זאב אלקין, יוסי דייטש (צילום: ארנון בוסאני, תומר אפלבאום)
זאב אלקין, יוסי דייטש (צילום: ארנון בוסאני, תומר אפלבאום)

הבחירות לראשות העיר: השר אלקין מחמם מנועים, אך ממתין לדייטש

ל"כל העיר" נודע כי השר אלקין נפגש עם אנשי מפתח בירושלים, על הפרק - התמודדות בבחירות על ראשות העיר

פורסם בתאריך: 26.4.18 14:22

הבחירות לראשות העיר מתקרבות בצעדי ענק – בעוד חצי שנה ראש העיר המכהן ניר ברקת יפנה את לשכתו בבניין כיכר ספרא. בינתיים, השם החם שרץ בימים אלה במסדרונות מפלגת השלטון – הליכוד הוא של השר לירושלים ומורשת חבר הכנסת זאב אלקין, שכבר מחמם מנועים.



ל"כל העיר" נודע כי השר אלקין ואנשיו נפגשו השבוע עם אנשי מפתח ירושלמים ודמויות בולטות בעיר, חלקן מזוהות עם המחנה של ראש העיר ניר ברקת.

בין הגורמים שנפגשו השבוע עם השר אלקין נמנה גם יו"ר מינהל קהילתי ארמון הנציב יהודה בן יוסף, שנחשב לאיש מפתח בירושלים ויכול אף לשמש כמועמד מטעם רשימתו של אלקין, אם וכאשר תהיה, ולהוות משקל כנגד שילובו הצפוי של יו"ר מינהל קהילתי גילה עופר איובי ברשימתו של המועמד לראשות העיר משה ליאון. בן יוסף סירב להתייחס לדברים.

יהודה בן יוסף (צילום: פרטי)

יהודה בן יוסף (צילום: פרטי)

גורם נוסף שאליו מכוון אלקין הוא יו"ר ועד הסוחרים של שוק מחנה יהודה נינו פרץ, שנחשב לאחד מהגורמים הקרובים ביותר לברקת.

אלקין, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", מנהל בתקופה האחרונה שיחות לא מעטות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש העיר ברקת בנושא, כשהוא משתף בלבטיו גורמים נוספים בסביבתו. גורמים המעורים בפרטים מספרים כי אלקין מבקש בשלב זה לבחון את המצב ואת הסיכויים שלו להיבחר, כשהוא גם מנסה להבין האם יהיו מועמדים נוספים, פרט לאלה שכבר הכריזו.

נינו פרץ (צילום: מתוך פייסבוק)

נינו פרץ (צילום: מתוך פייסבוק)

אותם גורמים מציינים כי עיקר דאגתו של אלקין הוא ממועמד חרדי, וליתר דיוק ממועמדותו המסתמנת של סגן ראש העיר יוסי דייטש, נציג יהדות התורה. עוד טוענים אותם גורמים כי במידה ודייטש אכן יתמודד על ראשות העיר, הסבירות שאלקין יציב את מועמדותו נמוכה ביותר.

יוסי דייטש (צילום: תומר אפלבאום)

יוסי דייטש (צילום: תומר אפלבאום)

אלקין נפרד לאחרונה משרי הררי, שהועסקה כרכזת בכירה בלשכת הדוברות של השר. כיום משמשת הררי כדוברת של המועמד לראשות העיר משה ליאון. הררי, חברת צוות של צעירי הליכוד, נבחרה לפני שבועיים לסגנית נשיא וחברת ועד מנהל בארגון הימין-מרכז הוותיק באירופה (DEMYC -Democrat Youth Community of Europe).

שרי הררי (צילום: מתוך פייסבוק)

שרי הררי (צילום: מתוך פייסבוק)

אלקין, כאמור עדיין לא החליט, אבל מתחת לפני הקרקע הוא ואנשיו בהחלט בוחנים את השטח מקרוב. אחד הגורמים שנפגש עם השר אלקין באחרונה מספר ל"כל העיר": "השר אלקין זימן אותי לפגישה כדי לפרוס בפני את תפיסת העולם שלו על ירושלים. הוא נשמע מבטיח והיה מעניין לשמוע אותו. אנחנו מכירים הרבה שנים, אני חושב שזה מכבד את ירושלים ששר רוצה להיות ראש העיר שלנו. כרגע, ממה שהבנתי הוא עדיין שוקל אם לרוץ".

זאב אלקין (צילום: ארנון בוסאני)

זאב אלקין (צילום: ארנון בוסאני)

 

לדברי אותו הגורם השר אלקין "רואה את ירושלים כעיר פלורליסטית. היתרון שלו על הכוכבים האחרים, כמו יום טוב סמיה ונחמן שי, זה שהוא מכיר את העיר. כשר לענייני ירושלים עוברים דרכו המון תקציבים, הוא יודע איך לטפל בעיר. הוא איש אהוד בסך הכל. ישבנו ודיברנו, היה לו חשוב להבין איך העיר נראית, להבין את יחסי הכוחות, הוא איש חכם ושקול.

 

 

אלקין, 47, חבר כנסת בליכוד, מכהן כיום בתפקידי השר ירושלים ומורשת והשר להגנת הסביבה, כמו כן הוא חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. בעבר הוא שימש כשר העלייה והקליטה, יו"ר ועדת הכנסת, יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת חוץ וביטחון.

ח"כ דוד אמסלם (צילום: אמיל סלמן)

ח"כ דוד אמסלם (צילום: אמיל סלמן)

כאמור, שום דבר עדיין לא סגור ואלקין עשוי להתמודד עם משוכה מבית – כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר" גם שמו של יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד אמסלם עלה כמתמודד אפשרי על ראשות העיר. אמסלם, כידוע, היה בעברו עובד בכיר בעיריית ירושלים וכיהן כמנהל האגף לשיפור פני העיר.

כמו אלקין, גם אמסלם ממתין להחלטה של סגן ראש העיר דייטש. ל"כל העיר" נודע כי אמסלם הוא תומך נלהב במועמדותו של דייטש לראשות העיר, כך שאם דייטש ירוץ בבחירות, אמסלם צפוי לתמוך בו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר