פרופ' יורם וייס, הדסה עין כרם (צילומים: אבי חיון)
פרופ' יורם וייס, הדסה עין כרם (צילומים: אבי חיון)

מנהל הדסה עין כרם: "החורף תגברנו את הצוותים בבית החולים"

בשיחה עם "כל העיר" מספר פרופ' יורם וייס, מנהל הדסה עין כרם, על היערכות בית החולים לתחלואת החורף ועל ההתמודדות עם העומס

פורסם בתאריך: 9.1.20 19:24

צוותי הרפואה בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים מתמודדים בימים אלה, בדומה לבתי חולים אחרים ברחבי הארץ, עם עומס של מטופלים בשל תחלואת חורף. המוקד הוא ללא ספק השפעת – שהשנה הגיעה במלוא עוצמתה ותקפה אף אנשים בריאים. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים כיום בשל השפעת או סיבוכי השפעת כ-20 חולים במצב בינוני עד קשה – מצב הדורש תמיכה נשימתית המתבצעת בדרך כלל ביחידות לטיפול נמרץ.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשיחה עם "כל העיר" מספר פרופ' יורם וייס, מנהל בית החולים הדסה עין כרם, על תגבור כוח האדם בהדסה, על רקע תחלואת החורף. "יש עליית מדרגה בתחלואת החורף, בכל הקשור למורכבות שלה. לי זה מזכיר את החורף שבו היתה שפעת החזירים", אומר פרופ' וייס. "השנה יש לנו מספר וירוסים במקביל שקיימים בשטח, ביניהם גם שפעת החזירים – יש לנו 20 מונשמים, ביניהם חולים בשפעת החזירים, וביניהם גם ילדים שמאושפזים בשל סיבוכי שפעת. אנחנו בהחלט ערוכים לטפל בדברים האלה – החורף אנחנו תגברנו את הצוותים בבית החולים — במיון וגם ברנטגן, וגם תגברנו את פעילות המעבדה. העיבוי מאפשר לנו לאבחן כמה שיותר מהר. מצד שני זה מאפשר לזרז את השהות של המטופל במחלקה על מנת לשחרר אותו כמה שיותר מהר".

"תגברנו הרבה את כוח האדם כדי לתת שירות טוב יותר לאזרח. בית החולים ערוך לזה – לא נוצר עומס בלתי מוגבל שבית החולים לא יכול לעמוד בו. הדסה עין כרם זה בית חולים גדול ואנחנו יכולים להתמודד עם זה".

"להציג תמונה של בתי חולים קורסים אינה נכונה", מבהיר פרופ' וייס. "זה נכון שיש עומס וזה נכון שחולים שוכבים במסדרונות, אבל אנחנו עדיין יכולים להכיל את זה. אנחנו מתמודדים עם זה, אבל זו לא מגפה. זה נכון שיש יותר חולים קשים, אנחנו ערוכים לזה".

לגבי ההשקעה הכספית של בית החולים בחורף 2020-2019, אומר פרופ' וייס – "חלק מההשקעה היא של בית החולים, הדסה מכניסה יד לכיס, וחלק מההשקעה מגיעה מהמדינה, משרד הבריאות".

כידוע, רק בשבוע שעבר נפטר פעוט שהתגורר בשכונת רמות בשל סיבוך של מחלת השפעת – הוא פונה להדסה הר הצופים, שם נקבע מותו. מהבדיקה שערכה הדסה עלה כי התינוק ומשפחתו לא חוסנו נגד מחלת השפעת. ועדיין, למרות מקרי המוות הטרגיים שנגרמים בשל הידבקות במחלת השפעת או בשל סיבוכים שגורמת המחלה – כמות המתחסנים ברחבי הארץ, ולא רק בירושלים, היא עדיין נמוכה מאוד.

"עדיין צריך לקבל חיסון ככל שניתן", מציין פרופ' אלון הרשקו, מנהל המחלקה פנימית ג' בהדסה עין כרם. "הרבה מהחולים שהסתבכו והגיעו להנשמה בטיפול נמרץ הם חולים לא מחוסנים שלא התחסנו – עד כה לא שמעתי על אנשים שאמרו 'לא התחסנתי כי לא היה'. רוב האנשים לא התחסנו כי פשוט לא הלכו להתחסן. מה שהציבור לא בטוח יודע, וזה הנתון הכי חשוב מבחינתי, הוא שכל הזנים של הווירוסים שאנחנו נתקלנו בהם בחולים המאושפזים אצלנו הם כולם מכוסים על ידי החיסון. אז זה בוודאי מדגיש את המסר, שכדאי להתחסן באופן מידי עד כמה שניתן".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר