(מימין) סגן השר יעקב ליצמן, יוסי דייטש (צילום: גיל אליהו, דוברות העירייה)
(מימין) סגן השר יעקב ליצמן, יוסי דייטש (צילום: גיל אליהו, דוברות העירייה)

לקראת ההכרזה הסופית והרשמית – סגן השר יעקב ליצמן ל"כל העיר": "תומך בצורה חד משמעית וברורה במועמדותו של דייטש"

סגן השר יעקב ליצמן מוסר השבוע ל"כל העיר": "אני מצפה משאר הקהילות להצטרף לתמיכה בדייטש"; במטה דייטש מאמינים שהכרזה רשמית וסופית על התמודדות לראשות העיר תיערך בימים הקרובים

פורסם בתאריך: 13.9.18 13:55

לקראת המועד האחרון להגשת מועמדות לראשות העיר – יום חמישי, 27.9.18 – סגן ראש העיר יוסי דייטש מתכונן להכריז על מועמדותו לראשות העיר ירושלים באופן רשמי וסופי.



לקראת ההכרזה מוסר השבוע ל"כל העיר" סגן השר יעקב ליצמן: "הודעתי על תמיכה בדייטש יחד עם כלל מזכירות אגודת ישראל. אני תומך בצורה חד משמעית וברורה במועמדותו ופועלים לצרף קהלים וסיעות נוספות עד לניצחון".

יעקב ליצמן (צילום: גיל אליהו)

יעקב ליצמן (צילום: גיל אליהו)

את הדברים אומר סגן השר ליצמן על רקע השמועות שהפיצו בשבועות האחרונים מתמודדים אחרים, שמצפים לתמיכה מצידו ומצד הפלג הליטאי של סיעת יהדות התורה, שעדיין נמנעים מלהודיע על תמיכה פומבית. באשר לפניות המועמדים האחרים אומר סגן השר ליצמן: "מועמדות דייטש היא זו שעומדת על הפרק, אני מצפה משאר הקהילות להצטרף לתמיכה בדייטש".

ל"כל העיר" נודע כי במטה דייטש מאמינים שהכרזה רשמית וסופית על התמודדות לראשות העיר תתקיים בימים הקרובים. כמו כן, במטה נערכו לאחרונה סקרים פנימיים לפיהם דייטש הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר לראשות העיר ירושלים, וכי הוא גובר על מועמדים חזקים ומובילים.

בינתיים, בסביבת דייטש עדיין שומרים על חלק מהקלפים סגורים, ונמנעים מלפרסם את הרשימה המלאה של הרבנים התומכים במועמדותו. יחד עם זאת יש לציין כי עם צאת חג ראש השנה השבוע, ביום שלישי בערב, נפגש דייטש עם כמה רבנים, שתמיכה מצידם תהפוך את הריצה שלו לרשמית ולגלויה.

כאמור, בעוד פחות משבועיים, ביום חמישי, 27.9.18, יצוין המועד האחרון להגשת מועמדות במרוץ לראשות העיר. בעוד שאר המועמדים הכריזו באופן רשמי על התמודדותם לראשות העיר, רק אחד מהם עדיין לא הכריז על כך באופן מוצהר – וזאת למרות שבשטח נראה שדייטש, כבר מתמודד – למועמד יש כוורת יועצים ופעילים ובסוף השבוע האחרון הוא אף פרסם אגרת "כתיבה וחתימה טובה" בעיתונות הירושלמית עם סיסמת הבחירות "ירושלמי בנשמה".

דייטש, בן 50, תושב גאולה, משמש סגן ראש העיר ומחזיק בתיק הדיור החרדי. כמו כן משמש דייטש משנה למחזיק תיק תכנון ובנייה. דייטש נבחר למועצת העירייה ב-2005, ומכהן כסגן ומ"מ ראש העיר מאז 2010.

יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

כזכור, לפני כחודשיים מזכירות אגודת ישראל הודיעה כי היא תומכת במועמדתו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים. בהודעה נמסר כי הסיעה תמליץ לשותפתה דגל התורה על מועמדותו של דייטש במסגרת הרצון לאחד את הציבור החרדי סביב מועמד אחד לראשות העיר, אבל לא רק.

בחודש האחרון נשמעים קולות גם מצד דמויות חילוניות לתמוך במועמדותו של דייטש, בהם גם  סגן ראש העיר לשעבר פפה אללו (מרצ). כזכור, בעבר אמר דייטש ל"כל העיר": "אני מעוניין להיות ראש העיר של כל הירושלמים באשר הם".

בינתיים, לקראת ההכרזה של דייטש, שאר המתמודדים לראשות העיר מנהלים קרב לגיוס קולות במגזר החרדי – וזאת לטובת יצירת בלוק חוסם מולו. רוב המתמודדים משריינים את ימי חמישי בלילה לסדרת פגישות עם צעירים חרדים ברחוב הירושלמי ופועלים לגיוס תמיכה מצד דמויות בולטות במגזר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כהן גיא

    אפשר לסגור את העיר וללכת הביתה. עקב הכרזה זו על כל החילונים לשנס מותניים וללכת לקלפי ולבחור נציג שמייצג אותנו אפילו במחיר של להעיר את המתים שגם הולכים לבחור ביום הבחירות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר