פקקים בכניסה לגשר המיתרים (צילום: אורן בן-חקון)
פקקים בכניסה לגשר המיתרים (צילום: אורן בן-חקון)

על סדר יומו של ראש העיר הבא – כך צריך לטפל במשבר הפקקים בירושלים

בחירות 2018: האם יהיה ראש עיר אמיץ שיטפל לעומק במשבר הפקקים בירושלים?

פורסם בתאריך: 28.10.18 09:18

האם יהיה ראש עיר אמיץ שיפתח את הפקקים בירושלים?

הסובלים העיקריים בעיר – תושבי הר חומה. הנהגים והנהגות שיוצאים מהשכונה הדרומית נתקעים בפקקים אימתניים, מדי בוקר הם מדווחים על זמנים בלתי נתפסים של עמידה בפקקים. כביש גולדה מאיר, הכניסה למרכז העיר וכמובן כביש בגין – במיוחד בשעות הבוקר ואחר הצהריים. לירושלים יש ים, ים של פקקים.



אז נכון שבשנים האחרונות מקודמות במוריה תוכניות של בניית מנהרות, מחלפים והפרדה מפלסית, אבל זה רק פלסתר קטן, בוודאי שלא פיתרון לטווח הארוך. אין ספק שהכיוון צריך להיות תחבורה ציבורית טובה ואיכותית.

פקק ברחוב יצחק רפאל בהר חומה (צילום: לירון זלצמן)

רחוב יצחק רפאל בהר חומה (צילום: לירון זלצמן)

ראש העיר הבא של ירושלים, מי שזה לא יהיה, יהיה חייב לפעול אחרת. לא להמתין לתהליכים הבירוקטיים המתישים, הבלתי נגמרים, של אישורי קווי רכבות קלות, אלא לקדם בכל הכוח תחבורה ציבורית טובה והוגנת. זה צריך להיות מצב חירום עירוני.

אז מה צריך לעשות? בין השאר בעיקר ליצור תהליכי מכרז מהירים, על מנת לזרז את הקמת קווי הרכבות הקלות בירושלים ולתת תמריצים לקבלנים שיסיימו את העבודות לפני הזמן, אפילו במתן בונוסים.

בנוגע לתחבורה הציבורית – היא חייבת לקפוץ כמה רמות למעלה. מי שביקר בלונדון, בניו יורק ובפריז תמיד חוזר לארץ בהתפעלות מרשת הרכבות העירוניות. 'כל 3 דקות יש רכבת, והיא לא נתקעת ואיזה יופי'. בהחלט יופי. שם כמעט כולם נוסעים ברכבות – מנכ"ליות, מנהלים, עובדות ועובדים, כולם. למה? כי זה משתלם, חוסך הרבה זמן בבוקר ולא מעט עצבים, ופשוט עובד יופי.

ראש העיר הבא, יהיה חייב לגייס את תמיכת משרדי התחבורה, האוצר וכל מי שצריך בממשלה, על מנת לקדם את הנושא הבהול. ראש העיר הבא יהיה חייב להיות חזק מול קבוצות הלחץ והלוביסטים של המוניות וכל בעלי האינטרסים של הרכב הפרטי.

כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

בהתחלה זה יהיה קשה עבור משתמשי הרכב הפרטי, שרגילים לנסוע לעבודה בחלקת האלוהים הקטנה שלהם, אבל יגיע הרגע שגם הם יבינו שכדאי להם לנסוע בתחבורה הציבורית. ושוב, זה יקרה רק אם תהיה תחבורה ציבורית טובה, איכותית והוגנת. על ראש העיר יהיה לקדם יותר נתיבים לתחבורה ציבורית, גם בכבישים העמוסים ביותר בירושלים, כמו למשל כביש בגין – וכן, כאן דרוש אומץ. ראש העיר הזה ש"סגר לנו את בגין" לא יקבל אהדה גדולה ואף עלול לאבד כמה קולות ולייקים בפייסבוק מבעלי הרכב הפרטי, אם הוא יסגור נתיב אחד בכביש הכי עמוס בירושלים לטובת תחבורה ציבורית, רחמנא ליצלן. אבל זה יהיה ראש עיר אמיץ שיעשה מהפכה ויקדם שימוש בתחבורה ציבורית טובה למען הדור הזה והדורות הבאים בירושלים.

בינתיים, צריך לקדם עוד מודלים של תחבורה שיתופית. רק בשבוע שעבר פורסם ב"כל העיר" על מיזם Waze Carpool שהחל לפעול בירושלים. זהו צעד קטן ומבורך, אבל טיפה בים הפקקים הירושלמי.


על סדר יומו של ראש העיר הבא: כך אפשר להפוך את ירושלים לנקייה יותר

על סדר יומו של ראש העיר הבא: כך צריך לשדרג את מערכת החינוך בירושלים


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר