עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)
עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

קירוב לבבות של ברקוביץ – מגעים עם גורמים חרדים

עופר ברקוביץ, השבוע ל"כל העיר": "יש הרבה צעירים חרדים שיצביעו לי. לא יגידו לי את זה בראש חוצות, אבל ברגע האמת יבינו מה טוב לירושלים"

פורסם בתאריך: 5.5.18 20:17

ל"כל העיר" נודע כי נערכים נסיונות למגעים בין גורמים חרדים-עובדים, לבין גורמים במטה המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ. גורמים חרדים מאשרים השבוע ל"כל העיר" כי מתקיימות שיחות ופגישות עם גורמים במטה ברקוביץ. יחד עם זאת, במטה ברקוביץ מבהירים כי נערכות פגישות עם הציבור החרדי-העובד בירושלים, ולא עם גורמים פוליטיים.

"מתקיימות פגישות עם אנשים חרדים בכל מיני רמות בירושלים", אומר ברקוביץ השבוע ל"כל העיר". "אני חש שיש פתח אמיתי לחיבור ולחזון משותף. אני עובד בשטח. יש הרבה צעירים חרדים שיצביעו לי. לא יגידו לי את זה בראש חוצות, אבל ברגע האמת יבינו מה טוב לירושלים. אני תמיד פתוח לפוליטיקאים חרדים – יש לי מערכות יחסים מקצועיות טובות עם יצחק פינדרוס ויוחנן ויצמן ועוד. ויש לי קשרים טובים עם הנציגים בש"ס. אני רואה איך אני מנהל איתם שותפות ודיאלוג. מצד שני, אני לא מוכן להשלים עם הסכם השכונות שפגע בציבור הכללי", הוא מבהיר, "לקחת מבנים של הציבור הכללי ולהעביר אותם לציבור החרדי. לא אחד על חשבון השני, אלא אחד לצד השני".



בבחירות הקרובות לראשות העיר, כמו כל מערכת בחירות בירושלים, יהיה משקל משמעותי לקול החרדי – כוח אלקטורלי לא קטן בעיר כמו ירושלים. לכן, אין זה מפתיע כאשר מועמדים חילונים מנסים לגרוף קולות מהציבור החרדי – זה שעד לפני כמה שנים היה מאוחד, אך כיום מפולג מאוד. למעשה, הפיצול בציבור החרדי-ליטאי החל לאחר פטירתו של הרב יוסף שלום אלישיב ב-2012, השבר העמיק לאחר פטירתו של יורשו הרב אהרון יהודה לייב שטינמן בדצמבר האחרון. את הסממנים לפיצול בקול החרדי ניתן היה לראות עוד בבחירות לראשות העירייה ב-2013, במהלכן התמודדו לעיריית ירושלים שתי רשימות נפרדות – דגל התורה ובני תורה בראשות הרב חיים אפשטיין. סך הכל, כיום, ישנם 14 נציגים חרדים במועצת העירייה: אגודת ישראל-דגל התורה – 8; ש"ס -5; בני תורה 1. יחד עם זאת, היום נשמע הרבה יותר קולם של החרדים המתונים-העובדים, שלא מצביעים כעדר אחר המועמד החרדי המובהק.


עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


לדברי ברקוביץ, "החרדים הם חלק מירושלים וחלק בלתי נפרד מהעיר הזו. הימים שהציבור החרדי היה הולך כעדר כבר לא כאן. כדי ששני הציבורים יוכלו לחיות ביחד בירושלים אסור שציבור אחד יבעט בציבור השני. זה בסיס של השותפות בירושלים. חלק גדול מהחרדים עובדים ומסתכלים בצורה סובלנית על העיר. הזמנים השתנו. אני סמוך ובטוח כי החרדים העובדים ונוספים יבינו כי אני האיש הראוי ביותר להנהיג את ירושלים בשנים הבאות".

האם ברקוביץ מכין את הקרקע לקראת מהלך של "דיל", שיכול להירקם בינו לבין הציבור החרדי – כנראה המתון יותר? לדבריו, הקמת שכונה חרדית חדשה היתה יכולה להקטין את העימותים בקרית היובל. "החרדים יכולים לתמוך ברעיון כזה, הקמת שכונה חרדית חדשה", הוא אומר, ומוסיף: "אני עיוור צבעים ומתכוון להיות ראש עיר של כולם".

ומה לגבי מועמדותו האפשרית של סגן ראש העיר המכהן יוסי דייטש, נציג יהדות התורה, לראשות העיר? "אני לא יודע להגיד שדייטש מסוגל לאחד את החרדים", טוען ברקוביץ. "יש דינמיקות מעניינות בתוך הקול החרדי, זה לא העדר שהכרנו בעבר, יש המון שיקול דעת והמון מחשבה. בסוף, השותפות זה הדבר המרכזי. ירושלים לא יכולה להתנהל בהכנעה של ציבור זה או אחר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר