עופר ברקוביץ בממילא (צילום: אורן בן חקון)
עופר ברקוביץ בממילא (צילום: אורן בן חקון)

הטענה שתעמוד למבחן: ברקוביץ הצהיר לאורך הקמפיין שהוא מנצח כל אחד גם בסיבוב שני

ערב הבחירות הדף עופר ברקוביץ את הטענות כי אין ביכולתו לנצח בסיבוב השני וטען כי על סמך נתונים שבידיו יש ביכולתו לגבור על כל מועמד אחר. הטענה הזו, שסחפה לא מעט בוחרים, תעמוד כעת למבחן

פורסם בתאריך: 31.10.18 17:28

האם בהתאם להצהרותיו במהלך הקמפיין, עופר ברקוביץ אכן יכול לנצח בסיבוב השני? האם היה מקום לביסוס אלקטוראלי ממשי לטענה הזו, או שמא היו אלו סיסמאות קמפיין?

זה היה קמפיין בחירות מורכב. ארבעה מתמודדים נאבקו על שני כרטיסים לסיבוב השני. למרות הצהרותיהם החוזרות ונשנות כלפי חוץ, ולפיהן ינצחו כבר בסיבוב הראשון, הרי שמראש היה ברור לכל מי שמכיר מעט את דפוסי ההצבעה כי הבחירות בירושלים יילכו לסיבוב שני.



וכך, בעוד משה ליאון הביס את יוסי דייטש בקרב על הקול החרדי, עד כדי כך שעלה לסיבוב השני בזכות 75,000 מצביעי ש"ס ודגל התורה, זאת בעוד סיעתו שלו לא עברה את אחוז החסימה והשיגה כ-5,000 קולות בלבד, מובן כי עופר ברקוביץ וזאב אלקין נאבקו ביניהם על ציבור בוחרים אחר. עיקר הזרקור הופנה לקהלים הדתיים-לאומיים, המסורתיים והחילוניים. בקצרה: אלקין וברקוביץ נאבקו על מאגר הקולות הלא חרדיים.

משה ליאון, מצביע אתמול ביום הבחירות (צילום: אורן בן-חקון)

משה ליאון, מצביע אתמול בקלפי ברחביה (צילום: אורן בן-חקון)

לאורך הדרך, אחת הטענות העיקריות של מטה אלקין נגד ברקוביץ היתה כי הוא למעשה אינו יכול לנצח בסיבוב השני. אלקין אף העצים וטען בשלב מסוים כי הצבעה לברקוביץ כמוה כהצבעה לליאון, מאחר והיא משרתת את ליאון ומעניקה לו ניצחון על ברקוביץ בסיבוב השני. כך למשל הופק בידי מטה אלקין סרטון בו נראות שתי בחורות ירושלמיות, צעירות-חילוניות, משוחחות על הבחירות לראשות העיר. על פי התסריט שיצא ממטה אלקין – בעוד אחת מהן מספרת לחברתה כי בכוונתה להצביע לברקוביץ, עונה לה חברתה לשיח – אבל את מבינה שאת בעצם מצביעה לליאון?; כך גם הופקו מודעות וחומרים גרפיים שונים המבהירים לציבור את טענת אלקין – ברקוביץ לא יכול לנצח את ליאון, ומי שמעוניין לצאת נגד המועמד הנתמך בידי דגל התורה וש"ס, עדיף שיצביע לאלקין.

גם המועמדת רחל עזריה, שפרשה מהמירוץ בטרם הגיעה לקו הסיום, הסבירה במסיבת העיתונאים בהודעת הפרישה: למרות שברקוביץ יותר קרוב אלינו רעיונית, אני לא מאמינה שהוא יכול לנצח – כך הסבירה עזריה מדוע העבירה את תמיכתה דווקא לאלקין.

בעניין זה אומרת עזריה היום: "אני מברכת את ברקוביץ׳ וליאון על העלייה לסיבוב השני. במשך כל הקמפיין טענו כי אלקין הוא המועמד היחיד שיכול לנצח בסיבוב השני את המועמדים המנוהלים על ידי העסקנות החרדית. לצערי, המאבק כעת יהיה קשה מאוד".

המועמד לראשות העיר השר זאב אלקין וח"כ רחל עזריה, הערב במסיבת העיתונאים בגילה (צילום: אמיל סלמן)

זאב אלקין וח"כ רחל עזריה, במסיבת העיתונאים בגילה במהלכה הכריזה עזריה על פרישה מהמרוץ (צילום: אמיל סלמן)

במקביל התבטא אלקין מספר פעמים על יכולתו לחבור בסיבוב השני לתוספת של קהל חרדי ולנצח כל מועמד אחר. אלקין הדגים את טענתו באמצעות סקרים וכן באמצעות קשריו עם קהל החסידים בעיר. בו בזמן, הדף ברקוביץ את הטענה נגד מועמדתו בדיוק באותו אופן. ברקוביץ חזר וטען כי הצבעה עבורו אינה "בזבוז של קול" וזאת מפני שלפי הנתונים שהוא רואה, אכן יעלה בידיו לנצח בסיבוב השני כל מועמד אחר.

גם לאחר סגירת הקלפיות, עם היוודע דבר עלייתו של ברקוביץ לסיבוב השני, הוא שב והצהיר: "על פי כל הנתונים שאני מכיר, אני מנצח כל מועמד אחר בסיבוב השני". נדמה כי ציבור גדול של בוחרים, שבכל מקרה לא היה רוצה למסור את המפתחות העירוניים לידי דגל התורה וש"ס, תלה ועדיין תולה תקוות רבות בברקוביץ. הציבור השתכנע מטענותיו של ברקוביץ כי הוא מועמד שיכול ללכת עד הסוף, ולכן נמנע ברובו מהצבעה אסטרטגית לאלקין. כאן אולי המקום להזכיר כי גם ברקוביץ עצמו קרא למתמודד אחר, יוסי חביליו, להסיר את מועמדתו, על מנת לאחד את השורות ולהגדיל את מאזן הקולות. חביליו, למרות פערים אידיאולוגיים מסוימים מברקוביץ, אכן הסיר את המועמדות.

ברשימת 'התעוררות', חשוב לציין, מביעים אופטימיות גדולה גם היום, על אף התוצאות שנרשמו אתמול. "ביממה האחרונה, מאז פורסמו התוצאות הדרמטיות אנו עדים לסחף אדיר ואופטימי לכיוון עופר ברקוביץ. תושבי ירושלים מצטרפים לניצחון. העובדה שליאון לא הכניס אף מנדט למועצת העיר מראה בדיוק מה התושבים רוצים. תנועת התעוררות בראשות עופר ברקוביץ מחוייבת רק לירושלמים ואנחנו נילחם לשמור על ירושלים מהעסקנים והקומבינות ונילחם כדי שירושלים תנצח. ביחד".

בעוד כשבועיים, 13.11.18, ייערך הסיבוב השני בבחירות על ראשות העיר בין ברקוביץ לליאון. האם טענותיו של ברקוביץ על יכולתיו וכוחו בסיבוב השני אכן יעמדו במבחן המציאות? או שמא יתברר כי החלום שתיאר לקהל מצביעיו הרלוונטיים יתנפץ לרסיסים ויגרום לריסוק הציפיות שהורמו לגבהים אדירים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דובי גולדשטיין

    ברקוביץ לא מוותר..
    וכנגד כל הסיכויים..
    נלחם לנצח את האיש..

    אני רמתגני..לא קשור..
    לא מכיר אותו..
    אבל מעריץ אותו..
    על הנחישות..

    מקווה שכל הירושלמים..
    חילוניים ודתיים..
    יבינו..בשביל איש כזה..
    שווה לצאת מהבית !

    דנילביץ בב"ש זכה.
    92% תמיכה !
    כי ב"ש של היום..
    זו לא ב"ש שלפני 5 שנים !

    זה יכול לקרות גם בירושלים !
    מי שמאמין..לא מפחד…
    בהצלחה לברקוביץ !

  2. גד

    ירושלמים הפסדתם ראש העיר הכי טוב,שיכלתם לאחל לעצמכם, זאב אלקין המוכשר והישר, שהיה ממשיך את ההתקדמות של העיר והפריחה שברקת הביא לירושלים.
    עכשיו תדפקו עם ליאון… מה הרווחתם? דפוקים

  3. חבל על הזמן

    זה ייגמר 70/30 לטובת ליאון חרדים וחלק מהדת"ל יצביעו בהמוניהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר