(צילום: באדיבות חברת אקסטרה)
(צילום: באדיבות חברת אקסטרה)

אקסטרה, סופרבוס או אגד? מדדי השירות של מפעילי התחבורה הציבורית בירושלים נחשפים

חברת אקסטרה, מפעילת אשכול צפון, מובילה ברמת השירות, המתייחס לביצוע נסיעות ועמידה בזמנים בחציון השני של 2023. המדד של אקסטרה - 79.77, שמדרג אותה במקום הראשון בעיר והשישי ברמה הארצית. אגד בירושלים מעט מתחת עם מדד 74.6, ואילו סופרבוס הרחק מאחור ומתחת לממוצע הארצי - 58.28 בלבד

פורסם בתאריך: 21.4.24 08:22

חברת אקסטרה, מפעילת התחבורה הציבורית בצפון ירושלים (אשכול צפון), מדורגת בצמרת חברות התחבורה הציבורית מבחינת מדד השירות – כך עולה מנתוני הבקרה של משרד התחבורה לחציון השני של 2023 (למעט חודש אוקטובר שלא נבדר בשל פרוץ המלחמה). מהנתונים עולה כי ציון מדד השירות של אקסטרה ירושלים הינו 79.77 – נתון אשר מדרג אותה במקום הראשון מבין מפעילי התחבורה הציבורית בעיר ובמקום השישי הארצי.

עוד על פי הנתונים – אקסטרה מציגה שיפור של 19.83 אחוז במדד השירות לעומת החציון הראשון של 2023.

אגד ירושלים מדורגת במקום השני בירושלים עם מדד של 74.6, ואילו חברת סופרבוס, אשר מפעילה קווים בעיקר בדרום העיר (גילה, הר חומה וכו'), קיבלה את הציון הנמוך ביותר מבין החברות בירושלים – 58.28 – נתון שהינו מתחת לממוצע המשוקלל הארצי שעומד על 67.14.

אגד ירושלים, יש לציין, רשמה שיפור מהחציון הראשון של 2023 – אז עמד המדד שלה על 71.2. סופרבוס, מנגד, רשמה חציון שני רע יותר מבחינת מדד השירות – 59.82 בחציון הראשון לעומת 58.28 בחציון השני.

 

 

יצוין כי אגף בכיר פיקוח, בקרה ואכיפה ברשות לתחבורה ציבורית בארץ מנהל את מערך הבקרה על מפעילי התחבורה הציבורית במספר דרכים. המערך מורכב מבקרה אלקטרונית, הבודקת באופן אוטומטי 100 אחוז מנסיעות האוטובוסים, ומבקרה תפעולית, המבוצעת בשטח על ידי בקרים סמויים וגלויים אשר הוכשרו לבחון באופן מהימן מגוון שירותים בתבורה הציבורית.

בתחילת 2019 החל משרד התחבורה בהפעלת מערכת בקרה אלקטרונית על נסיעות התחבורה הציבורית. מערכת אשר מנטרת 100 אחוז מנסיעות האוטובוס ברישיון הקו. מאז מנהל אגף פיקוח במשרד בקרה אחר רמת השירות בהפצה של חישוב ציון מפעיל ואשכול מדי חודש בחודשו.

כך למשל, נבחנות החברות על הקפדה על זמנים (כאשר הקדמות ואיחורים מהווים מדד משמעותי כמו גם אי ביצוע ברמת הקו ואי ביצוע של נסיעות בהתאם לתקן שנקבע).

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אריאל

    אין התייחסות לנושאים הכי חשובים-שזה איך הנהגי אוטובוס נוהגים, וס"ופרבוס" ו"אקסטרה" נוהגים בצורה מסוכנת ומזלזלת בנוסעים, וזה סכנת נפשות כפשוטו ליסוע אתם.

  2. תיתי

    הנהגים בירושלים ברובם מסכנים את הנוסעים בבלימות מסוכנות ועוד.
    ההבדלבנסיעה בתחבורה ציבורית בין ירושלים לשאר הארץ הוא משמעותי והגיע הזמן שגם הרשות המקומית וגם משרד התחבורה יפעלו למגר את התופעה הזו בעיר הבירה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר