תינוקת בבית חולים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

שערי צדק: הפריחה והחום בפעוטה התבררו כחיידק אלים

תינוקת בת שנתיים מירושלים הגיעה למיון בשערי צדק לאחר שלא חשה בטוב, בדיקה מהירה העלתה כי מדובר בחיידק אלים שאיים להתפשט בכל חלקי גופה - הצוות הרפואי הציל את חייה. הוריה: "זה פשוט נס, הגענו לבית החולים בשנייה האחרונה"

פורסם בתאריך: 4.8.20 13:42

תינוקת בת שנתיים מירושלים, שסבלב מפריחה על גופה ומחום, הגיעה למיון במרכז הרפואי שערי צדק לאחר שלא חשה בטוב. הצוות הרפואי אבחן כי מדובר בחיידק אלים, שאיים להתפשט בכל חלקי גופה.

בשערי צדק מספרים כי ס' בת השנתיים מירושלים היא ילדה בריאה בדרך כלל, אך היא סבלה בביתה מחום ופריחה – הוריה הניחו כי מדובר במשהו ויראלי, עד שהחלה להקיא שוב ושוב. "שם הבנתי שמשהו לא בסדר", מתארת האמא. "מרגע שס' החלה להקיא פנינו מידית לרופא המשפחה שטען כי אין סיבה לחשש. אם לא היינו מתעקשים ייתכן כי ס' לא היתה איתנו היום".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ד"ר ז'אק בראון, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, מספר כי "ס' הגיעה אלינו במצב לא יציב עם פריחה וחום. בבדיקה ראשונית בחדר המיון הצוות הרפואי חשד כי מדובר בחיידק אלים מסוג מנינגוקוק B, שעלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים לאברי הגוף השונים". לדבריו, "החיידק הוביל למצב של זיהום, שהחיידק האלים גרם לו והחל להתפשט בגופה הזעיר וסיכן את חייה. ס' טופלה מידית במחלקה לרפואה דחופה באנטיביוטיקה והנשמה, והובהלה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים לקבלת טיפול תומך משמעותי לייצוב לחץ הדם, הנשמה ואנטיביוטיקה דרך הווריד. בתוך מספר ימים התייצב מצבה ולאחר אשפוז בן שבועיים שוחררה לביתה במצב טוב. אילולי ס' היתה מגיעה בזמן ייתכן שכבר היה מאוחר מדי".


ד"ר ז'אק בראון, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים (צילום: שערי צדק)

ד"ר ז'אק בראון, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים (צילום: שערי צדק)


לדברי ד"ר בראון, מדובר בחיידק שנמצא באופן טבעי באוכלוסיות שונות בגרון, ולעתים מסיבה שאינה ידועה מתפתח למחלה קשה, כשהחיידק עובר למחזור הדם ו/או למוח. כנגד חיידק המנינגוקוק B, קיים חיסון המומלץ על ידי משרד הבריאות ואיגוד רופאי הילדים, לתינוקות עד גיל שנתיים. לפי המלצת משרד הבריאות, החיסון ניתן בשתי מנות, כאשר ההמלצה לקבל מנת חיסון ראשונה כבר בגיל חודשיים, החיסון לא נכלל בתוכנית החיסונים של טיפת חלב, אך כל קופות החולים משתתפות במימונו.

"חיסון מוקדם יכול בוודאות גדולה למנוע הידבקות וסכנת חיים, ולכן אנו ממליצים להתחסן" מדגיש ד"ר בראון. "חשוב מאוד להיות ערניים לסימנים ובכל מקרה של חום ופריחה חדשה שלא נעלמת בלחיצה יש לפנות מידית עם הילד לחדר המיון".

הוריה מסרו לאחר ששוחררה בתם כי "אנו מודים להשם ששלח לנו את השליחים הנכונים. הצוות המדהים והמקצועי בשערי צדק שפעל במסירות נפש רבה, עזר לתת את הטיפול המהיר והמקצועי ביותר לס'. זה פשוט נס, הגענו לבית החולים בשנייה האחרונה".

"חיידק מנינגוקוק B", מוסיפים ומסבירים בשערי צדק, "עלול להוביל למחלה קשה, שדוהרת מהר בגוף ובתוך 24 שעות מרגע התפרצות החיידק, ועלולה להוביל למחלה קטלנית כדוגמת דלקת קרום המוח, זיהום בדם ואף למוות. האוכלוסייה הרגישה ביותר לחלות במחלה היא תינוקות עד גיל שנתיים, אשר בעלי סיכוי גבוה פי עשרה לחלות מאדם בוגר מרגע חשיפה לחיידק. תסמיני המחלה אינם ספציפיים ולעתים מורגשים כשפעת רגילה, דבר אשר אינו מאפשר את זיהויה המוקדם וטיפול מיטבי בה. הטיפול במחלה נעשה באמצעות אנטיביוטיקה ואכן כשניתן בזמן הוא מוריד את התמותה באופן דרסטי, אך במקרים רבים הטיפול ניתן בשלב בו הפגיעה משמעותית ובלתי הפיכה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר