אורלי סער ועמוס סער ז"ל (צילום רפרודוקציה)
אורלי סער ועמוס סער ז"ל (צילום רפרודוקציה)

רעייתו של עמוס סער ז"ל ל"כל העיר": "היתה תקופה שמאוד פחדתי מהשכן"

שבוע לאחר שבעלה עמוס סער ז"ל נרצח, אורלי סער מספרת בגילוי לב בראיון ל"כל העיר": "אמרתי לעמוס 'כשאני הולכת בלילה ואני עושה הליכות, או יוצאת לפילטיס - נכנס בי פחד. השכן הצליח להכניס בי פחד"

פורסם בתאריך: 1.1.20 08:07

במרחק של שבוע מהרצח של עמוס סער ז"ל בבניין מגוריו בהר חומה, רעייתו אורלי סער, חוזרת ואומרת בשיחה עם "כל העיר" כי הכתובת היתה על הקיר. סער מספרת ל"כל העיר" בגילוי לב על ימים רבים שבה היא חששה לחייה, ומציינת כי "היתה תקופה שמאוד פחדתי מהשכן, היתה לו אובססיה אלינו. הוא צילם אותי בחניה וגם את עמוס. אמרתי לעמוס 'כשאני הולכת בלילה ואני עושה הליכות, או יוצאת לפילטיס – נכנס בי פחד. הוא הצליח להכניס בי פחד'. אז הוא היה אומר לי 'אורלי, את אישה חזקה, מה יש לך? הכל בסדר, אין מה לפחד'".

"אם היית שואל אותי לפני שבועיים 'אורלי, האם את מאמינה שהשכן ירצח אותך? את עמוס?' הייתי אומרת לך 'מה פתאום'. היית הולך לשאול את עמוס הוא היה אומר לך 'מה פתאום'. גם כשהוא הטריד אותנו כל כך הרבה פעמים – תמיד פתחנו בפניו את הדלת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


השבוע שחלף מאז הרצח היה קשה מאוד וגדוש ברגשות עבור אורלי סער. כשהיא יושבת בביתה ברחוב שאול אביגור בהר חומה ומתקשה לעכל ולהבין את הטרגדיה שפקדה אותה, היא מספרת כי ביום ראשון השבוע עמוס ז"ל היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-55, אך הוא לא זכה לכך. "אני בחלום רע, אני לא מאמינה שבעלי נרצח", היא אומרת בכאב ל"כל העיר", "ועל מה? אני עד היום שואלת את עצמי 'על מה נרצח עמוס? על אהבת חינם? על אהבת הבריות? עמוס היה בן אדם טוב שאהב את הבריות, איש של שלום. 'ואהבת לרעך כמוך' – זה היה עמוס".

אל הבית הגיעו במהלך השבוע האחרון מאות מנחמים מתחנות שונות בחייו של עמוס סער ז"ל. "את עמוס הכירו המוני אנשים", משתפת אורלי סער, "רבים מהם הגיעו אלינו השבוע לנחם. אם זה מאות מאבטחים, קב"טים מכל משרדי הממשלה, מהאוניברסיטאות. הגיעו לכאן כל כך הרבה שופטים בהווה ובדימוס, שסיפרו האיומים שהם סופגים ואמרו לי 'אנחנו הרגשנו מוגנים, כי ידענו שיש לנו את עמוס'. הם סיפרו שמבחינתם עמוס היה מר ביטחון, שאחרי שפנו אליו הם הרגישו ביטחון".


זירת הרצח של עמוס סער ז"ל בבניין מגוריו (צילום: שלומי הלר)

זירת הרצח של עמוס סער ז"ל בבניין מגוריו (צילום: שלומי הלר)


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" ביום רביעי שעבר, עמוס סער ז"ל נמצא פצוע במצב אנוש בחדר מדרגות בבניין מגוריו בהר חומה. הוא פונה במצב קריטי לבית החולים שערי צדק. לאחר פעולות החייאה ממושכות וניתוח חירום נקבע מותו. בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת ירושלים עצרו שני חשודים בחשד למעורבות ברצח. אחד מהם שוחרר למעצר בית.

"הוא כל הזמן עסק בביטחון, ודווקא הוא נרצח ברצח מזעזע", ממשיכה ואומר אורלי סער בכאב. "מבחינתי זה פיגוע – כי לא ייתכן שיהודי רוצח יהודי. כשהגעתי לזירת הרצח, זה היה נראה כמו פיגוע. חשוב לנו שימוצה הדין עם הרוצח, שהוא יישב בכלא".

על רקע הפרסומים השונים שיצאו לאחר הרצח, לפיהם הרקע למעשה הוא סכסוך שכנים מבקשת אורלי סער להדגיש כי "עמוס מעולם לא צעק ולא רב עם איש. מעולם לא היו לנו סכסוכי שכנים. חשוב לי לטהר את שמו של בעלי ולהגן עליו, לנקות את השם שלו, ולהבהיר שזה לא סכסוך שכנים, זו היתה אובססיה של החשוד אלינו ועל עמוס".



רחוב שאול אביגור בהר חומה (צילום: שלומי הלר)

רחוב שאול אביגור בהר חומה (צילום: שלומי הלר)


כעת, אורלי סער, 49, וילדיה ( בגילאי 25, 22, 18, 11) מבקשים לפעול להנצחתו של עמוס סער ז"ל. "עמוס היה מאוד-מאוד עסוק אבל הוא ידע לשלב הכל ביחד ולהקדיש זמן לכולם", מתארת אורלי סער. "מעבר לנושא האבטחה, יש את המעגל שני שעמוס הכי אהב – התורה, התפילה "הוא היה גבאי בית כנסת מסור. ומעל הכל את המשפחה שלו שהוא כל כך אהב, את הילדים – היה אבא מסור ונתן לילדים הכל. אני מאמינה שמתוך התהום הזו, מתוך החושך של הרצח הנתעב נראה את האור. אנחנו נצליח להיות חזקים, אני חייבת להיות חזקה בשביל הילדים שלי. בשביל המשפחה שלי אני חייבת לראות את האור".

"חשוב לי שיזכרו את עמוס לטובה, וכרגע המטרה היא להקים בית כנסת על שמו", מספרת אורלי סער ל"כל העיר", "זה משהו שהוא מאוד היה רוצה. זה התחיל בפרויקט הזה וזה נגדע, כי הוא נרצח, זה פרויקט שאני אעבוד עליו עכשיו, בכל הכוח, אני רוצה שיהיה בית כנסת על שמו של בעלי. חשוב לי להגשים לו את החלום".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כואב ומפחיד. אדם טוב נרצח סתם, פשוט סתם. קורבן לאלימות אקראית כל כך. אין מילים לנחם

  2. אריה

    אז למה לא התפטרתם מהכלב? מידיעה אישית, כמה דיירים התלוננו על המטרד ש ל הכלב שנובח ימים ולילות! למה לא להתחשב בשכנים? ולמרות זאת אני מגנה את הרוצח ואת המעשה הבלתי נסלח!! מעט התחשבות היתה מונעת את הרצח.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר