בית הנוער העברי (צילום: פרטי)
בית הנוער העברי (צילום: פרטי)

אחרי 53 שנה: בית הנוער העברי בירושלים בסכנת סגירה

מעל המרכז הקהילתי הוותיק בקטמון מרחף איום סגירה. הסיבה - בירוקרטיה שמונעת קבלת תקצוב. עיריית ירושלים מוסרת ל"כל העיר": "נבחן את האפשרות לשיתופי פעולה מול בית הנוער העברי"

פורסם בתאריך: 1.1.20 08:34

בית הנוער העברי שברחוב הרצוג, המרכז הקהילתי הראשון שהוקם בישראל (נחנך בשנת 1967), נמצא בסכנת סגירה. כך נודע ל"כל העיר". הסיבה: הגדרות משפטיות אשר מונעות ממנו לקבל כספים ישירות מעיריית ירושלים. בית הנוער אינו מוגדר כמינהל קהילתי עירוני או מבית החברה למתנ"סים הארצית אלא מופעל כתאגיד שלא למטרות רווח. בשנים האחרונות תוקצב המרכז במסגרת הכרה בו כשלוחה של מינהל קהילתי יובלים, אולם לפני מספר שבועות התקבל בבית הנוער מכתב מטעם עיריית ירושלים כי החל מה-1.1.20 הוא לא ייחשב כשלוחה של מינהל קהילתי יובלים. הדבר עורר חשש כי המקום לא יוכל להמשיך לפעול בשל היעדר תקציבים.

יש לציין כי בבית הנוער העברי פועל כמרכז קהילתי המשמש רבים מתושבי שכונות קטמון וקטמונים. במקום ישנו מרכז ספורט הכולל בריכת שחייה וחדר כושר, בתי ספר למחול, בתי ספר לכדורגל, אולם כדורסל, מרכז אומניות לחימה ועוד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשיחה עם "כל העיר" מסביר ניסים בן עטר, יו"ר הנהלת בית הנוער העברי, כי "מזה מספר שנים נמצא בית הנוער בשיח מול עיריית ירושלים על הסדרת מעמדו המשפטי כתאגיד מעין עירוני, ככל המינהלים הקהילתיים בעיר, תוך שמירה על צביונו הייחודי, כחלוץ המרכזים הקהילתיים בארץ. לפני מספר חודשים התקבלה הודעה על הפסקת הממשק האחרון בין בית הנוער למערכת העירונית, מצב בלתי אפשרי להמשך קיומו. הנהלת בית הנוער פנתה לחבר מועצת העיר עו"ד יוסי חביליו אשר פעל בנושא מול ראש העיר. חביליו מסר לנו כי קיימת הבטחה של ראש העיר להמשיך את הסיוע הכספי של העירייה לבית הנוער ואף להגדילו".

בן עטר ממשיך ומציין כי "הנושא של הסדרת מעמדו המשפטי של בית הנוער הונח על שולחנו של מר משה ליאון. אנו מקווים וסמוכים כי הוא ידע למצוא בהקדם האפשרי, את הנוסחה המתאימה והראויה להמשך קיומו והפעלתו של בית ירושלמי, תוסס ושוקק חיים, המשרת רבבות מתושבי העיר ירושלים על גווניה השונים".



חבר המועצה חביליו (מצילים את ירושלים) מאשר בשיחה עם "כל העיר" את הפרטים ומציין כי "ראש העיר הודיע לי כי בית הנוער לא ייסגר, הסיוע של העירייה לבית הנוער בשנת 2020 יימשך כמו שהיה בשנים הקודמות ואף יוגדל".


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


עוד מציין חביליו: "אני למדתי לשחות בבית הנוער ורואה חשיבות עצומה בהמשך פעילותו. הפעילות הנעשית בבית הנוער בתחום הספורט, המחול, ריקודי עם, סיוע לאוכלוסיות מיוחדות ועוד היא נהדרת. אני מבקש לציין במיוחד את שיתוף הפעולה עם קבוצות השחייה ממזרח ירושלים. אני שמח שראש העיר נעתר לבקשתי להמשיך את הסיוע לבית הנוער. לטווח הבינוני והרחוק אני סבור שראוי להסדיר בצורה פורמלית ומשפטית את מעמדו של בית הנוער ואני ממשיך לפעול בנושא".

לנושא נדרש גם יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות), שמדגיש כי "בית הנוער העברי הוא מוסד דגל בעיר שפעילותו ענפה, מוערכת ומבורכת. עיריית ירושלים חייבת לוודא את הסדרת מעמדו כדי לאפשר לו להמשיך ולפעול למען אלפי התושבים שמשתמשים בו בתחומים המגוונים. התעוררות לא תאפשר מצב שבו מוסד מהסוג הזה לא יוכל לעמוד בעול הארנונה העירוני, ויקבל תקציב תמיכות דל. כפי שקרה במקרים רבים אחרים, רק אחרי שהתעוררות מעלה נושאים לסדר היום, ליאון מבין שהוא צריך לפעול. כמובן שנעמוד על המשמר וניאבק למען בית הנוער העברי בכל הכוח".


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)



מעיריית ירושלים נמסר: "כמדי שנה, גם ב-2020, עיריית ירושלים תבחן את האפשרות לשיתופי פעולה מול בית הנוער העברי. המדיניות העירונית כלפי בית הנוער לא השתנתה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אוי לנו אם יסגרו...

    בית הנוער זה מקום מצויין,עם חוגים,ופעילויות ספורט שונות
    מקום מצויין,שאין הרבה בעיר.
    לא רק שאסור לסגור,אלה צריך לתקצב אותו עוד יותר ולהקצות כספים נוספים בכדי לשדרג ולשפץ את המקום.

  2. תחבורה ציבורית

    חבל מאוד שביטלו את תחנת האוטובוס הקרובה לבית הנוער ועכשיו צריך ללכת עד צומת פת.

  3. צביה

    אסור שהמקום יסגר גדלתי ממש בסמוך והיינו שוחים בברכה ובאים לכל מיניי פעיליות.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אני מצטרפת!
    גדלתי ממש בסמוך והיינו שוחים בברכה והולכים לכל מיניי פעיליות במקום.

  5. משה

    בית הנוער העיברי אירח את נכי צה"ל בימים עברו (לפני בשבית הלוחם נפתח) ויהיהלי עצוב מאוד אם היא תסגר בגלל ביורוקטיה והגדרות!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בטח יסגרו אותו, ויהפכו את המקום לישיבה חרדית. אם לא השנה, אז בקרוב מאוד. זה העתיד השחור של ירושלים כולה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר