המודעה של הבית היהודי בירושלים
המודעה של הבית היהודי בירושלים

הבית היהודי בירושלים נגד החרדים

הקמפיין החדש של הבית היהודי בירושלים, בראשותה של חגית משה, נגד מגמת ההתחרדות בירושלים, מעורר סערה; השר נפתלי בנט, יו"ר סיעת הבית היהודי, מגנה את הקמפיין: "לא זו דרכנו"; חגית משה: "הוריתי לגנוז את התמונה; אין לנו דבר וחצי דבר נגד החרדים"

פורסם בתאריך: 6.8.18 11:11

צרות מבית: הקמפיין החדש של רשימת הבית היהודי בירושלים למועצת העיר, בראשותה של סגנית ראש העיר חגית משה, מעורר סערה. בקמפיין נראים שלושה מהמועמדים לראשות העיר – משה ליאון, עופר ברקוביץ והשר זאב אלקין, כשהם מחופשים לחרדים – עם פאות ולראשם מגבעת, וזאת על רקע חיזורם אחר הקול החרדי. במודעת הבחירות נכתב כי "רק בית יהודי מנצח יבלום את השפעת החרדים".



חגית משה (צילום: יח"צ)

חגית משה (צילום: יח"צ)

נגד הקמפיין החדש יצא שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי. הבוקר הוא צייץ בטוויטר: "הבית היהודי מגנה בתוקף את הקמפיין שפורסם הבוקר על ידי סניף המפלגה בבחירות המוניציפליות בירושלים. הקמפיין לא נעשה על דעת ההנהגה הארצית של המפלגה, ולא מייצג את עמדתה כלפי הציבור החרדי. לא זו דרכנו. אנו מאמינים בחיבור ובהידברות בין החלקים השונים בחברה הישראלית, ולא בהגדלת הקיטוב".

הציוץ של נפתלי בנט

המודעה של הבית היהודי בירושלים

המודעה של הבית היהודי בירושלים

נגד הקמפיין של הבית היהודי בירושלים יצא גם חבר המועצה אריה קינג, העומד בראש רשימת "מאוחדים", וכידוע אינו נמנה מבין תומכיה של חגית משה: "יש מי שרוממות האחדות על שפתיה, אבל ארס השנאה וההפחדה כלפי יהודים מרעילים כל פעולה שלה גם בתקשורת וגם בעירייה. לאור פרסום המודעה, בה מלגלגת חגית על הלבוש החרדי והפיאות, תנועת מאוחדים חוזרת וקוראת לאיחוד הלאומי לפרוש מרשימת הבית היהודי בעיר ירושלים ולהפסיק להכשיר את השרץ. הציבור החרדי בעיר איננו האויב, אלא שותף לבניינה של עיר הקודש".

אריה קינג (צילום: מתוך דף הפייסבוק של אריה קינג)

אריה קינג (צילום: מתוך דף הפייסבוק של אריה קינג)

 

גם סגן ראש העיר יוסי דייטש, יו"ר סיעת יהדות התורה, שטרם הכריז על מועמדותו לראשות העיר, מגנה את הקמפיין: "הלב נחמץ וכואב לראות הבוקר את הקמפיין המסית והמפלג של מפלגת הבית היהודי כלפי הציבור החרדי. אני מברך את שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, על הגינוי המהיר של הקמפיין המכוער.  אנו יודעים כי הקמפיין אינו מאפיין ומשקף את דרכה של הציונות הדתית בעיר ונמשיך בשיתוף הפעולה הטוב והפורה שהיה לנו עם נציגיה לאורך השנים.  בפתח ראש חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, אני קורא לכל המתמודדים ולכל המפלגות: אנא, שמרו על לשון נקיה וקמפיין מכבד כלפי כל אדם וכל מגזר".

יש לציין כי סיעת הבית היהודי בירושלים איננה מציבה מועמדת או מועמד מטעמה לראשות העיר, מטרתה של הרשימה היא להגדיל בבחירות הקרובות את מספר המנדטים שלה במועצת העיר. בבית היהודי בירושלים הדגישו לאחר פרסום הקמפיין כי אין להם דבר נגד החרדים, אך המציאות בירושלים מרחיקה את הציבור הציוני מהעיר.

חגית משה מוסרת בתגובה לדברים: "אז נכון, חלקכם 'ממש מזועזעים' מהתמונה שהוצעה ללוות את הקמפיין. מודה, גם אני לא אהבתי אותה ולכן הוריתי לגנוז אותה. אבל בואו נדבר על המהות. אין לנו דבר וחצי דבר נגד החרדים. אדרבה, בתפקידי כיו"ר וועדת הכספים לא קיפחתי אף מגזר וחברי החרדים יודעים זאת טוב מכולם. השאלה המרכזית של קמפיין הבחירות היא איך תראה מועצת העיר הבאה? אני יודעת שרובכם אוהבים אותנו יושבים בצד ובשקט. זה בדרך כלל מגיע מאותם גורמים ששואלים אחר כך 'למה הציונות הדתית נגררת ולא תופסת פיקוד?!' אז חברים, המערכה כרגע איננה על זהות ראש העיר הבא של ירושלים. המערכה האמיתית היא על הרכב הקואליציה הבאה. לא משנה מי יהיה ראש העיר – אלקין, ליאון או ברקוביץ' – כל אחד מהם יהיה נתון ללחצים הנובעים מהרכב המועצה. שלושתם כבר עכשיו מחזרים אחרי הקול החרדי. מתוך 31 חברי המועצה שיבחרו – יש חשיבות גדולה שיהיה קול מאוחד וברור של הציונות הדתית שיבין וייתן מענה לגודלו וצרכיו של הציבור הדתי לאומי בעיר. רק עם נציגות ציונות דתית חזקה וגדולה יותר בקואליציה נוכל להבטיח שירושלים תהיה עיר הבירה של כל החברה הישראלית ולא של סקטור מצומצם".


רחל עזריה נגד עופר ברקוביץ ויוסי חביליו, ולהיפך


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. גיא

    הכל כל כך סתם. מפלגת הבית היהודי היא לא מפלגה דמוקרטית ולכן כל מה שקורה ההנהגה המרכזית יודעת. וחוץ מזה שאתם לא שונים מהם. איכס

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    70 פנים … וכל הריבים הטיפשים זה כי עמלק בקירבנו והוא מבלבל אותנו…. אנחנו דור שעיקר העבודה שלו צריכה להיות סביב שנאת חינם שם אנחנו ממשיכים ליפול ושוכחים שכולם אותו דבר רק בכובעים שונים ממהות שונה … המחלוקות לליבון המלחמות לעמלק…. ה' יעזור….

  3. איתן ממרכז העיר

    פעמים קודמות הצבעתי להם.
    גם הפעם התכוננתי להצביע להם.
    הם גרמו לי להתחרט.
    אני לא מצביע למפלגה שמשתמשת בשנאה והשנאה ככלי קידום.
    אני לא מצביע למפלגה שמשתמשת באנטי-האחר כפרסומת בחירות לגיטימית.
    ככל הנראה כתגובה אני יצביע לדייטש, בסוף הוא אדם שעשה צבא, הוא אדם שהקים קרן בשם קמ"ח שמעודדת חרדים ללמוד לימודים אקדמיים, בסוף הוא יכול להתגלות כאחד שמאחד את כולם יחד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר