חגית משה, יו"ר סיעת הבית היהודי בעיריית ירושלים (צילום: יח"צ)
סגנית ראש העיר חגית משה (צילום: יח"צ)

"את מי זה מעניין אם אני הולכת עם מטפחת, עם השיער שלי חשוף או עם פאה?"

סגנית ראש העיר חגית משה, יו"ר סיעת הבית היהודי, הפכה להיות השם החם בבחירות. לאחרונה היא מחוזרת על ידי חלק מהמועמדים הבולטים לראשות העיר. אבל, בסביבת העבודה שלה, עדיין מתעניינים בעיקר במה שיש לה על הראש

פורסם בתאריך: 5.7.18 09:56

ביום שני, בשעה 17:00, הקומה החמישית בבניין עיריית ירושלים נראית מנומנמת למדי. שקט מדי. ככה זה כשבעוד פחות מארבעה חודשים יתקיימו הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה – כל נבחרי הציבור עסוקים רק במרוץ – בעיקר מחוץ לכיכר ספרא. נראה כי בשבועות האחרונים מי שהפכה להיות השם החם בבחירות, שהיתה לדבריה מחוזרת על ידי שלושה מועמדים בולטים לראשות העיר – כאלה שהבטיחו לה מקום ריאלי פלוס ברשימה שלהם, היא סגנית ראש העיר חגית משה, יו"ר סיעת הבית היהודי בעירייה, מחזיקת תיק הכספים. את ההצעות היא דחתה, כך היא מספרת.



אך מה שמעסיק לא מעט גורמים בסביבת עבודתה, בעיקר בקרב הציבור הדתי-לאומי והחרדי זה האם משה הורידה את כיסוי הראש והולכת בשיער חשוף או שמא מדובר בפאה? אז קודם כל, כדי שלא תהיה אי הבנה, משה מבקשת להבהיר: "זו פאה", ומציינת: "אבל מה זה משנה אם אני הולכת עם מטפחת, עם השיער שלי חשוף או עם פאה? אני דתייה ואני גאה באורח החיים הדתי שלי. אף אחד לא בחר אותי על תקן הרבנית של ירושלים. אני בתפקיד ציבורי וברמה האישית אני מחויבת להלכה, אבל יש יותר צדיקות ממני. לא צריך לשפוט אותי לפי הכובע או הפאה שלי. שישפטו אותי לפי העשייה שלי, ולא אם חיבקתי את ניר ברקת או לא, אני לא על תקן על זה. אם רוצים אותי על התקן הזה אז אולי אני לא מתאימה".

משה ממשיכה ומסבירה שהיא עברה מכיסוי ראש לפאה לאחר החתונות של ילדיה. "שמתי פאת ערב לחתונות ומאוד אהבתי את זה", היא מציינת. "הילדים שלי אמרו לי 'אמא, לא עושים דברים כאלה בשנת בחירות'. אז מה קרה? כולם חוגגים שחגית הורידה את כיסוי הראש? אז כולם יכולים להיות רגועים, זו בסך הכל פאה".

חגית משה סגנית ראש העיר (צילום: אמיל סלמן)

גאה באורח החיים הדתי שלי – סגנית ראש העיר משה (צילום: אמיל סלמן)

משה, 47, אמא לשישה ילדים, מתגוררת ברמות 25 שנה, במקור מבאר שבע, בעלה איציק משה, מנהל תחום הנוער בעירייה ודמות מוכרת בעצמו במגזר הדתי-לאומי. היא עובדת של עיריית ירושלים משנת 1996, התחילה במנח"י כשניהלה את המחלקה לטיפול סדיר והיתה שותפה למהלך פתיחת אזורי הרישום בבתי הספר בירושלים וטיפלה בתחום מניעת נשירה של תלמידים.

כל המועמדים לראשות העיר קורצים לקהל הבוחרים של הציבור הדתי-לאומי בירושלים. "זו הסכנה הגדולה", טוענת ואומרת משה, "זו אחיזת עיניים. כל מיני מפלגות שלא עשו כלום במשך תשע שנים עבור הציבור הדתי לאומי פתאום מכוונות אליו. הציבור הדתי לאומי גדל בקצב מדהים וצריך לקבל את המענים שלו. כולם מחזרים אחרי ציבור הציונות הדתית, אבל בסוף הציבור הדתי – כשהוא צריך לקבל מענה הוא פונה אלינו ואנחנו מטפלים. לכן חשוב לי לחזק את הכוח שלי במועצה בבחירות הבאות".

 

משה מציינת כי היא מכוונת בבחירות הקרובות לצמוח לארבעה מנדטים ולהמשיך ולשמש כסגנית ראש העיר, אבל כנראה שזה לא יהיה לה קל, לא בשל נגיסת הקולות מרשימות שונות שגם מכוונות לקהל הדתי המבוקש, אלא גם כי יש לה צרות מבית. "הציבור הירושלמי חכם ומבין", היא אומרת. "הציבור ישאל את עצמו את השאלה – האם הוא רוצה לבחור חבר מועצה שיושב באופוזיציה ומתנגח עם ראש העיר, או בי? אני יכולה להוכיח עשייה – שנתיים אני יושבת ראש ועדת הכספים, אני עסוקה בעשייה".

לגבי מועמדותה של חברת הכנסת רחל עזריה, דתייה בעצמה, היא אומרת: "רחל עזריה, לדעתי, לא תרוץ עד סוף. היא רצתה לחזור והיא צריכה פלטפורמה ובשלב כלשהו היא תחבור לדעתי למועמד אחר, אבל זו רק ספוקלציה".

השבוע היא העבירה הילוך במסע הבחירות שלה בירושלים – ביום שלישי היא ערכה יום צילומים, עם הפאה כמובן, והחלה לעבוד עם חברת הפרסום ותקין'S בוטיק. לדבריה, היא מתכוונת לככב גם על שלטי אוטובוסים – אגב, מאבק שהובילה לפני חמש שנים עזריה, שהגישה בג"ץ נגד הדרת תמונות של נשים משלטי הבחירות בעיר. "כנראה שכן תראו אותי על האוטובוסים", היא מציינת, "החרדים בירושלים רגילים לראות את הפנים שלי, זה בסדר".

תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפי הסקרים לא תעבור את אחוז החסימה

  2. יוסי אלול

    חגית את אישה ענקית תמשיכי בעשיה ונפגש ביום שלישי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר