זירת התאונה הקטלנית בכביש בגין (צילום: פרטי)
זירת תאונה קטלנית בצומת הרוזמרין בכביש בגין (צילום: פרטי)

הסכנה בכבישים: ירושלים בראש רשימת הנפגעים בתאונות דרכים בשנת 2019

במהלך 10 החודשים הראשונים של השנה נפגעו ברחבי העיר 1,308 בני אדם, 14 מתוכם נהרגו ו-151 נפצעו קשה. על פי עמותת אור ירוק מדובר במספר הנפגעים הגבוה ביותר בארץ בחודשים ינואר עד אוקטובר

פורסם בתאריך: 6.1.20 07:52

ירושלים ניצבת בראש רשימת הערים שבהם נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019. מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בין חודשים ינואר עד אוקטובר 2019 נפגעו בירושלים 1,308 בני אדם, 14 מהם נהרגו ו-151 נפצעו באורח קשה.

הנתונים, כאמור, מתייחסים רק ל-10 החודשים הראשונים בשנה ואינם לוקחים בחשבון את התאונות הקטלניות שהתרחשו בחודשים נובמבר דצמבר, בהן גם התאונה הקטלנית בסוף חודש דצמבר (29.12) שבה נהרגה רוכבת האופנוע סמרי ביוהנן ז"ל ותאונות קטלניות נוספות, כמו התאונה שבה נהרגו ציפי רימל ז"ל ובתה נעם רחל ז"ל בצומת גבעת זאב ועוד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


על פי הנתונים, העיר השנייה שבה נפגעו הכי הרבה בני אדם בין ינואר לאוקטובר 2019 היא תל אביב עם 1,189 בני אדם (16 הרוגים ו-154 פצועים קשה) ובמקום השלישי חיפה שבה נפגעו 746 בני אדם (4 הרוגים ו-67 פצועים קשה).

בתוך כך, מנתוני אור ירוק עולה עוד כי ירושלים נמצאת גם בראש רשימת הנפגעים הצעירים (גילאי 24-15) בתאונות דרכים עם 300 צעירים שנפצעו, בהם גם 4 הרוגים, בין ינואר לאוקטובר 2019.
גם במספר הנפגעים הצעירים ניצבת תל אביב במקום השני הכללי עם 196, מתוכם 3 הרוגים ו-23 פצועים קשה. במקום השלישי חיפה עם 184 נפגעים צעירים, 11 מהם נפצעו קשה.

בעמותת אור ירוק מתייחסים לנתונים הקשים ואומרים כי "על פי התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה הממשלה, נקבע יעד של פחות מ-300 הרוגים בשנת 2015. עם זאת, 2019 מסתיימת עם למעלה מ-340 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים".

מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה מציין כי "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם".



קיטה מתייחס גם לעלייה במספר הצעירים שנפגעו בתאונות במהלך השנה החולפת ואומר: "שובר את הלב לחשוב על כל אותן משפחות שאיבדו את יקיריהן הצעירים שלא הספיקו לחיות וכבר מצאו את מותם בדרכים. העלייה המדאיגה במספרי בני הנוער והצעירים שנהרגו צריכה להדליק נורה אדומה מאוד אצל כל אותם גורמים האחראים על הבטיחות בדרכים של כולנו. הצעירים הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונת דרכים, כנהגים, כרוכבים וכהולכי רגל, ועל המדינה לקחת אחריות ולדאוג להם. חסרות כ-200 ניידות משטרה בכבישים ואין מספיק הרתעה, יש להגביר את הנוכחות המשטרתית במיוחד היכן שישנו ריכוז גבוה של צעירים. במקביל צריכה המדינה להגביר את ההסברה, כזו שתהיה ממוקדת לקהל הצעיר ותעבור במדיות שבהן נמצאים אותם צעירים בימים אלה. חייבים לרכז היום מאמץ כדי למנוע את הצעיר ההרוג הבא".



תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הנהיגה בכבישי ירושלים הפכה לסיוט. לא ברור למה, אבל השנה באמת יש החמרה קיצונית בהתנהגות נהגים על הכביש: עקיפות פראיות, מהירות מופרזת, התעלמות מזכות קדימה ומרמזורים אדומים, התעלמות מתנאי הדרך, סינוור באורות גבוהים כתחביב ועוד ועוד סיוטים שהפכו כל עליה על הכביש להימור על החיים. מפחיד בטירוף…

  2. מני

    זה לא פלא משתי סיבות. כמות הנהגים הערסים והאגריסיבים בכבישים. ומצב הכבישים עצמם.כבישים צרים משובשים ופקוקים כל שעות היום שמגבירים את עצבנות ואגריסיביות הנהגים הגדולים ממילא.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר