומים שימנעו את החניה בחלק מהמדרכה, אולם בעקבות פנייתם של חלק מעובדי המינהל הקהילתי העבודה הופסקה. הסיבה: במינהל מתנגדים לחסימת מקומות החניה ודורשים פיתרון חלופי, כמו למשל מפרצי חניה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



בשיחה עם "כל העיר" מספרת איריס גולדנר, תושבת השכונה ואמו של אריאל גולדנר, בן ה-15, שמתמודד עם שיתוק מוחין ומתנייד בכסא גלגלים: "הבן שלי לומד בבית ספר בשכונה המיועד לנערים עם שיתוק מוחין. מתחילת השנה שעברה אני נאבקת לאפשר לו מעבר בטוח לבית הספר וזה לא פשוט בכלל", היא מתארת, "אני עובדת מול גורמים שונים שיש להם אינטרסים שונים. מה שנשאר זה דבר קטן יחסית – מקטע של כ-50 מטרים של מדרכה, שבה בניגוד לחוק אנשים מחנים את הרכבים שלהם וחוסמים את המעבר. עובדי העירייה סיירו במקום, הן ממחלקת שפ"ע והן ממחלקת נגישות, וגם הצוות מבית הופמן במינהל הקהילתי מכיר את הבעיה".

"ביום ראשון הגיעו עובדי עירייה להציב עמודים, מחסומים קטנים, לאורך המדרכה במטרה למנוע מכלי הרכב לחנות עליה", היא מספרת, "כך הבן שלי יהיה יכול לעבור עם כסא הגלגלים לבית הספר, אבל אז הגיעו שני עובדים מהמינהל וחסמו פיזית את המדרכה, הם מנעו מאותם עובדי עירייה להקים את העמודים, בטענה שזה לא מידתי", כך טוענת ומתארת גולדנר. "זה מגוחך שהבן שלי צריך לנסוע בהסעה לבית הספר בשכונה. הילד שלי כבר לא קטן, הן בן 15 ורוצה להיות עצמאי, שנה שלמה הוא כותב מכתבים לעירייה, למחלקת נגישות, למחלקת שפ"ע. מקומם אותי שעד שבעירייה מוכנים לעשות משהו, באים החבר'ה מבית הופמן ועוצרים את זה. הם התווכחו שם עם העובדים שאמרו 'טוב, נעשה ישיבה ונחשוב מה לעשות'".

"אני רוצה מעבר בטוח לילד שלי", מדגישה גולדנר, "המדרכה צריכה להיות פנויה כדי שהוא יוכל לעבור בצורה בטוחה".

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים פועלת יחד עם המינהל הקהילתי למצוא פתרון מיידי והולם ולאפשר מעבר מונגש כנדרש".

מצוות מקצועי שכונת גוננים-רסקו נמסר בתגובה לפניית "כל העיר": "במהלך שבעת החודשים האחרונים אנו פועלים ביחד עם איריס גולדנר ואריאל בנם למציאת פתרון הולם לאוכלוסיית הולכי רגל, הנכים ולעגלות תינוקות במדרכה בבן זכאי. קיימנו סיורים עם גורמים עירוניים, ואף מימנו שלטי מינהל, שמבקשים מהתושבים להשאיר מעבר בטוח. לאחר הסיורים סוכם על ידי הגורמים העירוניים שהפתרון המעודף הוא מפרצי חניה, שבו גם הולכי רגל לא יפגעו וגם ציבור השכונה שמחזיק בכלי רכב יוכל לחנות ללא מפריע. לפני כשבוע פנו מאגף בטיחות בדרכים למינהל ועידכנו על כך שעתיד להתבצע סימון מקומות חניה כך שישאר מעבר של מטר וחצי על המדרכה, ולאחר הסימון יהיה מתן דוחות התראה ולבסוף מתן דוחות. ביום ראשון האחרון עודכנו על ידי תושבים שמציבים 'עמודונים', וזאת בניגוד לסיכום אופציית העמודונים שניתנה בעבר, שנדחתה משום שאופציית מפרצי החניה עדיפה. יש לציין עוד כי ה'עמודונים' הוצבו ללא יידוע ושיתוף ציבור, כנהוג וכמצופה לפני מהלך שכזה.  בימים הקרובים תתקיים פגישה נוספת עם כלל הגורמים להבאת פתרון אנו פועלים ונמשיך לפעול למען תושבי השכונה ולאזן בין כלל האינטרסים והצרכים השונים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוני

    הפתרון הוא לתת דוחות למי שחוסם מדרכה לא רק בגוננים, בכל מקום בעיר. ולא רק נערים בכיסאות גלגלים מתקשים לעבור גם עגלות, קשישים ואזרחים אחרים לתקלים בבעיה הזאת. צריך להתקשר ל106 ולהתלונן. ניתן גם לכתוב מכתב למשטרה ולשלוח להם צילום ופרטים והם יוציאו דו"ח.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר