הצטברות אשפה בירושלים (צילומים: רפי כפיר, אפרת גבעתי)
הצטברות אשפה בירושלים (צילומים: רפי כפיר, אפרת גבעתי)

על סדר יומו של ראש העיר הבא: כך אפשר להפוך את ירושלים לנקייה יותר

בחירות 2018: האם ראש העיר הבא יצליח לעשות סוף לבעיית הניקיון בעיר, שמכאיבה לכל תושבי ירושלים?

פורסם בתאריך: 28.10.18 17:21

ירושלים מלוכלכת. כך קובעים כמעט כל מדדי הניקיון שמתפרסמים ומדרגים את העיר במקומות נמוכים. התושבים מתלוננים על כך וגם בעירייה מודעים לבעיה. ולמרות הכל, ירושלים עדיין מלוכלכת.

הנושא הזה הוא אחד המרכזיים במערכת הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה. המועמדים כולם מתארים את הבעיה ומבטיחים לטפל בה. הם טוענים שרק הם יודעים איך לעשות את זה הכי טוב. אז מה הבעיה? גם ניר ברקת אמר את אותם הדברים בדיוק לפני שנבחר לראשות העיר. אבל השינוי לא באמת הגיע.



ורק כדי לחדד ולהסביר: בעיית הניקיון שממנה סובלת ירושלים באה לידי ביטוי בכל המדדים והבדיקות שנעשות. כך למשל, בחודש אפריל האחרון פורסמו ב"כל העיר" תוצאות 'מידרג העיריות' של אתר מידרג, אשר הציב את עיריית ירושלים במקום ה-17 מתוך 21 עיריות שדורגו ברחבי הארץ. בסקר שערכה חברת מידרג הגיעה עיריית ירושלים למקומות האחרונים בכלל דירוגי הניקיון העירוניים: אחרונה בדירוג ניקיון הרחובות, מקום אחרון בפינוי אשפה ומקום אחרון בקטגוריה של תחזוקה ואיכות הפארקים.

בכיכר ספרא, כאמור, מודעים לבעיה הזו ולא בכדי היא ניצבת במקום גבוה מאוד בתוכניות העבודה שמציגים המועמדים לראשות העיר. מדובר על זעקה שעולה מהשטח, בעיה שמכאיבה לתושבי העיר, אשר מתלוננים על מצב הניקיון שוב ושוב.

הפיתרון עשוי להיות פשוט מאוד – תגבור מערך הניקיון העירוני ופיקוח הדוק יותר מצד הנהלת העיר. תוספת של כוח אדם עבור ניקיון וטיטוא היא הכרחית, כשבין השאר צריך להוסיף גם שעות עבודה עבור פינוי האשפה, בוודאי במקומות מסחר ותעסוקה, שם התדירות צריכה להיות גבוהה משמעותית.

אדוני ראש העיר הנבחר, תהיה מי שתהיה, ומועצת עירייה נכבדה, יהיו חבריה אשר יהיו – זוהי המשימה הראשונה שעומדת לפתחכם עם תחילת הקדנציה הבאה.


על סדר יומו של ראש העיר הבא: כך צריך לטפל במשבר הפקקים בירושלים

על סדר יומו של ראש העיר הבא: כך צריך לשדרג את מערכת החינוך בירושלים


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פאני זילברטרסט

    כדי לשפר את מצב הניקיון בירושלים צריך לחנך את הצדיקים החרידים ומשפחותיהם.הדכונות הכי מטונפות הן איפה שהם גרים.בכלל לחנך אותם בדברים אחרים כגון לשמור על חוקי התנועה,לשמור על השקט אחרי שעות מסוימות, והרשימה ארוכה.אין להם דין ואין להם דיין.לא על כל דבר להגיד האל יעסור וברוך השם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר