עופר ברקוביץ, משה ליאון, זאב אלקין, אבי סלמן, רחל עזריה, יוסי חביליו (צילומים: עמית שאבי, Kopitchinski & Yado, אורן בן-חקון, פרטי, אסף קרלה, ישראל כהן)
עופר ברקוביץ, משה ליאון, זאב אלקין, אבי סלמן, רחל עזריה, יוסי חביליו (צילומים: עמית שאבי, Kopitchinski & Yado, אורן בן-חקון, פרטי, אסף קרלה, ישראל כהן)

הבחירות לראשות העיר, קהל היעד: הציונות הדתית

המועמדים לראשות העיר מבינים: המצביעים חובשי הכיפות הסרוגות בירושלים יכולים להכריע את הבחירות

פורסם בתאריך: 14.7.18 17:13

מערכת הבחירות בירושלים הולכת ומתקרבת לנקודת רתיחה. אמנם עד לבחירות, שיתקיימו ב-30.10, יש עוד כשלושה וחצי חודשים, אך המועמדים לראשות העיר – חברי המועצה משה ליאון ועופר ברקוביץ, שר ירושלים ומורשת זאב אלקין, ח"כ רחל עזריה, עו"ד אבי סלמן ועו"ד יוסי חביליו – וגם אלה שעדיין לא הודיעו באופן רשמי על ריצה בבחירות דוגמת סגן ראש העיר יוסי דייטש, עסוקים עד מעל הראש בניסיונות להבטיח את תמיכת הבוחרים בהם בקלפי.



(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

קולות הבוחרים בירושלים, אלה שאת תמיכתם מבקשים המתמודדים להשיג, מחולקים לשלושה מגזרים עיקריים: המגזר החרדי, שהוא ככל הנראה הכוח האלקטורלי הגדול ביותר, שבו גם עדיין בוחנים אם להציב את יוסי דייטש כמועמד מטעמם או להכריז על תמיכה באחד המועמדים שכבר הכריזו, המגזר החילוני, שהקולות שלו צפויים להתפלג בין כלל המועמדים, והמגזר הציוני-דתי, שאליו, כך נדמה, נשואות עיניהם של כלל המתמודדים שעושים כל שביכולתם כדי להבטיח תמיכה של רבני הכיפות הסרוגות.

גורמים שונים בכיכר ספרא ובסביבת המועמדים לראשות העיר מציינים בשיחות עם "כל העיר" כי הבחירות הקרובות יוכרעו על ידי המגזר הציוני-דתי. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר, אפילו בסביבתו הקרובה של המועמד הפוטנציאלי החרדי דייטש, סימנו את קולות הקהילה הציונית דתית כזו שתכריע את הבחירות, תוך שהם ציינו כי דייטש נפגש עם רבני הציונות הדתית ושואף להגיע לכ-15,000 מצביעים מקרב המגזר הציוני דתי כדי להבטיח את בחירתו.

יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

דייטש, חשוב לציין, ממש לא לבד. גם המועמדים האחרים – אלקין, ליאון, ברקוביץ, עזריה, סלמן וחביליו לוטשים עיניים אל קולות הבוחרים מהמגזר הציוני דתי, כשכולם מנהלים קמפיין נרחב להבטחת התמיכה בהם.

 



"כל העיר" פנה השבוע למועמדים לראשות העיר וביקש את התייחסותם בנוגע לקולות הציונות הדתית.

רחל עזריה (צילום: פרטי)

"הציונות הדתית היא קבוצה משמעותית בציבוריות הירושלמית", מציינת ח"כ עזריה, יו"ר סיעת ירושלמים. "כבת לציונות הדתית אני מכירה את החברה הזו ורואה מקרוב את התהליכים שמתרחשים בה ומציירים מגוון ופסיפס זהויות. בכל מערכות הבחירות האחרונות הציונות הדתית הכריעה את הבחירות. עד לבחירות לפני עשור, הציונות הדתית נטתה לשתף פעולה עם המגזר החרדי. לפני עשור הקמנו את 'ירושלמים', שלראשונה יצרה שותפות עומק בין חילונים ודתיים מתוך הבנה שאנחנו לא מעוניינים לכפות את אורח חיינו על המרחב הציבורי הירושלמי, אלא לייצר מרחב מגוון שכולם מרגישים בו בנוח. בבחירות הקרובות חלקים משמעותיים של המגזר החרדי גם מעוניין להיות חלק משותפות זאת, ואנו רואים את המגוון מתפתח גם בציבור זה, וגם זה יקרה תחת תנועת ירושלמים, כמו שקרה בציונות הדתית לפני עשור".

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado)

חבר מועצת העירייה ליאון אומר כי "גדלתי בציונות הדתית, התחנכתי במוסדות הלימוד בה וילדיי בוגרי אולפנות וישיבות הסדר, ואני מוקיר ומכיר מקרוב את הציונות הדתית על עשייתה המרובה לחיזוק ירושלים ובניין הארץ. לאחר שלאורך הקדנציה האחרונה ידעתי לחבר ולאחד בין כלל המגזרים בעיר, אני סבור כי לציבור הדתי לאומי יש כוח משמעותי כמגזר חזק, שנמצא בחתך סוציו-אקונומי גבוה וכקהילה תורמת ומשפיעה בכל ההיבטים, ובשל כך ישנה משמעות רבה להישארותם בעיר. בשנים האחרונות ישנה מגמה שלילית בקרב הזוגות הצעירים מהמגזר, בין היתר בשל העובדה שהעיר לא מעמידה תשתית קהילתית, תרבותית מתאימה למשפחות הצעירות ובשל הקושי העצום ברכישת דירה. על כן, בכוונתי לפעול ולהשיב את הילדים הביתה, להחזירם לירושלים, קרוב להוריהם, תוך נקיטת פעולות להגדלת והאצת דיור בר השגה עבורם. הצלחה במשימה זו תוביל להשארת הצעירים והחזרתם של העוזבים ובהתאם תצמיח ותפתח את הכלכלה המקומית ותקים תשתית קהילתית תרבותית הולמת עבורם ובכך לשמירה על ירושלים".

זאב אלקין (צילום: עמית שאבי)

זאב אלקין (צילום: עמית שאבי)

"הקהילה הציונית דתית בירושלים על גווניה הרבים היא מרכיב חשוב ביותר בפסיפס הדמוגרפי המורכב בירושלים", מציין השר אלקין. "במובנים רבים היא משמשת כגשר בין הציבורים השונים בעיר, ולעיתים כקהילה שמכריעה בנושאים שונים שהם במחלוקת בין הציבור החרדי לציבור החילוני. המנהיגות של הציונות הדתית מבינה היטב את החשיבות הלאומית בחיזוק הקהילה החילונית והמסורתית בירושלים, מתוך דאגה לכך שכלל הציבורים במדינת ישראל יישארו מחוברים לירושלים. לכן, הרבה פעמים הם מתייצבים בחזית ההגנה על האינטרסים של הציבור החילוני והמסורתי בשיח הציבורי המתקיים בעיר. מצד שני, המנהיגות של הציונות הדתית בדרך כלל אינה תומכת בשיסוי ציבור בציבור בירושלים, ומסוגלת להוביל את הקו המבקש לחבר את הציבורים השונים ואת הקצוות הירושלמיות לצורך עשייה למען האתגרים המשותפים של העיר. כמועמד מוביל היום לראשות עיריית ירושלים, שנהנה מתמיכה רחבה מאוד בציבור הציוני דתי על כל גווניו, אני מרגיש את עצמי מחויב לקו הזה שמטרתו לחבר ולא לפלג ולאפשר לכלל הציבורים בירושלים חיי שכנות טובה ושיתוף פעולה".

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

יו"ר תנועת התעוררות ברקוביץ: "הציבור הדתי לאומי הוא מרכיב מרכזי בפסיפס הירושלמי, שמחבר תחתיו את כלל המגזרים. אני נפגש עם רבנים ושומע מהם על תמיכה ועל הצורך בראש עיר ובסיעה שתחבר תחתיה את כולם בלי שיוך מפלגתי ובלי אינטרסים זרים – פשוט למען ירושלים. הם מעוניינים לצאת מהשטיבל הפוליטי, ולשים יד על הגה ההנהגה בשותפות עם המגזר הכללי. לצערי, הציבור הדתי לאומי שבוי בידי נציגים סקטוריאליים האדישים לציבור ששלח אותם כאשר הם מונעים גם מאינטרסים פוליטיים צרים ולא מדאגה אמיתית לצרכי הציבור הדתי לאומי. התעוררות בראשותי היא האלטרנטיבה של יציאה מהשטיבל הפוליטי הזה. התעוררות היא בית לציונות הדתית: 40 אחוז מפעילי התנועה משתייכים לציונות הדתית ו-50 אחוז מחברי מועצת העיר של התעוררות הם חובשי כיפות סרוגות. אני מתחייב שירושלים תישאר של כולנו. אחרת היא פשוט לא תהיה. אלקין וגם ליאון מחזרים אחרי הקול החרדי על גב הציבור הדתי לאומי. הם רואים בציבור הזה 'לקוח שבוי', שנמצא בכיסם ולכן הם מרשים לעצמם לחזר אחר הציבור החרדי תוך רמיסת הציבור הדתי. הציבור הדתי צריך להפסיק לתת לאינטרסנטים לרמוס אותו. הוא צריך לבחור האם הוא מעוניין בראש עיר שקודם כל מחויב לציבור החרדי על חשבון הציבור הציוני והציוני דתי, או ראש עיר שקודם כל מחויב לציבור הציוני והציוני דתי והמשך שותפות הוגנת עם הציבור החרדי?".

אבי סלמן (צילום: אסף קרלה)

אבי סלמן (צילום: אסף קרלה)

המועמד אבי סלמן: "אני בא מבית מסורתי עם צביון דתי לאומי. אני אוהב ומעריך את דרכו של הרב קוק ז"ל, שהיה מאבות הציונות הדתית ומורשתו בתחום הערכים והחינוך מהווים מופת ודרך לאוכלוסיות רבות, אשר יודעות לשלב ולאזן בין דעות שונות ומגוונות ולאהוב את הבריות. הציונות הדתית משמשת דוגמא בהישגים הרבים, שנרשמו לזכותה בתחום החינוך וההתיישבות בכלל ובירושלים בפרט, כפי שקרה בעיר העתיקה ובמקומות נוספים בעיר. תרומתם ומשמעותם של אנשי הציונות הדתית לירושלים נחרטה בדפי ההיסטוריה של ירושלים, וכך יהיה בעתיד. כשאבחר לראש העיר נמשיך את דרכו ומורשתו של מר"ן הרב קוק, ונאחד בין כל פלגי העם".

כיכר ספרא

כיכר ספרא

יוסי חביליו (צילום ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום ישראל כהן)

עו"ד חביליו, יו"ר סיעת מצילים את ירושלים אומר: "ירושלים היא עיר של קהילות ושל חיבורים. זה סוד הקסם שלה, המגוון האנושי, של חילונים, דתיים לאומיים, חרדים, יהודים, ערבים ועוד ועוד. הציונות הדתית היא אחת מאבני היסוד של ירושלים, קהילה שמחויבותה לירושלים ולירושלמיות היא חד משמעית. אבל כמו כל קהילה גדולה, גם הציונות הדתית בירושלים מורכבת מקהילות רבות ושונות, מאנשים ונשים בעלי דעות והשקפות מגוונות, שגם אם יש פרט חשוב שמחבר ביניהם, יש גם הרבה הבדלים שמחובתנו כנבחרי ציבור להתייחס אליהם ולתת להם מענה. אין בירושלים מקום לתנועות חילוניות או דתיות לאומיות, אלא לשילוב ידיים אמיתי בין חילונים, מסורתיים, דתיים ואפילו חרדים מתונים. זה בדיוק מה שאנחנו מנסים להקים ב"מצילים את ירושלים", תנועה משותפת לכל הירושלמים באשר הם. תנועה של אנשים שרוצים לחיות ביחד בעיר פתוחה ופלורליסטית ושמבינים שבכדי לעשות זאת, צריך לפעול יחד ולאפשר לכל אחד ואחת מאתנו את השבת שלו ואת האפשרות לחיות על פי דרכו".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ענת חיות

    הבחירות לראשות עיריית ירושלים בפתח ואני בתור תושבת העיר מיום היוולדי בצער רב כותבת כאן שאיני מכירה אף מועמד או באג'נדות שכל מועמד מחזיק בה. אני רק יודעת כמה דברים, הראשון: על נציגי שכונתי – פסגת זאב הגדולה בשכונות ירושלים – במילה אחת- אכזבה!!! ומי ששימשה בתפקיד בכיר בעירייה לא עשתה דבר !!! (לא אכתוב מילים שאינן מכבדות אפילו את הדף על אי פועלם ופועלה של נציגיי השכונה)
    שנית: אכזבה גדולה מהציבור הדתי לאומי / הדתי חרדי או כל כיפה אחרת – בעיר הזו יש גם חילונים!!! ואם אתם מתקשרים לביתם בבקשה אין צורך בניתוק השיחה בפרצופינו כאילו אין אנו חלק מתושבי העיר.
    שלוש, ועוד.
    **אז, למי אני אצביע? מדוע עליי ללכת להצביע?
    כאשר מצד אחד מנתקים את הטלפון בפרצופי כי אני חילונית (גאה בזה)
    כאשר נציגי השכונה שלי לא עושים דבר וחצי דבר למען השכונה אלא רק למען כיסם.
    כאשר בעוד מס' שבועות לכל המנתקים פתאום יהיה חשוב לדפוק בדלתי .
    ירושלים אכזבת אותי – והשנאה הקיימת בך לצערי לא נעלמה מימך גם לאחר חורבן קשה ולאחר גלות ארוכה. אנחנו נמצאים בשבוע הימים שחל בו ט' באב. ולכל מי שחשב שאני רק חילונית:
    "[י] שִׁמְע֥וּ דְבַר־ה֖' קְצִינֵ֣י סְדֹ֑ם הַאֲזִ֛ינוּ תּוֹרַ֥ת אֱלֹהֵ֖ינוּ עַ֥ם עֲמֹרָֽה: [יא] לָמָּה־לִּ֤י רֹב־זִבְחֵיכֶם֙ יֹאמַ֣ר ה֔' שָׂבַ֛עְתִּי עֹל֥וֹת אֵילִ֖ים וְחֵ֣לֶב מְרִיאִ֑ים וְדַ֨ם פָּרִ֧ים וּכְבָשִׂ֛ים וְעַתּוּדִ֖ים לֹ֥א חָפָֽצְתִּי: [יב] כִּ֣י תָבֹ֔אוּ לֵֽרָא֖וֹת פָּנָ֑י מִֽי־בִקֵּ֥שׁ זֹ֛את מִיֶּדְכֶ֖ם רְמֹ֥ס חֲצֵרָֽי: [יג] לֹ֣א תוֹסִ֗יפוּ הָבִיא֙ מִנְחַת־שָׁ֔וְא קְטֹ֧רֶת תּוֹעֵבָ֛ה הִ֖יא לִ֑י חֹ֤דֶשׁ וְשַׁבָּת֙ קְרֹ֣א מִקְרָ֔א לֹא־אוּכַ֥ל אָ֖וֶן וַעֲצָרָֽה: [יד] חָדְשֵׁיכֶ֤ם וּמֽוֹעֲדֵיכֶם֙ שָֽׂנְאָ֣ה נַפְשִׁ֔י הָי֥וּ עָלַ֖י לָטֹ֑רַח נִלְאֵ֖יתִי נְשֹֽׂא: [טו] וּבְפָרִשְׂכֶ֣ם כַּפֵּיכֶ֗ם אַעְלִ֤ים עֵינַי֙ מִכֶּ֔ם גַּ֛ם כִּֽי־תַרְבּ֥וּ תְפִלָּ֖ה אֵינֶ֣נִּי שֹׁמֵ֑עַ יְדֵיכֶ֖ם דָּמִ֥ים מָלֵֽאוּ: [טז] רַֽחֲצוּ֙ הִזַּכּ֔וּ הָסִ֛ירוּ רֹ֥עַ מַעַלְלֵיכֶ֖ם מִנֶּ֣גֶד עֵינָ֑י חִדְל֖וּ הָרֵֽעַ: [יז] לִמְד֥וּ הֵיטֵ֛ב דִּרְשׁ֥וּ מִשְׁפָּ֖ט אַשְּׁר֣וּ חָמ֑וֹץ שִׁפְט֣וּ יָת֔וֹם רִ֖יבוּ אַלְמָנָֽה: ס [יח] לְכוּ־נָ֛א וְנִוָּכְחָ֖ה יֹאמַ֣ר ה֑' אִם־יִהְי֨וּ חֲטָאֵיכֶ֤ם כַּשָּׁנִים֙ כַּשֶּׁ֣לֶג יַלְבִּ֔ינוּ אִם־יַאְדִּ֥ימוּ כַתּוֹלָ֖ע כַּצֶּ֥מֶר יִֽהְיֽוּ: [יט] אִם־תֹּאב֖וּ וּשְׁמַעְתֶּ֑ם ט֥וּב הָאָ֖רֶץ

  2. ליאור

    צצצודקת מסכים עם כל מילה.לא מכיר את האנשים ואין ספק שלססטוס קוו ולחילונים אין עתיד.ברור לי שתהיה קומבינה ומי שיבחר בסוף יתגמש ויתקפל לדתיים שישתלטו על בית העירייה..

  3. שאול

    הגברת שרצה למועצת העיר על הגב של תושבי פיסגת זאב היא אישה לא ראויה. פרצופה כפרצוף סמרטוטון התעמולה שהיא מפזרת ברחבי השכונה. מבין אותך היטב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר